Według badania TNS Telecoms Index, posiadacze telefonów komórkowych korzystają najczęściej z usługi wysyłania krótkich wiadomości tekstowych. 83,3% telefonów komórkowych posiadanych przez Polaków wykorzystywanych jest do wysyłania SMS. Niecałe dwie trzecie telefonów komórkowych (62,7%) służy do korzystania z poczty głosowej. Opcja identyfikacji numeru aktywna jest w 62,2% aparatów komórkowych. Z innych usług klienci telefonii komórkowej korzystają rzadziej. Rachunek szczegółowy - billing - zamawiany jest do 37,4% telefonów komórkowych. Niecała jedna piąta aparatów - 18,1% -wykorzystuje opcję informacja o połączeniach oczekujących. 16,7% używanych telefonów komórkowych korzysta z roamingu.
Wykres. Korzystanie z usług telefonii komórkowej
Wraz ze wzrostem wykształcenia posiadaczy telefonów komórkowych zwiększa się częstotliwość korzystania z dodatkowych usług.
Wykres. Korzystanie z usług telefonii komórkowej
Osoby korzystające częściej niż raz w miesiącu z Internetu, znacznie częściej wykorzystują telefony komórkowe do zaawansowanych usług związanych z przesyłaniem danych. Internauci ponad trzykrotnie częściej niż pozostali posiadacze telefonów komórkowych wykorzystywali swoje aparaty do transmisji danych i faksu (PC, Palmtop) oraz do transmisji GPRS. W przypadku korzystania z WAP mamy do czynienia z różnicą ponad dwukrotną.