Apple rządzi na rynku słuchawek TWS, Xiaomi kopie się z Samsungiem

Newsy
Dodaj opinię
Opinie: 0
Global TWS market records lowest growth in three years at 6.4% in Q2 2021

Firma Canalys twierdzi, że w II kw. bardzo wyhamował rynek słuchawek TWS. Wzrost sprzedaży wyniósł tylko 6.4% w porównaniu rok do roku, a sprzedaż osiągnęła poziom 58.3 mln par.

Cały rynek smart słuchawek urósł o 4.7% do 99.8 mln sztuk w II kw. 

Sprzedaż AirPodsów spadła o 25.7% do 15 mln sztuk. Spadek spowodował, że udział Apple w rynku TWS spadł poniżej 30%. Apple najprawdopodobniej odzyska swoje udziały po wprowadzeniu na rynek nowej wersji AirPodsów Pro jeszcze we wrześniu.

Xiaomi objęło 2 pozycję spychając na pozycję nr 3 Samsunga. Obie firmy dostarczyły na rynek podobną liczbę słuchawek TWS (5.3 oraz 5.2 mln). Na 4 pozycji globalnie jest Skullcandy.

Sprzedaż słuchawek z segmentów "wireless headphones" oraz "wireless earphones" urosła o 3 i 2.1% i osiągnęła poziom 15 i 26.5 mln sztuk.

Sprzedaż słuchawek TWS Q2 2021

Vendor

Q2 2021 shipments (million)

Q2 2021

Market share

Q2 2020 shipments (million)

Q2 2020

Market share

Annual
growth

Apple (incl. Beats)

15.5

26.5%

20.8

38.0%

-25.8%

Xiaomi

5.3

9.1%

5.0

9.2%

5.7%

Samsung (incl. Harman subsidiaries)

5.2

8.8%

3.7

6.7%

40.5%

Skullcandy

4.1

7.0%

1.1

1.9%

285.4%

QCY

2.5

4.2%

2.9

5.4%

-15.8%

Others

25.9

44.3%

21.3

38.8%

21.3%

Total

58.3

100.0%

54.9

100.0%

6.4%

Opinie:

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: