Sprzedaż smartfonów w Chinach w II kwartale 2022 r. osiągnęła rekordowo niski poziom i teraz stanowi mniej niż połowę sprzedaży z historycznego szczytu w czwartym kwartale 2016 roku. Zdobywając 19,8% udziału, vivo utrzymało swoje pierwsze miejsce, za nim uplasowały się HONOR (18,3%) i OPPO (17,9%). Apple zajął czwarte miejsce z 15,5% udziałem. HONOR podwoił sprzedaż rok do roku i był jedyną znaczącą marką, która odnotowała wzrost rok do roku. Sprzedaż realme spadła o 44,3% r/r.
Sprzedaż smartfonów w Chinach spadła o 14,2% r/r w II kwartale 2022 r. Wolumeny w tym kwartale były o 12,6% niższe niż podczas ciężkiej pandemii w I kw. 2020 r. Ostatni raz sprzedaż była niższa prawie dziesięć lat temu w IV kw. 2012 r.
Chińska gospodarka wzrosła zaledwie o 0,4% r/r w II kwartale 2022 r., czyli mniej niż oczekiwano (0,8-1%). W tym okresie główne miasta w Chinach przeszły pełne lub częściowe blokady. Najgłębszy spadek nastąpił w kwietniowych danych o konsumpcji, gdzie całkowita sprzedaż detaliczna towarów konsumpcyjnych spadła o 11,1% r/r. Słabe nastroje konsumentów w połączeniu z wysokim wskaźnikiem penetracji smartfonów w Chinach spowodowały słabe wyniki sprzedaży smartfonów w drugim kwartale.