Rynek słuchawek typu true wireless, określanych w skrócie TWS w dalszym ciągu rośnie – w pierwszym kwartale 2022 na rynek trafiło 68,2 miliona egzemplarzy słuchawek TWS, co stanowi 17% wzrost dostaw. Na pierwszy miejscu znajduje się Apple, które jeszcze umocniło pozycję lidera z 14% wzrostem rok do roku. Apple osiągnęło pułap 32% dostarczonych słuchawek TWS. Jak podaje Canalys Samsung i Xiaomi zajmują bez zmian drugą i trzecią pozycję, ale obaj producenci zaliczyli spadek – w przypadku Samsunga o -4%, a Xiaomi aż -16%. Samsung dostarczył 9% słuchawek TWS a Xiaomi 7%.
Na czwartą pozycję wskoczyła marka Skullcandy z największym wzrostem wynoszącym aż 53%, co pozwoliło osiągnąć 5% udziałów w rynku słuchawek TWS. Edifier odpowiada za 3% dostaw z 24% wzrostem i moim zdaniem z czasem o tej marce na europejskim i polskim rynku będzie coraz głośniej.