Netia chce być numerem jeden - rozpoczęto projekt Nowa Netia

Newsy
Żródło: Netia
Opinie: 4

Netia przygotowała specjalny komunikat prezentujący zarysy nowej strategii firmy. Oto jego treść:

Wraz ze sfinalizowaniem transakcji nabycia przez Netię Telefonii Dialog oraz Crowley Data Poland, ruszyły prace nad budową silniejszej Nowej Netii. Celem strategicznym tworzącej się Grupy jest osiągnięcie w rentowny sposób pozycji nr 1 w obszarze usług on-line w Polsce.

- Dzięki szerokiej gamie dostępnych rozwiązań i doświadczonym zespołom naszych firm, Nowa Netia będzie w stanie zapewnić swoim Klientom najwyższą jakość i różnorodność usług oraz obsługę najwyższej jakości - powiedział Mirosław Godlewski, Prezes Zarządu Netia SA – Rozpoczęliśmy już proces przygotowań do przeprowadzenia integracji, a jej realizację zaplanowaliśmy na wiele miesięcy przede wszystkim po to, aby Klienci odczuli wyłącznie pozytywne skutki powstania Nowej Netii – dodał Mirosław Godlewski.

Połączenie potencjałów Crowley’a, Dialogu i Netii sprawia, że Grupa Netia znacząco zwiększy liczbę obsługiwanych Klientów i umocni swoją pozycję we wszystkich czterech segmentach rynku telekomunikacyjnego (rynek Klientów Indywidualnych, małych i średnich firm, Klientów Korporacyjnych oraz usługi dla innych operatorów).

Nowa Netia uzyska też dodatkowy potencjał oraz kompetencje w zakresie dalszego rozwoju usług multimedialnych (m.in. IPTV) oraz usług mobilnych w modelu MVNO. Po akwizycjach Grupa Netia świadczy około 2 milionom Klientów około 3 mln usług. Zasięg własnej sieci dostępowej Nowej Netii – już w tej chwili w znacznym stopniu dostosowanej do świadczenia potrójnych usług (szybki internet, cyfrowa telewizja, telefon) - wzrósł o ok. 40 proc. do 2,2 mln gospodarstw domowych.

Dopiero po zamknięciu transakcji możliwe jest przeprowadzenie szczegółowych analiz, pozwalających na określenie docelowego kształtu Grupy Netia. Prace te prowadzi Zespół ds. Integracji, w którego skład wchodzą wybrani pracownicy Netii oraz konsultanci z międzynarodowej firmy doradczej The Boston Consulting Group, a wkrótce dołączą do nich przedstawiciele Dialogu i Crowley’a. W efektywnym, obiektywnym i transparentnym przeprowadzeniu procesu integracji będą również wspierać Netię doświadczeni doradcy z zakresu zasobów ludzkich. Szczegółowy plan integracji zostanie zaprezentowany na przełomie I i II kwartału 2012 roku.

Łącznie Nowa Netia, jako grupa generuje przychody o wartości powyżej 2,2 miliarda złotych w skali roku, a skonsolidowany zysk EBITDA (z wyłączeniem synergii) wynosi pro-forma ponad 550 milionów złotych. Szacowane synergie powinny osiągnąć ponad 100 milionów złotych rocznie w najbliższych latach. Wartość przedsiębiorstwa Telefonia Dialog w transakcji nabycia wynosi około 890 mln złotych a wartość przedsiębiorstwa Crowley Data Poland to około 100 mln złotych. Obie transakcje finansowane są częściowo ze środków własnych Netii, a częściowo z dostępnych linii kredytowych. Łączne zadłużenie Nowej Netii pro-forma; wyłączając planowane synergie w najbliższych latach, wynosi 1.0x skonsolidowanego zysku EBITDA pro-forma. Prognoza finansowa na 2012 rok dla Nowej Netii jako Grupy, zostanie opublikowana w I kwartale przyszłego roku, po zakończeniu szczegółowego planowania procesu integracji.

Opinie:

Opinie archiwalne (4):

Komentuj

Komentarze / 4

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    Wezmyr pisze: 2011-12-19 02:38
    Cóż, szkoda Dialogu. Może nie był idealny, ale przynajmniej nie było tam bałaganu typowego dla Netii. A tak, no cóż, pora szukać nowego dostawcy. A tam szukać, już jest. Pora podpisać umowę :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    rookie pisze: 2011-12-19 15:32
    @up Czyli serce i rozum cię przekonały do TP?
    0
  • Users Avatars Mini
    mistrzmazur pisze: 2011-12-19 20:48
    to rozsądny ruch ze strony Netii żeby w ogóle myśleć o podjęciu walki z TP. Na razie pod względem atrakcyjności FunPack HD wygrywa i cenowo i jakością oferty (również VOD)
    0
  • Users Avatars Mini
    mistrzmazur pisze: 2011-12-19 20:57
    Sukcesem takich firm jak Netia, TP jest ich dynamika, elastyczność na zmiany oraz dobre rozeznanie rynku. Te ostatnie promocje od Netii i TP (pakiety telewizyjne) są tego przykładem jak można dobrze przygotować ofertę.
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: