1 grudnia br. TP wprowadza zmiany w usłudze "bezpieczny dostęp", które dotyczą funkcjonowania poczty elektronicznej. Pozwolą one zmniejszyć ilość spamu, rozsyłanego m.in. w efekcie działania wirusów. Zmiana polega na ograniczeniu komunikacji pomiędzy programami pocztowymi, a serwerami poprzez port 25 i przeniesieniu jej na porty 587 i 465. Dlatego zachęcamy internautów, aby w ustawieniach programu pocztowego, z którego korzystają, wprowadzili niezbędne modyfikacje.
Osoby korzystające z programów pocztowych takich jak Outlook, Outlook Express, The Bat, Thunderbird lub innych, powinny sprawdzić konfigurację swoich kont pocztowych. Jeśli serwer poczty wychodzącej (SMTP) jest skonfigurowany tak, by korzystał z portu 25, należy zmienić go na port 465 lub 587. W ten sposób internauci zyskają pewność, że będą mogli bez problemu korzystać z poczty e-mail również po 1 grudnia. Instrukcje zmiany konfiguracji programów pocztowych można znaleźć na stronie www.tp.pl/cert/poczta lub na stronach dostawców usług pocztowych.
Zmiany w funkcjonowaniu poczty nie dotyczą tych internautów, którzy wysyłają e-maile logując się do serwisu internetowego (strony WWW dostawcy poczty).