Rynek słuchawek dołuje - dobrze sprzedają się tylko AirPodsy i tani sprzęt z Indii

Newsy
Opinie: 0
Rynek słuchawek dołuje

Według najnowszych szacunków Canalys, światowy rynek słuchawek odnotował drugi z rzędu spadek w trzecim kwartale 2022 r., a dostawy spadły o 4% do 113,6 mln sztuk. TWS pozostała jedyną kategorią, która wykazała wzrost, przy 6% wzroście do 76,9 miliona sztuk w kwartale. Apple (w tym Beats) obroniło swoją pozycję lidera, wprowadzając na rynek słuchawki AirPods Pro drugiej generacji, co doprowadziło do 34% wzrostu dostaw i 31% udziału w rynku. Samsung (w tym spółki zależne Harmana) zajął drugie miejsce, ale jego dostawy spadły o 15% pomimo wprowadzenia na rynek nowych Galaxy Buds2 Pro. Lokalny dostawca z Indii, boAt, zajął trzecie miejsce z 5% udziałem w rynku, ale jego tempo wzrostu spadło do 50%. Xiaomi i Skullcandy zajęły czwarte i piąte miejsce z odpowiednio 4% i 3% udziałem.

W III kwartale 2022 r. marki skoncentrowane na dźwięku, takie jak Sony, Jabra i JBL (w ramach spółek zależnych Samsunga Harman), stosowały agresywne rabaty w różnych kanałach, aby utrzymać poziom sprzedaży. Nie jest dobra długoterminowa strategia.

Dostawy TWS na całym świecie i wzrost w trzecim kwartale 2022 r - Apple z Beats, Samsung obejmuje spółki zależne firmy Harman

Vendor 

Q3 2022 shipments (million) 

Q3 2022 
market share 

Q3 2021 
shipments (million) 

Q3 2021 
market share 

Annual 
growth
 

Apple* 

23.8 

30.9% 

17.8 

24.6% 

+34% 

Samsung* 

7.4 

9.6% 

8.7 

12.0% 

-15% 

boAt 

4.1 

5.4% 

2.8 

3.8% 

+50% 

Xiaomi 

3.4 

4.4% 

4.9 

6.8% 

-31% 

Skullcandy 

2.6 

3.3% 

2.7 

3.7% 

-4% 

Others 

35.6 

46.4% 

35.3 

49.1% 

+1% 

Total  

76.9 

100.0% 

72.2 

100.0% 

+6% 

 

najpopularniejsze-sluchawki-tws

Opinie:

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: