Nielsen opublikował najnowsze wyniki The Gauge dla Polski za maj.
Dwie najważniejsze zmiany to:
W maju Nielsen odnotował kilka istotnych zmian w oglądalności na ekranie telewizora.
Pierwszą zauważalną zmianą w porównaniu z kwietniem jest wzrost oglądalności telewizji liniowej o 0,3 punkty procentowe, co stanowi 87,7% całkowitej oglądalności telewizji.
Po drugie, wzrosła oglądalność telewizji płatnej (zarówno kablowej, jak i satelitarnej), a spadła oglądalność telewizji naziemnej.
Ostatnią zauważalną zmianą jest spadek oglądalności treści w streamingu, co jest pierwszym takim przypadkiem od czasu uruchomienia zestawienia Gauge: Poland.
Główną przyczyną spadku udziału oglądalności streamingu na telewizorze w maju jest mniejsza oglądalność serwisu Netflix. Wynik na poziomie 1,6%, po raz pierwszy w historii Gauge: Poland, spowodował utratę pozycji najlepiej oglądającej platformy streamingowej na rzecz platformy YouTube, która z kolei w maju osiągnęła rekordowy udział na poziomie 1,7% oglądalności w całej populacji na telewizorze w Polsce.