Najwięksi producenci będą specjalnie oznaczać ładowarki

Newsy
Żródło: Nokia
Opinie: 2

Nokia, LG, Motorola, Samsung Electronics oraz Sony Ericsson wdrożyli wspólny system klasyfikacji zużycia energii przez ładowarki, dzięki któremu użytkownicy mogą łatwiej porównać i wybrać najoszczędniejszy model.

Wielu konsumentów nie wie, że ładowarki zużywają prąd, kiedy są odłączone od telefonów, ale podłączone do sieci elektrycznej. W ten sposób marnuje się około dwóch trzecich energii zużywanej przez urządzenia mobilne. Producenci starają się rozwiązać ten problem, stale doskonaląc wydajność swoich ładowarek oraz ułatwiając użytkownikom wybór najoszczędniejszych modeli.

Nowy system klasyfikacji wskazuje ilość energii zużywanej przez poszczególne ładowarki pozostawione w gniazdku sieciowym po zakończeniu ładowania. Systemem tym objęto wszystkie ładowarki sprzedawane aktualnie przez te pięć firm. Najoszczędniejszym ładowarkom przyznaje się pięć gwiazdek, a modele zużywające najwięcej energii mają zero gwiazdek. Gdyby ponad trzy miliardy obecnych użytkowników urządzeń mobilnych zaczęło używać ładowarek cztero- lub pięciogwiazdkowych, można by zaoszczędzić rocznie taką ilość energii, jaką produkują dwie średnie elektrownie.

Sprawdzić i porównać klasyfikację każdej ładowarki można będzie na stronach internetowych poszczególnych producentów. Klasyfikacja ta opiera się na normach energetycznych Komisji Europejskiej dla ładowarek oraz uznawanych na całym świecie standardach Energy Star opracowanych przez amerykańską Agencję Ochrony Środowiska (Environmental Protection Agency). Klasyfikacja będzie regularnie sprawdzana i doskonalona.

Wielu producentów stara się również zmniejszać zużycie energii innymi sposobami. Niektórzy z nich zaczęli wprowadzać w urządzeniach wizualne komunikaty przypominające o odłączeniu ładowarki od sieci, kiedy bateria zostanie w pełni naładowana.

Ta grupa producentów została początkowo powołana w ramach projektu pilotażowego Zintegrowanej Polityki Produktowej (Integrated Product Policy), który ma na celu wypracowanie sposobów zmniejszania wpływu na środowisko produktów z różnych branż oraz informowania konsumentów o możliwościach lepszego wyboru. Firma Nokia zaproponowała Komisji udział sektora telefonii komórkowej, co zyskało poparcie pozostałych producentów, operatorów i innych podmiotów z branży.

Opinie:

Opinie archiwalne (2):

Komentuj

Komentarze / 2

Dodaj komentarz

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: