Netia wprowadziła do swojej oferty dla klientów biznesowych kompleksowe usługi zunifikowanej komunikacji (Unified Communications), w oparciu o rozwiązania firmy Microsoft. Nowa oferta jest pierwszą tego typu w Polsce i umacnia pozycję Netii, jako wiodącego dostawcy innowacyjnych usług komunikacyjnych w naszym kraju.
Unified Communications w Netii to narzędzia komunikacyjne, dostępne dla wszystkich klientów biznesowych – od mniejszych firm z segmentu SME aż po największe korporacje. Usługi zapewnią wzrost wydajności poprzez łatwiejszy i znacząco szybszy dostęp do potrzebnych danych oraz możliwość użytkowania najnowocześniejszych aplikacji biznesowych.
Dzięki rozwiązaniom Unified Communications (UC), użytkownicy korzystają ze wspólnego interfejsu, który integruje różne kanały komunikacji. Takie elementy UC jak np. pełna integracja z usługami telefonii stacjonarnej, zarządzanie statusem obecności, współdzielony kalendarz, wspólna książka adresowa czy synchronizacja z różnymi urządzeniami mobilnymi, pozwalają na znaczące oszczędności czasu.
Netia, jako jedyny dostawca w Polsce, oferuje rozwiązania Unified Communications w pełni zintegrowane z usługami telefonii IP. W praktyce oznacza to, iż wystarczy kliknąć na dany kontakt w dowolnej aplikacji, a aparat telefoniczny sam wybierze odpowiedni numer i nawiąże połączenie.
Dzięki rozwiązaniu Unified Communications stosowane dotąd oddzielnie urządzenia oraz różnorodne systemy teleinformatyczne stają się elementami jednego, spójnego i kompleksowego rozwiązania. Przepływ informacji wewnątrz firmy jest szybszy i bardziej efektywny. Zintegrowane kanały kontaktowe zapewniają automatyczne kierowanie połączeń do różnych terminali końcowych, w zależności od wybranego środka komunikacji, czy aktualnego statusu użytkownika. Pracownicy mogą więc znacznie szybciej kontaktować się między sobą bez konieczności zastanawiania się, który kanał komunikacji wybrać w danym momencie.
Przejście na rozwiązanie Unified Communications w Netii nie wymaga od klientów jakichkolwiek nakładów inwestycyjnych (np. zakupu serwera pocztowego). Co więcej, w ramach abonamentu UC firmy zawsze mają dostęp do najbardziej aktualnych na rynku wersji oprogramowania.
Stały back-up danych w data centers zaprojektowano w taki sposób, aby chroniły dane przed wszelkiego rodzaju niespodziewanymi wydarzeniami, dzięki czemu zapewniają całkowite bezpieczeństwo przesyłanych i przechowywanych informacji. Wszystkie centra danych zlokalizowane są na obszarze Unii Europejskiej. Co więcej, sam dostęp do poczty firmowej czy komunikatora możliwy jest z dowolnego miejsca na świecie także poprzez interfejs przeglądarki internetowej.
Oferta Unified Communications jest na tyle uniwersalna, że pozwala - tym firmom, które tego oczekują - na dalsze wykorzystywanie dotychczasowego serwera pocztowego MS Exchange. W takim przypadku Netia może zunifikować lokalne rozwiązanie klienta z pozostałymi swoimi usługami (m.in. zintegrować lokalne usługi Microsoft z telefonią IP).
Oferta Unified Communications Netii oferowana jest przy współpracy z firmą Central Europe On-Demand – jednym z najbardziej doświadczonych dostawcą usług cloud computing w naszym regionie.
W ramach oferty UC Netia proponuje: klienta poczty elektronicznej (pełna wersja instalacyjna Microsoft Outlook 2010), hostowane skrzynki pocztowe (najnowsza wersja Microsoft Exchange), zintegrowany m.in. z telefonią IP komunikator biznesowy (MS Office Communicator), tzw. biuro w komórce, czyli aplikację MS Active Sync, umożliwiającą bieżący dostęp do firmowej poczty e-mail, kontaktów i kalendarza poprzez różnego typu urządzenia mobilne. W ofercie UC Netii dostępne są także rozwiązania wspierające pracę grupową (Microsoft SharePoint, umożliwiający m.in., tworzenie wewnątrzfirmowych baz wiedzy, intranetów, czy współdzielenie wybranych zasobów przez Internet) oraz wideokonferencji i prezentacji on-line (Microsoft LiveMeeting).
Z oferty Unified Communications można skorzystać, kontaktując się z działem sprzedaży Netii lub samodzielnie, korzystając z e-sklepu Netii.