Niemcy nie są lojalni wobec swoich operatorów

Newsy
Opinie: 25

Firma doradcza Mummert+Partner zaprezentowała wyniki internetowej ankiety, której celem była próba przewidzenia zachowań klientów niemieckich sieci komórkowych pod koniec przyszłego roku. Przypomnijmy, że od listopada 2002 roku, każdy klient telefonii komórkowej w Niemczech będzie mógł zmienić operatora z zachowaniem dotychczasowego numeru (samo zachowanie numeru będzie bezpłatne). Wyniki pokazały, że co drugi właściciel telefonu komórkowego w Niemczech rozważa zmianę swojego operatora. Jako główne powody chęci zmiany operatora podaje się przede wszystkim: mały zasięg (33% zastrzeżeń), wysokie koszty połączeń (30% zastrzeżeń) i nieprzejrzystą strukturę taryfową (24% zastrzeżeń). Dodatkowe 5% respondentów nie jest zadowolonych z działań mających na celu ochronę danych osobowych klienta.

Opinie:

Opinie archiwalne (25):

Komentuj

Komentarze / 25

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    fish235 pisze: 2001-10-09 23:42
    No coz kazdy ma prawo wyboru, ale jak oni sie pozniej polapia w pomieszanych numerach????
    0
  • Users Avatars Mini
    gmazur pisze: 2001-10-10 00:09
    pewnie maja kiepskie programy lojalnosciowe? dziwie sie niemcom, dzialaja tak dlugo i nie wypracowali jeszcze jakiegos "haka" klientow, ktorzy nie chca rozmawiac dzieki ich sieci. gm
    0
  • Users Avatars Mini
    zabu$ pisze: 2001-10-10 00:53
    Ja od czasu zmiany Ery na Idee POP jestem zadowolony. Ceny nie najgorsze, zasieg dla mnie tez, no moze taryfikacja minutowa nie jest najlepsza. W obecnej chwili nie zminilbym operatora. Widac, ze w Niemczech maja niezla konkurencje, skoro ludzie chca sie pozegnac ze swoim operatorem.
    0
  • Users Avatars Mini
    Ewandy pisze: 2001-10-10 01:12
    Czy to jest mozliwe aby paru operatorow wyrazilo jednoczesnie zgode na takie posuniecie.
    0
  • Users Avatars Mini
    ^various^ pisze: 2001-10-10 01:22
    Ja tez bym zmienil operatora na tego ktory zaoferowalby lepsze dla mnie stawki, na szczescie mam idealnego:) nie czuje sie przywiazany do numeru (i tak wiekszosc ludzi wybiera go z telefonu a nie z pamieci). pzdr
    0
  • Users Avatars Mini
    gim pisze: 2001-10-10 01:27
    Ciekawe jakie wyniki bylyby u nas gdyby przeprowadzona taka ankiete. Wiec kto chce zmienic swojego operatora? gim
    0
  • Users Avatars Mini
    Maras pisze: 2001-10-10 01:27
    W Niemczech jest do wyboru około 350 taryf telekomunikacyjnych - oferowanych przez operatorów GSM więc klient musi się poważnie nagłowić nad wyborem właściwej. To że Niemcy mają kikukrotnie wyższe dochody niż Polacy nie oznacza że nie kuszą się na promocje operatorów oferujących taniej telefony i inne atrakcje i to jest główna przyczyna zmian operatorów.
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2001-10-10 01:55
    Various - numer jest potrzebny żeby można się dodzwonić do Ciebie - chcesz co kilka miesięcy podawać wszystkim nowy? Ja jestem z Ery raczej zadowolony, choć wolałbym taryfę biznesową
    0
  • Users Avatars Mini
    sitek pisze: 2001-10-10 02:45
    Podejrzewam, że u nas wyniki takiej ankiety byłyby podobne. a głównym motywem przejścia do innej sieci byłby nowy aparat w promocji...
    0
  • Users Avatars Mini
    zabu$ pisze: 2001-10-10 03:19
    Wydaje mi sie ze aparat w promocyjnej cenie nie jest najwaznejszy poniewaz ich ceny u wszystkich operatorow sa w miare podobne. Ciekawe jaki przyrost klientow mialaby siec ktora zaproponowala by u nas 1sekundowa taryfikacje?
    0
  • Users Avatars Mini
    Giewont pisze: 2001-10-10 03:46
    nie wiem czy jednosekundowa taryfikacja bedzie taka wspaniala, bo na pewno bedzie oplata za inicjacje polaczenia. Poloczenia kilku sekundowe nie bedzie na pewno oplacalne
    0
  • Users Avatars Mini
    Jansmen pisze: 2001-10-10 04:05
    sekudki napewno będą tańsze niż minutki . A zmiana operatora bez płaceni kar i zmiany numeru bomba pomyście jak szybko by taniały impulsy i abonament a jakie programy lojalnościowe . No opy brać przykład z zachodu
    0
  • Users Avatars Mini
    GAJK pisze: 2001-10-10 11:57
    Maras: Nie zapomnij ze tyle taryf jest w Niemczech tylko przez Service Providerow ! Jest czterech operatorow GSM, ale jak sie nie myle to okolo 20 Service Providerow gdzie kazdy uzgadnia z operatorem inne warunki sprzedawania uslug. Liczac ze w kazdej sieci jest srednio 5 Taryfy czyli 20 x 5 x 4 i stad wychodzi taka wielka summa tych taryf. Ogolnie mozna liczyc ze jest tych taryf tylko 5 sensownych, sa to te taryfy orginalnego Service Providera Operatora. Reszta taryf jest tak pokrecona ze szkoda gadac... Niestety nie mam najmniejszego pojecia jak mozna byc tak glupim i podpisywac umowe u drogich SP !!! Masa ludzi ma takie umowy... a wabieni sa tylko i wylacznie tanimi telefonami, nie widzac ze potem nawet za hotline musza nieskonczone sumy placic ! Ehh ... co za glupole !
    0
  • Users Avatars Mini
    dziadek pisze: 2001-10-10 12:08
    Graffi: dorwij jakiegos znajomego, ktorego firma ma telefony w erze, skontaktuj sie z ich doradca i spoko, ja kupilem w ten sposob kilka indywidualnych fonow w taryfach biznes, ze wszystkimi warunkami, np 6210 za 99
    0
  • Users Avatars Mini
    GAJK pisze: 2001-10-10 12:16
    Zabu$: Mam POPa rowniez, ale wierz mi szczeze bedac w Polsce i telefonujac POPem czy SIMPLUSem to nigdy mi tak pieniadze nie uciekaja ... nie wspominam juz nic o taktowaniu 60/60 ... Bynajmniej przekracajac granice w strone Niemiec czuje wielki komfort gdy taktowanie wraca mi na 10/10, nie musze patrzyc na zegarek ile rozmawiam, gdzie rozmawiam i kiedy rozmawiam. Bynajmniej w ciagu 3 tygodni jestem w stanie w Polsce wydac na rozmowy tyle co przez 2,5 miesiaca w Niemczech a rozmawiam srednio 500min w miesiacu !
    0
  • Users Avatars Mini
    Buliones pisze: 2001-10-10 13:06
    Sprawa ze tak powiem niemiecka jest bardziej skomplikowana niz sie wydaje i nie bardzo mozna ja przelozyc na rynek polski. Oczywiscie ludzie zarabiaja wiecej ale nie znaczy to ze gotowi sa placic wiecej za rozmowy i abonament. Wezmy taki T-D1 siec w sumie najdrozsza i majaca ostatnio kiepskie promocje aparatow i calkiem niezle sobie radzi. Powod jest taki ze ma najwiecej klientow korporacyjnych, ktorzy wybieraja oferte \"wszystko od jednego\". T-D1 to bezposrednia spolka od DeTe. Paradoks jak dla mnie. Odnosnie providerow to zgodze sie jak najbardziej z GAJKiem taryfy sa jak najbardziej pokrecone co dla Niemcow jest duuuzym problemem, bo tu z zalozenia wszystko ma byc proste i przejrzyste. Dlatego istnieja firmy jak Debitel. Pracuje z osobami ktore maja po 2 telefony u roznych operatorow (normalka) dlatego bo sluchawka byla tania i fajna. Placa spokojnie abonament np 9,99DM co tutaj wartosci wielkiej nie ma.
    0
  • Users Avatars Mini
    lava1 pisze: 2001-10-10 13:24
    hihihihi a wy myślicie że jak ja bym miał teraz wybierać to wybrałbym swoją sieć macierzystą ??? Otóż nie, wiele osób w tym ja zawiodło się na swoim operatorze i chętnie by go zmieniło gdyby nie podpisanie cyrografu na rok czy dwa. A poza tym u nas też mogłaby być możliwość zostania przy swoim starym numerze kiedy zmienimy opa
    0
  • Users Avatars Mini
    Jansmen pisze: 2001-10-10 13:32
    Zgadzam się z wami że najlepszym wabikiem na klienta ( w szczególności indywidualnegoa) jest tania i dobra słuchawka a jak podpisze aneks np 24 miesiące to tak jakby zaprzedał dusze .Ale czy jak sie nie policzy to nie wyjdzie np (era) że cała ta promocja (+najtańszy abonament) to po prostu ściąganie kredytu jaki nam udzielił op.JAk to jest w niemczech i na jaki czas tam podpisuje się aneks i czy jak chce się aktywować bez aneksu to musisz płacić więcej niż za telefon w promocji
    0
  • Users Avatars Mini
    fabian pisze: 2001-10-10 14:25
    no jak tam komentatorzy sprawa zasiegu w niemczech? jak widzicie jest dosc liczne grono ok 33% klientow niezadowolonych z zasiegu sieci maciezystej i chcacych zmienic siec na inna. dwa tygodnie temu dane mi bulo sprawdzic to dokladnie- podrozowalem przez niemcy z polski do berlina pociagiem i dalej do duseldorfu. powrot odbywal sie z frankfurtu nad menem do berlina i dalej pociageiem do polski. spostrzezenia?-bardzo czesto bylem zmuszony do ponownego wyszukiwania sieci oraz do zmiany operatora. tak wiec prosze nie narzekac na zasieg polskich operatorow gdzyz moim skromnym zdaniem w niczym nie ustepujemy niemcom.
    0
  • Users Avatars Mini
    piasek pisze: 2001-10-10 14:44
    numer telefonu powinien być nadany każdemu od urodzenia tak jak pesel później nie było by już z tym problemu
    0
  • Users Avatars Mini
    Buliones pisze: 2001-10-10 14:53
    odnosnie zasiegu, racja jest ze znika kiedy sie jedzie pociagiem, zwlaszcza kiedy nasyp jest z dwoch stron torow. Inna sprawa to ICE, w ICE moga wystapic problemy z siecia dlatego jest specialny wagon gdzie dach wykonany jest ze specjalnego materialu. W przypadku autostrad raczej mi sie nie zdarza zebym gubil siec. Jesli chodzi o porownanie z Polska, to zgadzam sie jak najbardziej ze nie mamy sie czego wstydzic, bo infrastruktura jest calkiem niezla. Kolejna sprawa to problem roamingu, bo rozumiem ze karta byla polska (fabian). Z pewnych zrodel wiem ze np logujac sie do Viag Interkom (przez roaming) mozna sie z tym liczyc ze "goscie" zostaja odlaczeni jesli przekaznik jest zbyt obciazony. W kazdym badz razie odlaczani sa w pierwszej kolejnosci. To sie jednak nigdy nie dzieje w duzych miastach. Moje spostrzezenia dotycza glownie tras Hannover - Berlin - Szczecin/Frankfurt i Berlin - Hannover - Düseldorf - Köln - Bonn.
    0
  • Users Avatars Mini
    jokerDM pisze: 2001-10-10 15:32
    piasek: chyba się z Tobą nie zgodze. Nie można człowiekowi narzucac odgórnie jakiś nakazów. Jestesmy wolni i tym się szczycimy, ze mamy możliwość wyboru. W związku z tym przypisywanie numerów od urodzenia jest chyba pomysłem utopijnym. A tak poza tym, to w sumie problem operatorów jak będa sobie radzili z problemami. Nikt przecież nie mówił, że to będzie "bułka z masłem".
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2001-10-10 19:38
    Dziadek, ciekawy pomysł, nie wiedziałem, że się tak da. Tylko kurcze, ja nie mam znajonych z telefonami w erze, którzy prowadzą firmy :( Ale poszukam, może się uda. Dzięki!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    Jansmen pisze: 2001-10-10 23:52
    PIasek - dresiarze by ci tego nie wybaczyli , kto zapłaci ich rachunki przecież nie oni sami
    0
  • Users Avatars Mini
    ^various^ pisze: 2001-10-14 16:57
    Mogloby wejsc i u nas prawo do zmiany sieci z zachowaniem dotychczasowego numeru. Zmusiloby to operatorow do jescze wiekszej walki o klienta, oczywiscie z wielka korzyscia dla nas wszystkich:) przede wszystkim zmiana taktowanie ktore uwazam za okradanie! Taktowanie w afryce jest ,miejsze niz u nas.
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: