Wedlug szacunków Gazety Wyborczej (opartych na danych pochodzących od banków inwestycyjnych, operatorów internetowych i brokerów reklamy internetowej) na reklamę w polskim Internecie w 2000 roku wydano nie więcej niż 40 mln złotych. Portale i serwisy oraz firmy internetowe wydały na własną promocję w mediach tradycyjnych około 91 mln złotych. Największym reklamodawcą wśród branży internetowej w ubiegłym roku była Wirtualna Polska wydajac na reklamę swojej marki 13,6 mln złotych. Według BNP Paribas ubiegłoroczne wydatki wyniosły 12 mln zł a według Credit Suisse First Boston - 14 mln zł. Bardziej optymistyczni są operatorzy internetowi, ich szacunki na temat wydatków na reklamę w Internecie w 2000 r. wahają się od 40 do 80 mln zł., zaś prognozy na rok 2001 - od 80 do 100 mln zł. Brokerzy reklam internetowych uważają, że w samej gotówce (bez barterów) na tego typu reklamę wyłożono w ub. r. 16-20 mln. zł, w obecnym zaś będzie to 50-80 mln zł. |