Serwis rpkom.pl podał dane dotyczące wydatków reklamowych Netii, UPC i Vectry w 2012 r. Kantar Media, analizując wydatki reklamowe, szacuje, że w 2012 roku na swoje kampanie Netia wydała 46,9 miliona złotych (o 48,6 proc. mniej niż w roku poprzednim). Koszty te nie zawierają wydatków poczynionych na reklamę w internecie. Kantar Media podaje szacunki oparte na cennikach reklamobiorców. Realne wydatki są niższe, bo stawki cennikowe podlegają rabatowaniu.
UPC Polska wydała w 2012 roku 40,7 miliona złotych, o 20,3 proc. więcej niż rok wcześniej. Około 80 proc. całej kwoty wydano w pierwszym półroczu. Vectra podzieliła swoje roczne wydatki równomierniej. W pierwszym półroczu ub.r. wydała 10,5 mln zł, w drugim 12,2 mln zł, a suma wydatków poczynionych na reklamę pozainternetową była o 17,7 proc. większa niż w 2011 roku.