Netia może sprzedać prawa do częstotliwości UMTS

Newsy
Żródło: ISB
Opinie: 24

Ewentualne protesty dotyczące przetargu na rezerwację częstotliwości w standardzie UMTS i GSM 1800 nie wstrzymają ogłoszenia decyzji o wygranym przetargu na UMTS przez jednego z oferentów. "Zapowiadane przez różne podmioty protesty czy wnioski wnoszące o unieważnienie przetargu, które mają być składane do regulatora, są oparte na miałkich podstawach prawnych. W takiej sytuacji nie mogą one absolutnie opóźnić ogłoszenia w najszybszym możliwym terminie mojej ostatecznej decyzji w sprawie rezerwacji częstotliwości w standardzie UMTS" - powiedział prezes URTiP, Witold Graboś.

Według niego, prawo nie wyklucza jednak późniejszego ewentualnego obrotu zarezerwowanymi częstotliwościami w standardzie UMTS przez podmiot, który wygrał przetarg. "Regulatorowi przede wszystkim chodzi o rozwój rynku telekomunikacyjnego w Polsce, a strony ewentualnej takiej transakcji mogą się, oczywiście, dogadywać, jeśli będą chciały" - dodał Graboś.

Oznacza to, że Netia Mobile, która wygrała przetarg na UMTS, może wystąpić z wnioskiem o rezerwację częstotliwości w tym standardzie w ciągu tygodnia i zapłacić deklarowaną sumę, czyli łącznie 345,05 mln zł, a później odsprzedać ją innej spółce operatorskiej. "Netia Mobile może odstąpić tę częstotliwość innemu podmiotowi, ale najpierw będzie musiała złożyć do regulatora odpowiedni wniosek wyjaśniający, dlaczego podejmuje taką decyzję" - wyjaśnił rzecznik prasowy regulatora Jacek Strzałkowski.

Jeżeli tak się nie stanie, to pozostaje jeszcze inna droga. Według Strzałkowskiego, jeśli Netia w ciągu siedmiu dni nie złoży wniosku o rezerwację częstotliwości i nie zapłaci deklarowanych i wymaganych kwot, to prawo do takiej rezerwacji otrzymuje kolejna spółka, która zajęła w przetargu drugie miejsce. "Oznacza to, że urząd występuje z propozycją rezerwacji do Qiana Investments i ponownie czekamy na odpowiednie wnioski i deklarowane środki siedem dni" - powiedział Strzałkowski.

Zdaniem przedstawicieli regulatora, żadnemu z oferentów tak naprawdę nie zależało na wygraniu przetargu na rezerwację częstotliwości w systemie GSM 1800. Albo popełniali oni proste błędy wykluczające ofertę, albo oferowali zbyt niską kwotę za rezerwację. "Oferowanie przez jakąś ze stron zerowej kwoty ponad wymaganą oznacza, że tak naprawdę nie była ona zainteresowani tymi częstotliwościami. Z kolej Netia zaoferowała tak niską kwotę, że jej oferta w ogólnej punktacji nie uzyskała nawet minimalnej wymaganej ilości punktów" - zauważa Strzałkowski.

Centertel zadeklarował w przetargu zerową kwotę ponad wymaganą minimalną opłatę za rezerwację częstotliwości wynoszącą 3,96 mln zł. Natomiast Netia Mobile zadeklarowała kwotę o 1,00 mln zł ponad wymagane minimum. Należy jednak zauważyć, że udział w samym przetargu takim podmiotom, jak PTK Centertel czy Polkomtel, umożliwia dostęp do dokumentacji przetargowej konkurencji, a to z pewnością ma niebagatelną wartość rynkową.

"W tej chwili czekamy na pierwszy wniosek od podmiotu, który byłby zainteresowany GSM 1800. Po jego wpłynięciu do nas, zapytujemy inne firmy, czy również nie będą chciały dokonać rezerwacji tej częstotliwości. Jeżeli zgłoszeń będzie więcej niż kanałów, to przeprowadzimy przetarg. Jeśli nie, to dokonujemy rezerwacji według zgłoszeń od danych podmiotów" - powiedział Graboś. Dodał, że urząd nie wyklucza ewentualnego podziału tych częstotliwości, a tym samym zarezerwowania ich przez więcej niż jeden podmiot.

Opinie:

Opinie archiwalne (24):

Komentuj

Komentarze / 24

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    psia pisze: 2005-05-10 22:34
    moim zdaniem """napewno"" sprezda...
    0
  • Users Avatars Mini
    marijuszek pisze: 2005-05-10 22:53
    czy to nie o to chodziło ? kupić, sprzedać, kasa dla decydujących, a potem znajdzie się operator do świadczenia usług telekomunikacyjnych
    0
  • Users Avatars Mini
    przemek11 pisze: 2005-05-10 22:53
    H3G POWINNI ODKUPIĆ KONCESJĘ OD NETII
    0
  • Users Avatars Mini
    Rokko pisze: 2005-05-10 23:01
    A mialo byc tak super, nowy operator-nizsze ceny albo nawet \"wojna\" cenowa a tutaj widze ze chyba cos nie wyszło tak jak sie spodziewano. Po co Netii UMTS jak nie ma tradycyjnej telefoni GSM...Oby nie pozostało wszystko po staremu:(((
    0
  • Users Avatars Mini
    lokop12 pisze: 2005-05-10 23:01
    Netio nie płać tego sianka i tak go nie masz ;D Hutchison witaj w Polsce ;D
    0
  • Users Avatars Mini
    rcicho pisze: 2005-05-10 23:03
    Zeby móc sprzedać tą koncesje wpierw Netia ją musi mieć czyli zapłacić sporą kwotę pieniędzy. Czy tak się stanie - ciężko powiedzieć i można tylko pospekulować.
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2005-05-10 23:10
    Qrde o co tu chodzi?! Nie , to jakiś koszmar. Netia wygrywa przetarg na częśtotliwości UMTS , ale niestety ubolewa , że nie wygrała przetargu na GSM1800 , co stawia pod znakiem zapytania sens całego przedsięwzięcia , więc Netia się będzie zastanawiać , może jednak zrezygnujemy , może sprzedamy , porozmawiamy z partnerami... Teraz dowiadujemy sie o kulisach i słyszymy , że - "Z kolej Netia zaoferowała tak niską kwotę, że jej oferta w ogólnej punktacji nie uzyskała nawet minimalnej wymaganej ilości punktów" , co musiala zrobiła SPECJALNIE. Struganie wariata. Konkurencja odstawia celowo lipę , tylko po to , by "dostęp do dokumentacji przetargowej konkurencji". Paranoja.
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2005-05-10 23:12
    Wcześniej goście z Hutchisona wyskakują z dokumentacją przetargową z taksówki , mam nadzieję , że nie byli w dresach w celu dodatkowego obniżenia kosztów i że nie odjechali rowerami... Za to komisja też obcięła im punkty;-) Co za błazenada.
    0
  • Users Avatars Mini
    Grzechotnik pisze: 2005-05-10 23:16
    Wiem wiem-czytal_em w wkonkurencyjnym serwisie . *Rokko : masz rację. Witaj vv klubie!!
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2005-05-10 23:31
    A prezes Graboś nieszczerze udaje , że nad wszystkim panuje i że nikt go nie wodzi za nos. Oto wkrótce przejdzie do historii i okryje się nieśmiertelną sławą , "tego który obniżył nie wprost ceny połączeń" , bo jak wiadomo ci Polacy którzy do tej pory nie mają komórki , tylko czekali na czwartego operatora , a nieprawdą jest , że nie mają ich do tej pory dlatego , ponieważ jest o wiele ważniejszych rzeczy niż telefony i taryfy , takie jak choćby błahe jedzenie , głupie opłaty za prąd czy gaz , lub jakieś inne idiotyczne książki do szkoły dla dzieci :-P
    0
  • Users Avatars Mini
    mardall pisze: 2005-05-11 00:21
    czyli jednak Hutchisona będziemy mieli i dobrze!
    0
  • Users Avatars Mini
    www.fazafm.com pisze: 2005-05-11 00:21
    czy netia sie przypadkiem nie dogadala z "trojca" to mi wyglada na niezlego konia trojanskiego... :) - to wyglada teraz tak jakby netia celowo przegrala 1800MHZ i w ten sposob nie bedzie 4 opa GSM - dzieki temu moze dostanie lepsze warunki na wirtualnego w GSM a i w UMTS z tego co czytam na innych portalach moze dobrze namieszac. Hutchison dostanie UMTS a netia bedzie albo malym udzialowcem tego przedsiewziecia albo dostanie bardzo dobre warunki na wirtualnego w UMTS . Za takie postepowanie powinni byc ukarani bo prawdopodobnie dali tak duzo ze nie byliby wstanie az tyle zaplacic a teraz sie wykreca bokiem... oczywiscie moge sie mylic i wszystko moze sie potoczyc inaczej. Ale chcialbym zauwazyc jeszcze jedna sprawe: ludzie okropnie nie lubia TPSA i zawsze na nich najezdzaja :) ale dzieki NETII nasz tepsa moze zostac rozgrzeszona bo bedziemy mili nowego operatora "ktorego wszyscy beda nienawidzic " (zamiast pozadac)
    0
  • Users Avatars Mini
    www.fazafm.com pisze: 2005-05-11 00:28
    hehe czytam sobie wyzej komentarze i takie jeszcze wnioski sie nasowaja : NETIA ma takie dlugi ze chce jeszcze zarobic na sprzedazy koncesji na umts a o koncesje gsm nie walczyla bo nasze opki chcialy ja podzielic miedzy siebie ... i łot cala filozofia :P
    0
  • Users Avatars Mini
    poznaniak pisze: 2005-05-11 00:43
    Zamiast radosci z 4 opa - ZALOBA NARODOWA !!! Netio, zdradzilas nas!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    orko1990 pisze: 2005-05-11 01:36
    no, jak nie maja GSM, to mogą
    0
  • Users Avatars Mini
    olek_01 pisze: 2005-05-11 01:55
    "Oznacza to, że urząd występuje z propozycją rezerwacji do Qiana Investments i ponownie czekamy na odpowiednie wnioski i deklarowane środki siedem dni" - powiedział Strzałkowski." No i o to mnie biega - niech sprzedadzą te częstotliwości w do Qiany czy CHutchinsona i bedzie Św.Spokój:)
    0
  • Users Avatars Mini
    xxx pisze: 2005-05-11 02:30
    fazafm - czlowieku piszesz takie rzeczy a nie masz pojecia jak naprawde bylo... zalosne...
    0
  • Users Avatars Mini
    www.fazafm.com pisze: 2005-05-11 09:12
    xxx*** ale ja nie ukrywam ze nie mam pojecia jak bylo - moje rozwazania sa czysto teoretyczne (przepraszam jesli kogos tym urazilem bo nie mialem takiego zamiaru)
    0
  • Users Avatars Mini
    P. pisze: 2005-05-11 11:19
    No to teraz ściepa Ery Idei i Plusa na odkupienie częstotliwości od Netii i wszystko zostanie w mafijnej rodzinie :) Pozdrowienia dla monopolu!
    0
  • Users Avatars Mini
    Alexander25 pisze: 2005-05-11 12:21
    Wszyscy jadą po Netii jak po łysej kobyle - i słusznie na taką opinię ta firma wybitnie sobie zapracowała. Zastanawiam się tylko gdzież 2 obróńców tegoż dziada, którzy za moją krtyczną opinię chcieli mnie normalnie zeżreć na surowo... Proszę bardzo kochani - macie wiecej delikwentów do pożarcia. Nic nie zmieni faktu ,że Netia jest po prostu miernotą.
    0
  • Users Avatars Mini
    Alexander25 pisze: 2005-05-11 12:22
    ~~~ www.fazafm.com mnie też się takie wnioski nasunęły. Kto wie czy nie doczekamy się kolejnej komisji śledczej badającej aferę przetargową UMTS "NETIAGATE" , he he ;))
    0
  • Users Avatars Mini
    Mariusz. pisze: 2005-05-11 13:08
    *** Nie zgadzam się z większością. Aby świadczyć tradycyjne usługi takie jak głos czy sms, mms itp NIE POTRZEBA częstotliwości GSM - WYSTARCZY UMTS!!! A więc Netia może świadczyć usługi telefonii komórkowej jak również usług 3g, które daje im dodatkowo koncesja umts. Może, ale pewnie ją nie stać na to. ALe wygrała bo pewnie myśli na tym zarobić - czyli przypuszczalnie odsprzeda wygrane częstotliwości "3". Nie wiem czy sama będzie w stanie konkurować z obecnymi opami i pewnie sama o tym dobrze wie. A więc (my możemy na razie tylko spekulować) wydaje mi się, że oni dobrze wiedzą co robią i ktoś na tym nieźle zarobi. Oby tylko nei naszym kosztem....
    0
  • Users Avatars Mini
    zapinator pisze: 2005-05-11 14:51
    a czytaliscie artykul "lekcja hutchinsona" na telepolisie? mam nadzieje ze jest w nim duzo prawdy ale o tym jak autor napisal dowiemy sie w ciagu tygodnia
    0
  • Users Avatars Mini
    Ja pisze: 2005-05-11 20:53
    Mariusz - co rozumiesz przez "3"? Naszą trójcę czy 3 Hutchisona?
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: