Netia - wyniki w III kw. 2012 r. - raporty i prezentacja

Newsy
Żródło: Netia
Opinie: 0

Netia ogłosiła swoje wyniki za III kwartał 2012 roku:

Przychody za pierwsze dziewięć miesięcy 2012 r. wyniosły 1.601,8 mln PLN wykazując wzrost o 34% w stosunku do analogicznego okresu 2011 r. W III kw. 2012 r. przychody spadły o 3% kwartał-do-kwartału do poziomu 521,1 mln PLN w porównaniu do 536,5 mln PLN w II kw. 2012 r. oraz wykazały wzrost o 32% w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego. Spadek przychodów kwartał-do-kwartału został odnotowany w segmentach klientów indywidualnych, małych i średnich przedsiębiorstw oraz w segmencie usług dla innych operatorów. Główną przyczyną spadku przychodów w segmentach klientów indywidualnych oraz małych i średnich firm była niższa liczba usług (RGU), natomiast w segmencie usług dla innych operatorów - niższy poziom przychodów z tytułu niskomarżowego ruchu tranzytowego. Przychody w segmencie klientów korporacyjnych utrzymały się na stabilnym poziomie. Przychody Grupy Dialog i spółki Crowley są obecnie w pełni zintegrowane w ramach czterech segmentów operacyjnych, z uwzględnieniem wpływu przeprowadzonych w grudniu 2011 r. akwizycji na okresy porównawcze. Zarząd szacuje, że spadek przychodów pomiędzy kolejnymi kwartałami przypada w przybliżeniu w połowie na Grupę Dialog i spółkę Crowley.
Skorygowany zysk EBITDA wyniósł 446,6 mln PLN za pierwsze dziewięć miesięcy 2012 r. wykazując wzrost o 49% w stosunku do analogicznego okresu 2011 r. W III kw. 2012 r. skorygowany zysk EBITDA wyniósł 157,4 mln PLN, wykazując wzrost o 1% w stosunku do II kw. 2012 r. oraz o 49% wobec III kw. 2011 r. Marża skorygowanego zysku EBITDA wyniosła 27,9% w pierwszych dziewięciu miesiącach 2012 r. oraz 30,2% w III kw. 2012 r. w porównaniu odpowiednio do 25,1% marży odnotowanej w pierwszych dziewięciu miesiącach 2011 r. i 29,1% w II kw. 2012 r. Poprawa marży rok-do-roku odzwierciedla akwizycje Grupy Dialog i spółki Crowley oraz synergie kosztowe, które narastająco wyniosły około 48,1 mln PLN za pierwsze dziewięć miesięcy 2012 r.

Zysk EBITDA wyniósł 407,4 mln PLN za pierwsze trzy kwartały 2012 r. oraz 148,4 mln PLN w III kw. 2012 r., wykazując wzrost o 39% w stosunku do pierwszych trzech kwartałów 2011 r. oraz o 10% w stosunku do II kw. 2012 r. Pozycje jednorazowe odnotowane w pierwszych dziewięciu miesiącach 2012 r. obejmowały koszty restrukturyzacji w kwocie 21,7 mln PLN w porównaniu do kosztów restrukturyzacji na poziomie 0,3 mln PLN w pierwszych trzech kwartałach 2011 r. Pozostałe pozycje jednorazowe to koszty integracji Grupy Dialog i spółki Crowley, które wyniosły 16,5 mln PLN w pierwszych dziewięciu miesiącach 2012 r., koszty projektów akwizycyjnych, które zamknęły się odpowiednio kwotą 1,0 mln PLN w okresie styczeń-wrzesień 2012 r. i 3,7 mln PLN w okresie styczeń-wrzesień 2011 r., jak również odnotowana w pierwszych trzech kwartałach 2011 r. rezerwa na dopłatę z tytułu świadczenia usługi powszechnej w kwocie 2,4 mln PLN. Marża zysku EBITDA wyniosła 25,4% za pierwsze trzy kwartały 2012 r. i 28,5% w III kw. 2012 r. porównaniu do 24,6% marży odnotowanej za pierwsze dziewięć miesięcy 2011 r. oraz 25,1% w II kw. 2012 r.

Zysk operacyjny wyniósł 44,2 mln PLN w pierwszych dziewięciu miesiącach 2012 r. (nie uwzględniając pozycji jednorazowych zysk operacyjny wyniósł 83,4 mln PLN) w stosunku do 66,5 mln PLN w pierwszych dziewięciu miesiącach 2011 r. (72,9 mln PLN przy wyłączeniu pozycji jednorazowych). Zysk operacyjny w III kw. 2012 r. wyniósł 27,3 mln PLN (36,5 mln PLN przy wyłączeniu pozycji jednorazowych) w stosunku do 12,8 mln PLN w II kw. 2012 r. (34,1 mln PLN przy wyłączeniu pozycji jednorazowych).

Zysk netto odnotowany za pierwsze dziewięć miesięcy 2012 r. wyniósł 21,2 mln PLN w stosunku do 14,5 mln PLN za analogiczny okres 2011 r. Zysk netto w III kw. 2012 r. wyniósł 10,0 mln PLN wobec 21,0 mln PLN w II kw. 2012 r. Zysk netto odnotowany za pierwsze trzy kwartały 2012 r. obejmował kwotę 21 mln PLN zysku księgowego, który powstał w II kw. 2012 r. w wyniku rozpoznania aktywa z tytułu odroczonego podatku dochodowego na wewnątrzgrupowej transakcji sprzedaży elementów infrastruktury telekomunikacyjnej przez Dialog do Netii SA. Z kolei w analogicznym okresie 2011 r. strata netto obejmowała koszt w kwocie 58,3 mln PLN poniesiony w związku z podatkiem dochodowym CIT za 2003 r.

Spółka osiągnęła dodatnie przepływy wolnych środków pieniężnych na poziomie operacyjnym (OpFCF) w pierwszych trzech kwartałach 2012 r. i III kw. 2012 r. OpFCF zdefiniowany jako skorygowany zysk EBITDA pomniejszony o wartość inwestycji kapitałowych wyłączając nabycia sieci ethernetowych, wyniósł 244,1 mln PLN w pierwszych dziewięciu miesiącach 2012 r. i 83,7 mln PLN w III kw. 2012 r. w stosunku do 135,4 mln PLN w pierwszych dziewięciu miesiącach 2011 r. oraz 87,3 mln PLN w II kw. 2012 r.

Środki finansowe na dzień 30 września 2012 r. wyniosły 131,1 mln PLN, co stanowi wzrost o 5,2 mln PLN w stosunku do ich poziomu z dnia 30 czerwca 2012 r., natomiast dług zaciągnięty na potrzeby akwizycji Grupy Dialog wyniósł 590,0 mln PLN, co stanowiło wzrost o 10,2 mln PLN w stosunku do poziomu zadłużenia z dnia 30 czerwca 2012 r. w wyniku wzrostu poziomu naliczonych odsetek. Tym samym dług netto wyniósł 458,8 mln PLN w porównaniu do 453,9 mln PLN w czerwcu 2012 r., a dźwignia finansowa stanowiła wielokrotność 0,76x skorygowanego zysku EBITDA prognozowego na 2012 r. Powyższy poziom środków finansowych uwzględnia wypływ 45,6 mln PLN w III kw. 2012 r. i 24,8 mln PLN w II kw. 2012 r. przeznaczonych na nabycie 11,8 mln akcji Netii w ramach prowadzonego przez Spółkę programu wykupu akcji własnych oraz tymczasowy wypływ 14,5m PLN z tytułu podatku VAT, który powstał w związku z wewnątrzgrupową transakcją sprzedaży aktywów. Netia spodziewa się odzyskać powyższą kwotę w IV kw. 2012 r.

Netia zakończyła w październiku 2012 r. drugą transzę wykupu akcji własnych, przeznaczając na ten cel 75,0 mln PLN i nabywając akcje własne stanowiące 3,3% kapitału zakładowego Spółki. Obecnie Netia realizuje trzecią transzę programu wykupu akcji własnych na kwotę do 50,0 mln PLN, która obejmie do 2,5% kapitału zakładowego Spółki. Powyższe dwie transze stanowią kontynuację wykupu akcji własnych przeprowadzonego w 2011 r., w ramach którego umorzono 2,5% kapitału akcyjnego Spółki (dodatkowe informacje w rozdziale 3 Pozostałe Wydarzenia). Zgodnie z informacją opublikowaną w czerwcu 2012 r., Zarząd rozważa ustanowienie długoterminowej polityki dywidendowej począwszy od 2013 r., która byłaby naturalną kontynuacją realizowanego programu wykupu akcji własnych, w przypadku braku akwizycji o charakterze konsolidacyjnym lub braku kapitałochłonnych, lecz wysoko rentownych projektów inwestycyjnych.

Aktualizacja prognozy na 2012 r. Z uwagi na niską dynamikę i ogólnie trudne warunki handlowe na rynku klientów indywidualnych, w szczególności w segmentach rynku opartych na wysokich wolumenach i niskim ARPU (średnim miesięcznym przychodzie na usługę), Netia obniża dzisiaj prognozę na 2012 r. dla całorocznej liczby usług do 2.650.000. Korzystne trendy w rentowności pozwalają utrzymać prognozę Skorygowanego zysku EBITDA na poziomie 600 mln PLN. Prognoza nakładów inwestycyjnych i dodatkowych nakładów na projekty integracyjne zostaje utrzymana w wysokości odpowiednio 270 mln PLN oraz do 30 mln PLN. Tym samym, prognoza dla skorygowanych przepływów wolnych środków pieniężnych na poziomie operacyjnym (Skorygowany OpFCF) zostaje utrzymana na poziomie 330 mln PLN. Odbicie liczby przyłączeń brutto do wcześniejszych poziomów przebiegało w III kw. 2012 r. wolniej niż pierwotnie zakładano, co skutkowało koniecznością powtórnego obniżenia prognozy liczby usług na 2012 r.

Przegląd strategii dla rynku klientów indywidualnych i długoterminowych celów strategicznych. Wprowadzenie przez kluczowych konkurentów istotnych obniżek cen, utrzymujące się spowolnienie na rynku stacjonarnych usług szerokopasmowych i przyspieszenie tempa spadku liczby klientów stacjonarnych usług głosowych złożyły się na osłabienie perspektyw na 2013 r. w odniesieniu do przychodów, marży i liczby usług, gdyż Netia nadal pracuje nad rozwojem nowych źródeł przychodów z usług telewizyjnych. W związku z powyższym, Zarząd rozpoczął przegląd strategii dla rynku klientów indywidualnych i może dokonać aktualizacji strategicznych celów długoterminowych wraz z publikacją całorocznych wyników za 2012 r.

Materiały dodatkowe:

Opinie:

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: