Netia potrzebuje 70 mln żeby przetrwać

Newsy
Żródło: Reuters
Opinie: 33

Dyrektor finansowy Netii, Avi Hochman, poinformował, że aby prowadzić dalszą działalność spółka potrzebuje do września 2002 roku zasilenia finansowego w wysokości 70 milionów złotych. Potrzeby kapitałowe spółki zmniejszyły się dzięki temu, że zrezygnowała ona z części planowanych przyszłorocznych inwestycji. Ich wartość spadnie do 188 milionów złotych z planowanych 300 milionów. Wcześniej firma podawała, że ma wystarczające środki na działalność do pierwszego półrocza przyszłego roku i potrzeba jej około 300 milionów dolarów na jej kontynuację przez rok 2003. Obecnie spółka boryka się z poważnymi kłopotami finansowymi. Według raportu kwartalnego sporządzonego zgodnie z międzynarodowymi standardami rachunkowości strata spółki po trzech kwartałach wzrosła do 761 milionów złotych ze 123 milionów złotych rok wcześniej. Zadłużenie Netii wynosi 4,2 miliarda złotych, a jej kapitalizacja jedynie 173 milionów złotych. We wtorek rada nadzorcza spółki przyjęła 10-letni biznesplan dla firmy. Na razie jednak główny jej akcjonariusz nie wypowiedział się na temat planu.

Opinie:

Opinie archiwalne (33):

Komentuj

Komentarze / 33

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    hubi pisze: 2001-11-07 19:42
    kilka postow dalej byla mowa o akcjonariuszu netii ktory ma zyski moze troche skapnie netii aby ta dzialala dalej szkoda by bylo
    0
  • Users Avatars Mini
    Amper pisze: 2001-11-07 19:58
    hubi: dokładnie tak! Telia mogła by sypnąć trochę kasy do Polski, by jednak TePsa miała jakiego konukernta w ( i www... ) telekomunikacji. Raczej głównie właśnie dzięki Netii tePsa zmienia swój stosunek do klienta. A jeśliby Netia padła, to ciekawe co się stanie z jej użytkownikami...
    0
  • Users Avatars Mini
    hubi pisze: 2001-11-07 20:08
    ktos ich wykupi
    0
  • Users Avatars Mini
    Franek pisze: 2001-11-07 20:23
    moge pozyczyc , zaden klopot
    0
  • Users Avatars Mini
    Bąbel pisze: 2001-11-07 20:23
    Użytkownicy będą nadal korzystać z tepsy jak do tej pory. Padnie tylko Netia ktora kupowała od tepsy,sprzedawała taniej,transferowała kasę do Telii, prezesi także coś skubnęli a w tej chwili upadłość z całymi dobrodziejstwami jakie towarzyszą temu w spółkach akcyjnych. Cierpieć będą jedynie użytkownicy i drobni akcjonariusze.Dzięki Netii i innym podobnym spadły akcje tepsy ludzi zwolniono (sporą część) a Pan Kulczyk wraz z France Telecom kupili tanio akcje tepsy i to o ironio za pieniądze skarbu państwa przeznaczone na autostrady. Paru jednak durni cieszy się że pogadało o grosza taniej nie rozumiejąc że teraz musimy każdy grosz oddać dziewięciokrotnie.
    0
  • Users Avatars Mini
    KarolS pisze: 2001-11-07 21:06
    Amper: Z tego co wiem w przypadku bankructwa firmy telekomunikacyjnej jej abonentow przejmuje z mocy prawa operator dominujacy czyli TPSA.Tak bylo w przypadku firmy Srodkowo Zachodnie Telefony Polskie,ktora to firma dzialala (niestety) na obszarze bylego woj.leszczynskiego.Teraz zbanczyla,a ich abonentow przejmuje Tepsa.Orientowalem sie w URT w tej sprawie.Pozdr.
    0
  • Users Avatars Mini
    lava1 pisze: 2001-11-07 21:36
    Mi wystarczyłoby z 10 mln żeby przetrawać...ale Bąbel ma rację coraz bardziej cierpimy z powodu durnych decyzji tych na górze... Przewalają gurę forsy nie myśląc zupełnie o konsekwencjach no i oczywiście o szarym uzytkowniq telefonu...A strach się bać co się jeszcze może stać...
    0
  • Users Avatars Mini
    gmazur pisze: 2001-11-07 21:49
    marcinek3000: ktory bank da im kredyt jak zobaczy na ich bilans i rachunek zyskow i strat? a tak poza tym to juz maja 4,2 mld PLN kredytu.
    0
  • Users Avatars Mini
    gmazur pisze: 2001-11-07 21:56
    skoro firma ogranicza inwestycje tak drastycznie, to na pewno odbije sie to na niej w pozniejszym czasie (o ile przetrwaja do tego pozniejszego czasu). nie dobrze sie dzieje, nie dobrze!
    0
  • Users Avatars Mini
    Ewandy pisze: 2001-11-07 22:37
    Nie chce aby konkurencja TPSA odpadla. LUDZIE dajmy konkurencji wieksza szanse zaistnienia. Jak nie damy to znowu TPSA da nam w d...
    0
  • Users Avatars Mini
    samdiabel pisze: 2001-11-07 23:21
    Jeszcze nie czas na minutę ciszy. Przecież mają plan 10-letni...
    0
  • Users Avatars Mini
    gmazur pisze: 2001-11-07 23:28
    samdiabel: maja plan, ale jak widac nie przewidywali w nim regresu na rynku telekomunikacyjnym. beda musieli zrobic nie mala korekte tego planu lub (co gorsze) skrucic go.
    0
  • Users Avatars Mini
    Szy pisze: 2001-11-07 23:34
    Chciałem założyć telefon w netii, ale na moim terenie nie miała możliwości technicznych i do tej pory nie ma, a w tym czasie TPSA założyła w najbliższej okolicy około 200 telefonów (koncesje na mój teren netia posiada)... chciałem korzystać z rozmów międzymiastowych w Netii, to Netia zarzyczyła sobie podpisania umowy i opłacania abonamentu... kumpel 3 miesiące po podpisaniu umowy z Netią czekał na założenie telefonu... i w końcu okazało się, że nagle zginęły możliwości techniczne... (mimo iż do BOKu Netii i ich centrali ma kilkaset metrów)... Netia ceny oraz tryfikację ma bardzo zbliżoną do TPSA, czyli na tym polu nie jest konkurencyjna... wiec nie ma się co dziwić, że nie przynosi zysków... lecz straty... Z takim podejściem do klienta...
    0
  • Users Avatars Mini
    Maras pisze: 2001-11-07 23:42
    A ktoś jej kazał wchodzić na rynek, jak się w chodzi w biznes w którym dotej pory monopol miała jedna firma i obejmowała swoim zasięgiem cały kraj to wiadomo, że nie będzie łatwo. Jeżeli chce zaistnieć na takim rynku trzeba zainwestować ogromne pieniądze i długo czekać na zyski, ale trzeba pilnować aby straty nie przekraczały jakiegoś progu, ale jak się świadczy usługi poniżej kosztów to potem odbija się to czkawką. Czasami z nietrafionych inwestycji należy wporę się wycofać m.in. TELia dlatego coraz intensywniej współpracuje z TPSA zamiast z nią konkurować.......cdn
    0
  • Users Avatars Mini
    Maras pisze: 2001-11-07 23:42
    ....Mogę tylko powtórzyć to co napisałem w komentarzu do mniejszych zysków TPSA. Jedynym skutkiem działnia konkurencji stacjonarnej jest zmejszenie dochodów budżetu - bo tepsa ma mniejsze zyski więć mniejsze podatki płaci, ma mniejsze zyski więc mniej inwestuje w rozwój telekomunikacji, internetu w Polsce (bo tylko TPSA zainwestowała konkretne pieniądze). Zyski budżetu są coraz mniejsze bo konkurencja nie płaci podadku dochodowego - bo nie ma dochodu tylko straty. Rozwój telekomunikacyjny kraju wcale nie idzie na przód bo konkurencja zamiast docierać do nowych miejsc i ludzi skupiła się na podbieraniu klientów biznesowych TEPSIE - efekt nadal jesteśmy na szarym końcu w Europie jeżeli chodzi o ilość telefonów na 100 mieszkańców. No i kolejnym efektem są zwolnienia ludzi z TEPsy która stara się ograniczać koszty, a więc koleja rzesza ludzi powiększa grono bezrobotnych i czeka na zasiłek z budżetu państwa
    0
  • Users Avatars Mini
    Maras pisze: 2001-11-07 23:56
    no i jeszcze inna ważna sprawa, która dotyczy każdego tzw. konkurenta w telekomunikacji. Wszystkim tym firmom tak naprawdę nie zależy na powiększaniu liczby abonentów - bo to są tylko koszty. M.in. dlatego NETIA sypneła tekst o ograniczeniu inwestycji, posiadanie abonentów to tylko chwyt mający pokazać żę firma istnieje na rynku. Głownym celem jest świadczenie usług połaczeń międzymiastowych i międzynarodowych bo z tego są zyski. A utrzymanie abonenta i końcowej infrastruktury sieciowej (centrale abonenckie, szafy dostępowe, kable magistralne i rozdzielcze, konserwacja stacji abonenckich) pozostawić na barkach TPSA. Chodzi o to aby TPSA utrzymywała infrastrukturę abonencką a NETIA, NOM i inni czerpali zyski na \"pośredniczeniu\" w połaczeniu......cdn
    0
  • Users Avatars Mini
    Maras pisze: 2001-11-07 23:56
    cd.....Dlatego NETIA skupi się teraz na usłudze międzystrefowej mając w d.... przyłaczanie nowych abonentów. Skupi się na przejęciu sfery biznesowej i psedo świadczeniu im usług międzymiastowych. Takiej konkurencji nie zamierzam popierać. Konkurencja do tej pory nie wiel zrobiła dla rozwoju telekomunikcji w Polsce, infrastruktury internetowej itp.
    0
  • Users Avatars Mini
    PlaYMode pisze: 2001-11-08 00:42
    Maras: popieram tu Twoje twierdzenie o mniejszych zyskach które odbijają się na państwie polskim. Jednak myślę, że to dopiero etap przejściowy. Konkurencja (tpsa oczywiście) musi mieć trochę czasu na "rozwinięcie skrzydeł". Jak troche tu posiedzi, i zarobi to z czasem zacznie inwestycję. Niestety jak na razie nie ma tych inwestycji, ale to przecież praktycznie początek działania, wiem że to już kilka lat, ale w sferze ekonomicznej, to konkurencja dopiero wchodzi na rynek. A żeby zaczęła inwestować musi mieć już ogromny kapitał. Inwestorzy takich firm boją się na pewno ładowania dużej kasy, bo to nmoże przynieść też ogromne straty. Ale może poczekajmy i zobaczymy co będzie się działo. pozdro
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2001-11-08 00:48
    Jest plan! Wystarczy zeby pracownicy grali w totka i caly czas trafaiali kumulacje to do wrzesnia bedzie ok! A tak bez zartow to rok temu akcje byly rozdawane pracownikom i na gielde, to wyceniono je na ponad 200 zl za sztuke! Gdy Osama zaatakowal wartosc spadla do 2.10 i powoli pnie sie do gory! podejrzewam, ze gdyby Netia upadla to w Warszawie i okolicach, gdzie Netia ma duzo abonentow, TPsa oglosila by swieto narodowe! Nara!
    0
  • Users Avatars Mini
    PlaYMode pisze: 2001-11-08 01:04
    Qba: tak to już jest, niektórzy świętują, inni upadają :-(((
    0
  • Users Avatars Mini
    Maras pisze: 2001-11-08 01:18
    Qba: i nie ma to nic wspólnego z Osamą - chodziaż NETIA chętnie na siłę znalazłaby jakiegoś winnego kozła ofiarnego.
    0
  • Users Avatars Mini
    Michał pisze: 2001-11-08 02:18
    Popieram Marasa w 95% Rzecz w tym, ze ŻADEN telekom nie zainwestuje teraz w telefonię stacjonarną. I ŻADEN BANK NIE DA NA TO KREDYTU. Mają teraz inne zabawki - GSm a przede wszystkim UMTS. Netia od dawna ma w d. klientów, o czym pisałem juz komuś na priv. Mam telefon w tepsie, mimo ż eprzed domem mam studzienkę z pokrywą na której wygrawerowane jest ... Netia. Powód odmowy Netii: brak mozliwości technicznych. Gdy załozyłem telefon w tP, za trzy dni zstukał przedstawiciel z Netii ze mogą założyć telefon. Gdybym był wtedy w domu, to spadłby ze schodów. Netia ma do kupy 350 tys abonentów, jak na tyle lat działalności w kraju, gdzie większośc ludzi spragniona jest alternatywnego operatora - według niekoniecznie jawnych badań robionych dla tepsy około 20% zmieniłoby operatora -to chyba nie za wiele.
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2001-11-08 02:59
    Niestety! Właśnie na upadłość się zanosi - po prostu inwestorom skończy się cierpliwość by wciąż dokładać do interesu.. :(
    0
  • Users Avatars Mini
    PlaYMode pisze: 2001-11-08 05:00
    i netai się wykończy??? Panowie, to znowu pepsa będzie miała monopol??? To rzecz wręcz żenująca. Ale w naszym kraju ciężko jest stworzyć konkurencyjną sieć stacjonarną. ŻEby coś robić trzeba stworzyć sieć połączeń, centrale, ale i tak pomysł do d.. bo jak abonene takiej netii chciałby zadzwonić na numer tepsy to i tak niestety netia musiałaby się dogadywać z tp. Kurde... no i powiedzcie jak można problem rozwiązać??? Jak do tej pory nie moge wymyśleć jakiegoś rozsądnego wyjścia.
    0
  • Users Avatars Mini
    madzer pisze: 2001-11-08 08:42
    idzie na dno kolejna firma która zadarła z tepsą...
    0
  • Users Avatars Mini
    robert pisze: 2001-11-08 08:59
    ja będę musiał założyć swoją centrale i pod przykrywką połączenia internetowe oferować klientom VoiP.
    0
  • Users Avatars Mini
    bob_gr pisze: 2001-11-08 10:45
    Ta Netia to ciagle cos chce, chyba nie zrobili dobrego biznespalnu!
    0
  • Users Avatars Mini
    Giewont pisze: 2001-11-08 12:58
    Calkowicie zgadzam sie z Marasem. Szczegolnie w kwesti ze konkurencja tesy majchetniej by tylko posredniczyla w uslugach miedzymiastowych. I najlepiej jak jeszcze tepsa wystawial by za nich rachunki, a ich rola ograniczyla by sie do reklamy ich prefiksu. Netia sie przeliczyla, Jedynem operatorem ktory ma szanse stac sie konkurencja dla tpsa jest dialog, chociaz pod warunkiem ze w krotkim czasie rozszerzy swoja oferte dla klientow, bo same polaczenia i dostep do netu to w juz troche malo.
    0
  • Users Avatars Mini
    samdiabel pisze: 2001-11-08 16:54
    gm: Los 10-latka netii można było przewidzieć. Choćby analogicznie z poprzednimi planami - najsłynniejszy z nich 6-letni był.
    0
  • Users Avatars Mini
    telefonica pisze: 2001-11-08 19:03
    widać o spore straty tu chodzi, kiedy to się zmieni w polskich firmach telekomunikacyjnych
    0
  • Users Avatars Mini
    Neon pisze: 2001-11-08 22:23
    Szkoda by było gdyby netia padla. Konkurencja zawsz dobrze wplywa na monopoliste :)))
    0
  • Users Avatars Mini
    muminek pisze: 2001-11-10 10:42
    Szkoda Netii. Moja rodzinka korzysta z ich usług, ale niestety nie dzwonią zbyt często ;)). Możę to powód dla którego Netia jest już prawie bankrutem. Niestety, do tego "prawie bankructwa" bardzo aktywnie przyłączyła się nasza ukochana monopolistka TP S.A.
    0
  • Users Avatars Mini
    muminek pisze: 2001-11-10 10:43
    Szkoda, że polskie prawo telekomunikacyjne nie jest bardziej liberalne dla nowych operatorów telefonii stacjonarnej. Bo jak startuje nowy operator to musi m.im. wykupywać licencję. A kiedy TP S.A. wykupywałą jakąkolwiek licencję. Mi przynajmniej o tym nic nie wiadomo.
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: