Według najnowszych szacunków Canalys, światowy rynek słuchawek odnotował drugi z rzędu spadek w trzecim kwartale 2022 r., a dostawy spadły o 4% do 113,6 mln sztuk. TWS pozostała jedyną kategorią, która wykazała wzrost, przy 6% wzroście do 76,9 miliona sztuk w kwartale. Apple (w tym Beats) obroniło swoją pozycję lidera, wprowadzając na rynek słuchawki AirPods Pro drugiej generacji, co doprowadziło do 34% wzrostu dostaw i 31% udziału w rynku. Samsung (w tym spółki zależne Harmana) zajął drugie miejsce, ale jego dostawy spadły o 15% pomimo wprowadzenia na rynek nowych Galaxy Buds2 Pro. Lokalny dostawca z Indii, boAt, zajął trzecie miejsce z 5% udziałem w rynku, ale jego tempo wzrostu spadło do 50%. Xiaomi i Skullcandy zajęły czwarte i piąte miejsce z odpowiednio 4% i 3% udziałem.
W III kwartale 2022 r. marki skoncentrowane na dźwięku, takie jak Sony, Jabra i JBL (w ramach spółek zależnych Samsunga Harman), stosowały agresywne rabaty w różnych kanałach, aby utrzymać poziom sprzedaży. Nie jest dobra długoterminowa strategia.
Dostawy TWS na całym świecie i wzrost w trzecim kwartale 2022 r - Apple z Beats, Samsung obejmuje spółki zależne firmy Harman
Vendor |
Q3 2022 shipments (million) |
Q3 2022 |
Q3 2021 |
Q3 2021 |
Annual |
Apple* |
23.8 |
30.9% |
17.8 |
24.6% |
+34% |
Samsung* |
7.4 |
9.6% |
8.7 |
12.0% |
-15% |
boAt |
4.1 |
5.4% |
2.8 |
3.8% |
+50% |
Xiaomi |
3.4 |
4.4% |
4.9 |
6.8% |
-31% |
Skullcandy |
2.6 |
3.3% |
2.7 |
3.7% |
-4% |
Others |
35.6 |
46.4% |
35.3 |
49.1% |
+1% |
Total |
76.9 |
100.0% |
72.2 |
100.0% |
+6% |