Netia opisała swoje działania związane z usuwaniem skutków powodzi w swojej sieci stacjonarnej.
Cała akcja rozpoczęła się w sobotę 14 września a skończyła się pod koniec ubiegłego tygodnia, kiedy to zaczęły działać już wszystkie urządzenia, mające wpływ na działanie usług u klientów.
W całą akcję zaangażowanych było kilkudziesięciu inżynierów sieci szkieletowej, specjalistów zasilania i klimatyzacji, inżynierów sieci światłowodowej oraz specjalistów utrzymania infrastruktury sieciowej (tzw. Field).
Pracownicy dodatkowo otrzymali bardzo duże wsparcie od naszych partnerów serwisowych ASP.
Jeszcze w trakcie przechodzenia fali powodziowej pracownicy Netii naprawili np. uszkodzony odcinek światłowodów na jednym z mostów.
Dzięki refleksowi oraz poświęceniu pracowników i współpracowników, wiele urządzeń udało się uratować tuż przed nadejściem fali powodziowej (Kłodzko, Jelenia Góra. Nysa, Kamienna Góra, Lwówek Śląski).
W kolejnych zagrożonych miastach (Opole, Brzeg, Oława, Wrocław, Głogów, Nowa Sól, Żary) dużo uwagi poświęcono prewencyjnemu zabezpieczeniu i całodobowemu monitoringowi obiektów.
Tam, gdzie doszło do zalania, czy większego zniszczenia obiektów, do oczyszczania, osuszania i odbudowy przystąpiono natychmiast, gdy było to możliwe, często już następnego dnia po przejściu wielkiej wody.