Multimedia Polska przejęły warszawskiego osiedlowego operatora telewizji kablowej Margo-Sat. ""Naszym zdaniem Margo-Sat to bardzo dobra inwestycja. Sieci przejętej spółki nie wymagają wysokich nakładów kapitałowych ponieważ są nowoczesne. Stosunkowo łatwo zintegrujemy te sieci z naszym szkieletem i niebawem zaoferujemy abonentom Margo-Sat telefonię VoIP, a także telewizję cyfrową i video na żądanie" - powiedział Andrzej Rogowski, prezes Multimedia Polska. "Rozmawiamy też z kolejnymi warszawskimi sieciami/operatorami, które mogą zostać przejęte przez naszą firmą" - dodał.
Multimedia Polska kupiły operatora telewizji kablowej i internetu, spółkę Margo-Sat, która koncentruje swoją działalność na warszawskiej Białołęce. W zasięgu przejętych przez Multimedia sieci znajduje się około 2,4 tys. gospodarstw domowych. Klienci Margo-Sat korzystali łącznie z niemal 1 tys. usług (telewizja kablowa i internet). Firma do części z nich dostarczała usługę pakietową łączącą telewizję i szerokopasmowy dostęp do internetu.
Przejęcie jest elementem większego projektu, który zakłada w pierwszym etapie objęcie zasięgiem sieci Multimedia Polska około 10 proc. wszystkich warszawskich mieszkań. Oznacza, to że w ich zasięgu znajdzie się około 100 tys. gospodarstw domowych. Aby zrealizować ten cel Multimedia Polska planuje zainwestować 70-100 mln zł. Ostateczna kwota będzie zależna od tego, w których regionach spółka skoncentruje swoją działalność i ile własnych światłowodów i kanalizacji kablowej będzie musiała wybudować na potrzeby tej inwestycji.
Pierwszym krokiem do budowy własnej infrastruktury w Warszawie jest zakup 15 km kanalizacji telekomunikacyjnej. Za jejo pośrednictwem, spółka połączy Warszawę z własną ogólnopolską siecią szkieletową.