Plus mocno promował się w grudniu - jest w TOP5 reklamowych liderów

Newsy
Opinie: 0
Najpopularniejsze reklamy w grudniu

Gemius sprawdził, które marki reklamowały się w ubiegłym miesiącu najaktywniej i do jak dużej grupy odbiorców udało im się dotrzeć. 

Analiza przeprowadzona przez Gemius objęła wszystkie typy reklam – a więc zarówno spoty wideo, audio, reklamy display i tekstowe – emitowane w grudniu w telewizji, radiu i kanałach online. Największą aktywność reklamową, wyrażoną w liczbie wygenerowanych kontaktów reklamowych, wykazały firmy z branży Trade (łącznie 45,4 mld ad contacts), na dalszych miejscach uplasowały się marki farmaceutyczne (łącznie 15,7 mld ad contacts) oraz telekomy (łącznie 10,5 mld ad contacts).

Najaktywniejsze reklamowo branże w grudniu 2020

Źródło: gemiusAdReal, TG: All 7-75, grudzień 2020

Okres świąteczny łączył się z uruchomieniem licznych kampanii promujących bożonarodzeniowe oferty specjalne. Najbardziej intensywne działania reklamowe realizowały popularne sieci sklepów ze sprzętem RTV/AGD – Media Expert i Euro RTV AGD – a także Lidl, Allegro i Plus. W poniższej tabeli zaprezentowane zostały łączne wartości dla wszystkich typów reklam danej marki (wideo, display, tekstowe), w ujęciu cross-mediowym (TV, radio, digital).

TOP 5 marek z największa liczbą kontaktów reklamowych w grudniu 2020

Źródło: gemiusAdReal, TG: All 7-75, grudzień 2020

Każda z wymienionych wyżej marek zdecydowała się na uruchomienie kampanii świątecznej i to właśnie te reklamy wygenerowały w ich przypadku największą liczbę kontaktów reklamowych w grudniu. W trzech przypadkach przekaz reklamowy wsparły znane twarze: Ofertę Media Expert promowała Cleo, Lidla – Karol Okrasa, natomiast Plusa – Szymon Majewski. Spoty Allegro oraz RTV AGD położyły nacisk na prezentację rabatów i świątecznych okazji.

Media Expert

Spot telewizyjny Media Expert z udziałem Cleo dotarł do 66,8% odbiorców.

Pozostałe statystyki kreacji na platformie TV:

RU: 18 706 122
Ad contats: 299 641 905
Ad contact time: 4.99s

Euro RTV AGD

Świąteczny spot Euro RTV AGD odnotował zasięg na poziomie do 65.86%.

Pozostałe statystyki kreacji na platformie TV:

RU: 18 442 986
Ad contats: 223 674 658
Ad contact time: 15.76s

Lidl

Kreacja z udziałem Karola Okrasy, promująca świąteczna ofertę Lidla, dotarła do 64.63% odbiorców.

Pozostałe statystyki kreacji na platformie TV:

RU: 18 099 030
Ad contats: 201 855 078
Ad contact time: 28.74s

Allegro.pl

Reklama Allegro z największą liczbą kontaktów reklamowych dotarła do 59.73% odbiorców.

Pozostałe statystyki kreacji na platformie TV:

RU: 16 726 966
Ad contats: 90 495 152
Ad contact time: 13.30s

Plus

Najpopularniejszy świąteczny spot Plusa osiągnął zasięg na poziomie 65.06%.

Pozostałe statystyki kreacji na platformie TV:

RU: 18 220 261
Ad contats: 129 805 731
Ad contact time: 13.52s

Analiza działań najaktywniejszych reklamowo marek, obejmująca wszystkie typy kreacji oraz mediów, wskazuje na znaczący spadek liczby kontaktów reklamowych w Wigilię i w czasie Świąt Bożego Narodzenia. Po świętach elektromarkety, a w szczególności Euro RTV AGD, zintensyfikowały swoje działania reklamowe czyszcząc magazyny. 28 grudnia kreacje tej marki wygenerowały aż 235 992 223 kontaktów reklamowych, a więc najwięcej w skali całego miesiąca.

Źródło: gemiusAdReal, TG: All 7-75, grudzień 2020

Działania reklamowe pozostałych marek utrzymywały się – poza świątecznym spadkiem – na zbliżonym poziomie przez cały miesiąc, przy czym zdecydowanie największa aktywnością w grudniu wykazywał się Media Expert. Lidl intensyfikował działania reklamowe cyklicznie – we wszystkie soboty miesiąca poprzedzające niedziele handlowe, a więc 5, 12 i 19 grudnia. Dodatkowo zwiększył też aktywność tuż przed świętami.

Real Users: Liczba osób w danej grupie docelowej, którym co najmniej jedna reklama została wyświetlona lub wyemitowana w danym okresie, oszacowana na podstawie panelu. Wskaźnik ten odnosi się do faktycznej liczby osób (nie komputerów, plików cookie ani adresów IP) i nie zależy od tego, czy reklama spełniła kryteria widoczności (viewability).

Ad Contacts: Całkowita liczba wyświetleń lub emisji danej reklamy w danym okresie (niezależnie od tego, czy reklama spełniła kryteria widoczności (viewability)). W mediach cyfrowych (PC, Mobile) kontakt z reklamą liczony jest w momencie wczytania kodu reklamy, natomiast w mediach tradycyjnych (TV, Radio), gdy reklama jest słyszalna dla danej osoby.

Opinie:

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: