Plus, Samsung, Apple i Sony na liście najmocniejszych marek w Polsce

Najważniejsze | Newsy
Opinie: 0
Plus, Samsung, Apple i Sony na liście najmocniejszych marek w Polsce

Marka Plus okazała się najlepsza wśród wszystkich badanych operatorów w rankingu Top Marka 2022. Plus jest numerem jeden w tym rankingu od 2019 roku. Spośród wszystkich 500 badanych brandów Plus znalazł się na 10 miejscu.

O zwycięstwie Plusa zdecydowały wzmianki o sponsoringu męskich ligowych rozgrywek siatkarskich, które stanowiły większość publikacji o tym brandzie.

Uwagę mediów i internautów przykuł też rozwój 5G. Latem ub.r. doszło też do rebrandingu marek z portfolio Cyfrowego Polsatu, o czym komunikowano we wspólnej z Plusem kampanii. Zainteresowanie wzbudziły także wprowadzenie iPhonów.

Plus miał 3 090 860 jednostek przewagi siły marki. Impact, czyli liczba odbiorców, była o niecały milion wyższa od marki Orange, która uplasowała się na drugim miejscu.

Plus podniósł także zeszłoroczny wskaźnik indeksu sentymentu z 2,89 na 2,93.

Plus nie został wspomniany w największej ilości publikacji spośród wymienionych, ale miał najwięcej odbiorców i najwyższy indeks sentymentu, dzięki czemu jego siła marki wyniosła ponad 5 milionów, czyli więcej niż suma sił marki pozostałych operatorów.

Najsilniejszym brandem w smartfonach jest Samsung, w sprzęcie IT Apple, a w sprzęcie RTV i AGD Sony.

Badanie Top Marka organizowane jest przez Magazyn Press oraz PSMM Monitoring & More. Do wyłonienia najlepszych spośród 500 marek z 50 branż organizatorzy zastosowali trzy czynniki: impact (liczba odbiorów wzmianek o marce), indeks sentymentu (wydźwięk publikacji: pozytywny/neutralny/negatywny), liczba publikacji (ilość opublikowanych wzmianek o firmie, wyłączając reklamy) oraz siła marki (ostateczna wartość decydująca o miejscu w rankingu).

Plus wygrywa ranking Top Marka 2022

 

Plus wygrywa ranking Top Marka 2022

 

Opinie:

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: