Netia rozszerzyła swoją ofertę cyberbezpieczeństwa dla klientów biznesowych o nową usługę Managed EDR (Endpoint Detection and Response).
Nowe rozwiązanie to część platformy NetiaNext, skierowanej do sektora B2B, i ma na celu kompleksową ochronę urządzeń końcowych – komputerów, serwerów i urządzeń mobilnych – przed współczesnymi zagrożeniami cybernetycznymi.
Netia Managed EDR to zarządzana usługa bezpieczeństwa IT, która zapewnia monitorowanie, wykrywanie i reakcję na zagrożenia 24/7, bez konieczności ponoszenia kosztów inwestycyjnych. Usługa działa niezależnie od rodzaju łącza i operatora, dzięki agentom instalowanym bezpośrednio na chronionych urządzeniach.
Nowa usługa może stanowić uzupełnienie systemu Netia SOC, a w przypadku mniejszych firm – nawet jego alternatywę, oferując ochronę urządzenia już od kilkunastu zł miesięcznie.
Netia oferuje Managed EDR w trzech wariantach technologicznych – użytkownik może wybrać rozwiązanie jednego z renomowanych dostawców:
Niezależnie od wybranej technologii, dane klientów są przechowywane na terenie Unii Europejskiej, co zwiększa poziom zgodności z wymaganiami prawnymi i regulacyjnymi.
Za realizację usługi odpowiada ponad 30 specjalistów Netii, pracujących w dwóch niezależnych ośrodkach Security Operations Center w Warszawie i Katowicach. Dzięki temu klienci mają dostęp do eksperckiej analizy i szybkiej reakcji na incydenty, a usługa Managed EDR może być wdrożona szybko i bez angażowania zasobów własnego zespołu IT.
Netia zapowiada dalszy rozwój oferty z zakresu zaawansowanego cyberbezpieczeństwa dla firm – również w kierunku rozszerzonych usług XDR i pełnej integracji z systemami klasy SOC.