Apple rządzi segmentem premium - dobrze radzą sobie także Samsung, OPPO i Huawei

Newsy
Opinie: 0

Według raportu Counterpoint Research dotyczącego rynku smartfonów premium w II kw. 2018 r., to Apple był niedoścignionym liderem tego segmentu.

Segment premium w tym raporcie to smartfony kosztujące więcej niż 400 dolarów, ale został on dodatkowo podzielony na przedziały cenowe.

Apple ma 43% całego rynku smartfonów premium. Drugie miejsce zajmuje Samsung z udziałem na poziomie 24%. Niespodzianką jest trzecie miejsce marki OPPO z udziałem 10%. Czwartą pozycję zajmuje Huawei (9%). Kolejne miejsca to Xiaomi (3%) i OnePlus (2%).

TOP5 marek ma aż 88% całości sprzedaży w tym segmencie.

Rynek premium rośnie szybciej od całego rynku smartfonów – 7% versus spadek 1%.

Segment premium stanowił w II kw. 1/5 całego rynku smartfonów.

95% całego segmentu premium to urządzenia w cenie 400-600 dolarów. Liderem tego segmentu jest OPPO z udziałem 22%. Dopiero drugą pozycję w tym przedziale zajmuje Apple. Najszybciej w tym segmencie rośnie OnePlus.

W przedziale 600-800 dolarów rządzą dwie marki – Apple i Samsung. Te dwie firmy mają 85% udziałów w tym segmencie.

Gdy analizujemy segment premium 800+ dolarów to jest tam już głównie Apple z udziałem 88%.

Podział segmentu premium ze względu na cenę sprzedaży

Podział na regiony

Opinie:

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: