Firma Canalys twierdzi, że w II kw. bardzo wyhamował rynek słuchawek TWS. Wzrost sprzedaży wyniósł tylko 6.4% w porównaniu rok do roku, a sprzedaż osiągnęła poziom 58.3 mln par.
Cały rynek smart słuchawek urósł o 4.7% do 99.8 mln sztuk w II kw.
Sprzedaż AirPodsów spadła o 25.7% do 15 mln sztuk. Spadek spowodował, że udział Apple w rynku TWS spadł poniżej 30%. Apple najprawdopodobniej odzyska swoje udziały po wprowadzeniu na rynek nowej wersji AirPodsów Pro jeszcze we wrześniu.
Xiaomi objęło 2 pozycję spychając na pozycję nr 3 Samsunga. Obie firmy dostarczyły na rynek podobną liczbę słuchawek TWS (5.3 oraz 5.2 mln). Na 4 pozycji globalnie jest Skullcandy.
Sprzedaż słuchawek z segmentów "wireless headphones" oraz "wireless earphones" urosła o 3 i 2.1% i osiągnęła poziom 15 i 26.5 mln sztuk.
Sprzedaż słuchawek TWS Q2 2021
Vendor |
Q2 2021 shipments (million) |
Q2 2021 Market share |
Q2 2020 shipments (million) |
Q2 2020 Market share |
Annual |
Apple (incl. Beats) |
15.5 |
26.5% |
20.8 |
38.0% |
-25.8% |
Xiaomi |
5.3 |
9.1% |
5.0 |
9.2% |
5.7% |
Samsung (incl. Harman subsidiaries) |
5.2 |
8.8% |
3.7 |
6.7% |
40.5% |
Skullcandy |
4.1 |
7.0% |
1.1 |
1.9% |
285.4% |
QCY |
2.5 |
4.2% |
2.9 |
5.4% |
-15.8% |
Others |
25.9 |
44.3% |
21.3 |
38.8% |
21.3% |
Total |
58.3 |
100.0% |
54.9 |
100.0% |
6.4% |