Klienci chcą zmian w ofercie stacjonarnego internetu Orange

Newsy
Opinie: 5

W lipcu br. instytut badawczy ARC Rynek i Opinia przeprowadził kolejne badanie nt. opinii w zakresie oferty usług internetu stacjonarnego w naszym kraju. Skoncentrowano się głównie wokół opinii obecnych i byłych użytkowników usługi Neostrada na temat dostępnych usług internetu i telefonii stacjonarnej.

W badaniu ustalono, że trzy czwarte respondentów będących obecnie klientami Neostrady nadal posiada telefon stacjonarny, a pozostałe 25% płaci obowiązkową opłatę za utrzymanie łącza. Dodatkowo prawie 20% posiadających telefon stacjonarny płaci za niego, choć w ogóle go nie używa lub tylko odbiera połączenia przychodzące.

Ponad połowa badanych, którzy posiadają telefon stacjonarny wraz z usługą Neostrada zrezygnowałaby z niego, gdyby nie wiązało się to z koniecznością płacenia dodatkowej opłaty za utrzymanie łącza. Chęć rezygnacji z numeru stacjonarnego wynika bezpośrednio z częstotliwości wykorzystywania posiadanego telefonu przez respondentów. Zdecydowana większość ankietowanych (ponad 80% obecnych i byłych klientów Neostrady) nie akceptuje faktu przymusowego zakupu innych usług w pakiecie podczas zakupu dostępu do internetu stacjonarnego.

Obecni klienci Neostrady jako element, który ich zdaniem jest ukrywany najczęściej przez operatorów internetu wskazywali konieczność płacenia abonamentu telefonicznego lub opłaty za utrzymanie łącza (58%). Natomiast byli klienci Neostrady najczęściej wskazywali w tym kontekście na fakt przymusowego dołączania niechcianych usług dodatkowych (51%).

Byli klienci Neostrady zrezygnowali z tej usługi z powodu: wysokiej ceny łącza (39%), dodatkowej opłaty za utrzymanie łącza (38%), niskiej prędkości internetu (29%), zmiany miejsca zamieszkania (24%), złej jakości obsługi klientów (23%).

Byli klienci Neostrady najczęściej korzystają obecnie z usług małych sieci kablowych i tzw. sieci osiedlowych (łącznie 32% wskazań), następnie Netii (20%), UPC (18%), Vectry (11%), Multimediów (8%) i Dialogu (2%).

Większość aktualnych użytkowników Neostrady ma niewielki wybór lub niewielką świadomość możliwości wyboru dostawcy stacjonarnego dostępu do internetu. Najbardziej dostępni w miejscu zamieszkania dla ankietowanych, obecnych klientów Neostrady są operatorzy: Netia (35%), UPC (19%), Vectra (16%), Multimedia (9%), Dialog (8%).

Natomiast byli klienci Neostrady oprócz Orange Polska, na którego wskazuje 57% ankietowanych, w większym stopniu dostrzegają dostępność innych operatorów (możliwość wielokrotnego wyboru) wskazując: Netia (52 %), UPC (36%), Vectra (26%), Multimedia (16%), Dialog (12%) oraz innych operatorów (39%), w tym także mobilne usługi.

Przyczyny rezygnacji z usługi Neostrada (byli klienci Neostrady, N=493)

Elementy oferty, jakie w opinii byłych i obecnych klientów Neostrady mogą być ukrywane przez operatorów

Badanie zrealizowano techniką CAWI w dniach 27.06-3.07.2014 na próbie N=822 dorosłych internautów. Próba miała charakter kwotowy (obecni i byli użytkownicy Neostrady).

Opinie:

Opinie archiwalne (5):

Komentuj

Komentarze / 5

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    toczek pisze: 2014-07-24 13:16
    I pomyśleć, że wszyscy klienci o tym wiedzą, a Serce i Rozum NIE.
    4
  • Users Avatars Mini
    Aaaaa pisze: 2014-07-24 13:47
    Jakby Orange od dziś wiedziało, że klienci niechętnie płacą za utrzymanie łącza? Co to w ogóle jest za opłata? Haracz dla zewnętrznej firmy w razie gdyby Neostrada nawaliła i musiał jakiejś "wysokiej klasy" specjalista przyjechać swoim "cienko, cienko" i by zrobić "czasochłonne" pomiary? A poza tym to co się dzieje, że nagle nawet pisze się o niechęci abonentów, artykuły? Wcześniej nie można było? Czy Orange uruchomił może jakąś strategię mającą na celu efekt wizerunkowy w postaci "dobrego wujka"? O co chodzi? Dlaczego teraz się obudzili?
    3
  • Users Avatars Mini
    Sławomir Wojciechowski pisze: 2015-09-19 08:35
    Jestem użytkownikiem internetu mobilnego od 5 lat. Wcześniej od innego operatora. W Orange od kilku miesięcy i już mogę powiedzieć : TAK NIEUCZCIWEGO OPERATORA WCZEŚNIEJ NIE SPOTKAŁEM. Obsługa klienta miota się jak piskorz i nie potrafi nic zrobić nie mówiąc o pomocy klientowi. ZDECYDOWANIE ODRADZAM USŁUGI Z ORANGE - NIGDY WIĘCEJ
    0
  • Users Avatars Mini
    Piotr pisze: 2015-10-11 10:00
    Zostałem oszukany przez orange; obiecane rabaty nie zostały uwzględnione w fakturach; polecany telefon Huawei y5 bez instrukcji i wsparcia technicznego to bubel; nie dajcie się nabierać; żądajcie obiecanek na piśmie przed podpisaniem umowy; tym razem to już naprawdę ostatnia umowa z orange; orange to katastrofa - zero przyzwoitości; dziwię się że mogą tak funkcjonować i istnieć na rynku?
    1
  • Users Avatars Mini
    Jerzy pisze: 2015-10-21 15:29
    Witam dziwne że was Orange oszukał mam u nich neostrade i komórkę od 15 lat i nie stwierdziłem żeby mnie oszukali . Noostrada chodzi bez większego problemu. Komórka ma zasięg dobry gdzie przebywam tego roku byłem w górach i z Orange z każdego miejsca dało się dzwonić ,znajomy z Play nie dał radę.
    -1

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: