Holenderscy operatorzy KPN, VodafoneZiggo i T-Mobile podjęli decyzję o wycofaniu ze swoich sklepów wszystkich najbardziej wartościowych smartfonów. Trzej operatorzy usunęli wszystkie cenne smartfony z powodu serii napadów w ostatnich tygodniach w Amsterdamie i okolicach. Uzbrojeni złodzieje zmuszali pracowników salonów do oddania im najdroższych flagowców.
Decyzja operatorów ma poprawić bezpieczeństwo pracowników i klientów. Wpływ psychiczny i fizyczny napadu na ofiary jest ogromny. Na wcześniejszym etapie trzej dostawcy podjęli już wiele widocznych i niewidocznych działań, aby zapewnić bezpieczeństwo sklepów. Firmy telekomunikacyjne blisko współpracują też z policją.
Przestępcy nie ograniczają się do napadania na sklepy telefoniczne w centrach handlowych. Wieczorem 29 października rabusie w Amsterdamie zmusili pracownika VodafoneZiggo, który wracał do domu, do przekazania kluczy do sklepu i kodu do sejfu. VodafoneZiggo, we współpracy z policją, natychmiast podjął działania, aby zapobiec napadowi na sklep.
Klienci teraz nadal mogą odwiedzać sklepy, aby wypróbować wersje demonstracyjne smartfonów. Jednak po zakupie ich wybrany smartfon zostaje dostarczony do ich domu bezpośrednio z magazynu operatora.
Firmy telekomunikacyjne podkreślają w swojej komunikacji, że kradzież telefonów nie opłaca się przestępcom, ponieważ wszystkie skradzione telefony i tak można namierzyć i zablokować.