Niewystarczające zabezpieczenie internetowej bramki SMS Idei

Newsy
Opinie: 66

Program instant messaging Gadu-Gadu został rozbudowany o nowy moduł wysyłania SMS-ów do sieci Idea. W przypadku wysyłania SMS-a do tej sieci pojawia się specjalne okno pozwalające na przepisanie treści z tzw. tokena graficznego .

Podobne rozwiązanie zaczynają też stosować internetowe bramki wykorzystujące bramkę operatora.

Opinie:

Opinie archiwalne (66):

Komentuj

Komentarze / 66

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    Piotrek pisze: 2002-11-06 18:53
    nie zgadzam sie z autorem newsa: 1) zabezpieczenie jest wystarczajace - autorom poprawki bramki chodzilo o zabezpieczenie przed automatami wysylajacymi hurtowe ilosci smsow reklamowych, celem zmian w bramce nie bylo natomiast blokowanie programow typu gg; 2) wersja gg oznaczona 5.0.1 jest dostepna juz od dawna, modulik do smsow numeru gg nie zmienia ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    trekon pisze: 2002-11-06 18:28
    I bardzo dobrze !!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    mag pisze: 2002-11-06 18:37
    i bedzie znowu zabawa w kotka i myszke oerator to programisci komunikatorow tamt. Niech opy obniza ceny za smsy i rozmowy i ludzie beda chetniej wysylac sms z telefonow a nie jakies zabezpiecznia czy inne dziwne rozwiaznia utrudniajace zycie ludziom. Pozdrawiam
    0
  • Users Avatars Mini
    vassago4 pisze: 2002-11-06 18:37
    wiedzialem ze gg zareaguje :)))
    0
  • Users Avatars Mini
    gustaw pisze: 2002-11-06 18:45
    niech się głowią w IDEI skoro zatrudniaja głąbiastych informatyków to nic dziwnego że omijaja ich pseudo zabezpieczenia
    0
  • Users Avatars Mini
    Gadek pisze: 2002-11-06 18:47
    a ja korzystam z miasta plusa i mnie takie zabezpieczenia nie interesuja.
    0
  • Users Avatars Mini
    krystek pisze: 2002-11-06 18:57
    Tlen już dawno to miał!
    0
  • Users Avatars Mini
    bodopl pisze: 2002-11-06 19:34
    próbowałem przed chwilą wysłac sms i nie wyszło (a sciągnołem ten upgrade do gg)
    0
  • Users Avatars Mini
    Konto usunięte pisze: 2002-11-06 19:36
    ok ja sprawdze zaraz.Myśle,że najpierw powinni zając się serwerem idei potem blokowaniem smsów..
    0
  • Users Avatars Mini
    adminek pisze: 2002-11-06 19:37
    I bardzo dobrze!!! Idea - jesteś my lepszi!! U mnie na www.sesees.net za klika dni też uporam się z tym zabezpieczeniem! I okaze się ze ja, zwykły szaraczek jestem lepszy od wielkich speców z idei, którzy męczą się nad zabezpieczeniami a ja je łamie!!
    0
  • Users Avatars Mini
    scp pisze: 2002-11-06 19:41
    adminek: chyba sesemes.net
    0
  • Users Avatars Mini
    Czak pisze: 2002-11-06 19:42
    Predzej czy pozniej wszystko tzn zabezpieczenia da sie ominać. W przypadku bramki Ideii trwało to wyjątkowo krókto :)
    0
  • Users Avatars Mini
    siema pisze: 2002-11-06 19:45
    BO TO NIE GADU-GADU MA TA MOZLIWOSC TYLKO TLEN!!!!GG JESZCZE NIE MOZE WYSYLAC SMS DO IDEII!!!!!!!!!!!!!!!!!SIEMA
    0
  • Users Avatars Mini
    jarko19 pisze: 2002-11-06 19:46
    A niech ta robiom :) To tylko dobrze wyjdzie na zdrowie naszym programistom, bo sie dokształacają ;) he he
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2002-11-06 20:00
    siema - najgorzej jak się nie sprawdzi a się głupoty opowiada... ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    doriandz pisze: 2002-11-06 20:07
    Hahahaha! Brawo! Tylko jeszcze zeby z WAPu mozna bylo wysylac, to juz bede na full happy! Pzdr/doriandz
    0
  • Users Avatars Mini
    gulash pisze: 2002-11-06 20:16
    Piotrek: popieram cię w tym co mówisz, zabezpieczenia sa w porządku, chodzi tylko i wyłącznie o zabezpieczenie przed lamerstwem rozsyłającym setki sms-ów dziennie, nic sie nie zmieniło, a to że jakiś gnojek będzie mógł wysłać jednego sms-a dziennie bo żal mu kasy z telefonu wiadome było dawno (wszak wszystko da sie ominąć). Przeczytajcie dobrze o co chodzi, a później filozofujcie.
    0
  • Users Avatars Mini
    Kan pisze: 2002-11-06 20:17
    Nastąpiła euforia,bo się udało coś komuś wysłać,zabawa w kotka i myszkę z programistami Idei będzie trwała,a userzy którzy nie korzystają jako klienci z Idei będa wytykać i śmiać się ze wszelkich potknięć tego operatora.Tylko czy to ma wszystko sens.Dobrze było bo szybkość bramki była i jest ok.A niezadowolony dzieciak,który ma tylko wpisać kod i tak nie płacąc jest śmieszny gdy cieszy się,że wysyła z gg,które i tak ostatnio ledwie zipie,ale tego nikt nie bierze pod uwagę,bo to nie idea.;)
    0
  • Users Avatars Mini
    pnti pisze: 2002-11-06 20:41
    Sorry ja ciągle nie rozumiem realacji między frimą taką jak GG, a operatorem, taką Ideą. Nie rozumiem dlaczego wszyscy pracownicy firmy SMS Express nie siedzą w więzieniu z długimi wyrokami za bezprawne wykorzystywanie serwisu internetowego obcej firmy. Czy ktoś może mi wyjaśnić o co tutaj chodzi ?
    0
  • Users Avatars Mini
    gulash pisze: 2002-11-06 20:43
    Kan: popieram cię w 100%.
    0
  • Users Avatars Mini
    RAFALS pisze: 2002-11-06 20:51
    no to szybko znaleziono sposób na idealne zabezpieczenia.
    0
  • Users Avatars Mini
    RAFALS pisze: 2002-11-06 20:54
    ale działa to tak wolno jak i na stronie idei....
    0
  • Users Avatars Mini
    trekon pisze: 2002-11-06 20:57
    kan: Jeśli wysyłasz SMSa z komunikatora np. GG to też musisz podać kod! Chodzi o to że to duże ułatwienie i tyle. A radość wynika z faktu że udało się w "chwilę" obejść zabezpieczenia Ideii (ja jestem userem Ideii :-), które i tak chroni przed spamem, a w tej chwili nie utrudnia userom komunikatorów specjalnie życia. I o to chodzi! Pozdrawiam.
    0
  • Users Avatars Mini
    RAFALS pisze: 2002-11-06 20:57
    może lepiej GG podpisałoby jakąś umowę z idea i z innymi opami, dzięki temu nie trzeba by robić takich dziwnych dodatków a i szybciej by wszystko działało. Nie wysyłam zbyt często sms'ow z internetu ale możliwość wysyłki do wszystkich operatorów z jednego miejsca była bardzo dobra. Rozumiem że idea dba o swoje interesy, ale np w Mieście Plusa mogę wysłać SMS'a do każdego opa. I to można nazwać dbaniem o własnego klienta.
    0
  • Users Avatars Mini
    Ralf pisze: 2002-11-06 21:15
    IDEA w koncu zlikwiduje bramke SMS !!! :-(((
    0
  • Users Avatars Mini
    widmo pisze: 2002-11-06 21:25
    to sie bedzie wysyłało od słowaków albo niemców :)
    0
  • Users Avatars Mini
    matteo pisze: 2002-11-06 21:48
    Jestem za!!! IDEAlna sieć przegięła z tym zabezpieczeniem ... :
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2002-11-06 21:55
    RAFALS - a kto za to zapłaci? Fajny jest darmowy GG?
    0
  • Users Avatars Mini
    siema pisze: 2002-11-06 22:32
    siema! RAFALS: jaka umowe?? za umowy sie placi....a z tego wynika ze to bysmy my placili...to bez sensu zeby GG bylo platne, co nie??:D No a miasto + to spoko sprawa(tez nie dlugo bede mial bo zmianiam IDEE na+:) A TAK pozatym polak zlamie wszystko...to wiadomo...ale nie ma tu CO za bardzo lamac. to jest normalne...to ma zabezpieczac przed SPAMEM.a nie przed wysylaniem SMS prze komunikatory,co nie? wiec mylse ze IDEa wiedziala ze tak ktos zrobi(patrz:TLEN),co nie?
    0
  • Users Avatars Mini
    siema pisze: 2002-11-06 22:38
    PNTI:jakie bezprawne???ta strona jest udostepniona wszystkim.wiec tez firmie sms EXPREZ(wiem ze sie pisze przez "SS"ale tak ladniej:) poprostu wystarczy zrobic skrypt ktory ulatwia wylanie sms...bo nie trzeba za kazdym razem wchodzic na STRONE IDEI??!!co nie?wiec do jest OK. i GG nie lamie prawa.....co nie?siema!
    0
  • Users Avatars Mini
    Conrado pisze: 2002-11-06 22:45
    Tlen juz dawno zareagował ! Szkoda, że o tym nie poinformowaliście ! A powinniscie, bo Tlen to o niebo lepszy komunikator od GG :)
    0
  • Users Avatars Mini
    polak mały pisze: 2002-11-06 23:49
    Przecież wiadomo że nie chodzi ani o spam, ani o komunikatory, tylko o WAPOverGPRS! Tu jest "pies pogrzebany". Era zerwała z ryczałtem za WAP więc brameczka chodzi. A jak można było utrudnić życie ludkom którzy słali nie wiadomo ile SMSów via GPRS zryczałtowany (ca 10,-PLN netto)? Ano tak przyblokować brameczkę, żeby przez WAP nie szło wysyłać za free. I cel został osiągnięty, tylko "smród" pozostał... :(( A jakieś tam ględzenie, że bramka z tego powodu chodzi szybciej jest co najmniej chore! To tyle.
    0
  • Users Avatars Mini
    RAFALS pisze: 2002-11-06 22:48
    wlo, siema:przecież utrzymują się z reklam, ciagle coś miga nad oknem dialogowym podczas rozmowy. ja nie jestem zwolennikiem płatnego komunikatora i nic takiego w moim newsie nie było. A jest jeszcze barter np dostęp do serwera idei za np reklamę na banerze lub w sms'ie jak to era dołącza przy wysyłaniu ze swojej bramki
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2002-11-06 22:58
    RAFLAS, a równouprawnienie operatorów? a reklamy to z czego się biorą? - jest rynek do ich odbioru - są reklamy i pieniądze. Zgadzam się, że dobrze byłoby, gdyby komunikatory miały własne centra SMS (albo umowy z operatorami), tylko ta kasa...
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2002-11-06 23:07
    Dokończę - np. taka Panorama Firm - ma spore dochody z reklam (750 zł netto kosztuje mała rameczka w regionalnej książce i to z 50 % upustem), więc stać ich na porządny serwer i system darmowych kont z dużymi możliwościami, własną bramkę esemesową...
    0
  • Users Avatars Mini
    cichy2301 pisze: 2002-11-06 23:26
    Wbrew redaktorom GoL-a uważam że zabezpieczenie jest wystarczające - uniemożliwia wysyłanie spamu. Pan Wojciech Piechocki mógłby być bardziej obiektywny.
    0
  • Users Avatars Mini
    siema pisze: 2002-11-06 23:21
    rafals:NO JA WIEMale mysle ze oni takiej kasy na tym nie zarabiaja bo wiekszosc uzywa POWERGG a tam nie ma banerkow(!).po za tym to by bylo glupota zeby sponsorowac z wlasnej kieszeni bramke.co nie? to jest nie logiczne. ok spadam.siema
    0
  • Users Avatars Mini
    cichy2301 pisze: 2002-11-06 23:24
    Token miał przede wszystkim zabezpieczyć przed wysyłaniem spamu przez bramkę. Taki spam to przecież zwykła reklama. Wiadomo jaka jest cena reklamy w TV czy radio, a SMS przecież nie jest gorszy - poza tym trafia bezpośrednio do klientów. Dla indywidualnych użytkowników token jest tylko drobnym utrudnieniem, ale jest ZA DARMO. Od wprowadzenia tokenu bramka działa dużo szybciej.
    0
  • Users Avatars Mini
    ck pisze: 2002-11-06 23:56
    Ale o czym wy tu dyskutujecie ? Proszę się przyznać, kto dostaje spam - bo ja od trzech lat nie dostaję żadnego spamu (choć przepraszam - wczoraj dostałem aż 3 od swojej sieci Idea). To wszystko bełkot zarządzających Ideą i robienie z abonentów przygłupów (wszak to dla naszego dobra) Pozdrawiam
    0
  • Users Avatars Mini
    Obi Wan pisze: 2002-11-07 01:05
    Polak Mały ma całkowitą rację!!! Chodzi o WAP over GPRS. Ja, a także moi kumple mieli przedtem na billingu 12-14 stron połączeń i smsów. A teraz? 2 (słownie dwie) strony rozmów i sms, a reszta to 15 stron zapisu połączeń GPRS( w tym parę setek darmowych sms i Gadu Gadu)! To przede wszystkim chcieli ukrócic. Chociaz GG zostało...
    0
  • Users Avatars Mini
    blobi pisze: 2002-11-07 01:57
    A mnie się to kurna nie podoba bo smsy znowu beda slamazarnie dochodzić!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2002-11-07 02:21
    Polak mały, masz sporo racji! I mam nadzieję, że po zablokowaniu SMS via WAP do WoG wróci ryczałt! To by było fair
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2002-11-07 02:22
    Obi, ale już przez WAP z GG smsa do idei nie wyślesz
    0
  • Users Avatars Mini
    blobi pisze: 2002-11-07 02:24
    Już gg nie wysyła sms do idei:)Przestał moduł działać i w tlenie też :)))
    0
  • Users Avatars Mini
    maciek pisze: 2002-11-07 02:42
    w Tlenie jednak działa, a w GG nie
    0
  • Users Avatars Mini
    co za czasy... pisze: 2002-11-07 03:00
    upss, najpierw operatorzy wprowadzili bramki sms w internecie i przez to chcieli pokazac -patrzcie jacy my kestesmy dobrzy i jaka mamy technologie... Teraz skonczy sie na tym, ze wszyscy operatorzy swoje bramki zlikwiduja i koniec. i ja im mowie ch*j wam w dupe z waszymi bramkami. Jak bede chcial wyslac sms'a to wysle z komorki ale napewno bede ich wysylal mniej. Jaki z tego moral ??? Operatorzy zanotuja straty z powadu obnizenia zyskow z sms'ow. Oczywiscie mowie globalnie nie tylko o sobie...
    0
  • Users Avatars Mini
    tangy pisze: 2002-11-07 05:08
    Generalnie chodzi o to zeby czesciej zagladac na strone Idei,Ja sie im nie dziwie.To ich kasa,ich reklama,ich strategia sciagania ludzi do siebie nawet pod pretekstem wyslania sms-a.Przeciez nikt im nie nakazal zrobienia takich bramek.Jak by chcieli ukrucic wysylanie sms-ow z netu to by bramke zlikwidowali lub ograniczyli ilosc wysylanych sms-ow na jeden numer w miesiacu lub w dniu
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-11-07 08:08
    I tak bedzie caly czes, bo jakies buraki wysylaja ludza smsy z syfem, za frajer, a przez to normalni ludzie nie moga wyslac smsa do znajomych! Powinno byc to ukrocone i to jak najszybciej, ale czy im sie uda!??
    0
  • Users Avatars Mini
    p pisze: 2002-11-07 08:43
    a nie mowilem ze chopaki cos wymysla hihihihiiiii
    0
  • Users Avatars Mini
    eliop pisze: 2002-11-07 09:13
    Nie wiem jak wam ale mam pobrana nowea wersje modulu a i tak sie nie da wyslac :-(
    0
  • Users Avatars Mini
    GAGA pisze: 2002-11-07 09:59
    Zabezpieczenia są po to by je łamać!
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-11-07 10:15
    Kazde zabezpieczenie wymyslil czlowiek i kazde zabezpieczenie inny czlowiek jest w stanie zlamac!
    0
  • Users Avatars Mini
    SZ3RYF pisze: 2002-11-07 11:40
    czy moglby mnie ktos oswiecic i powiedziec gdzie lezy ta lata do GG?
    0
  • Users Avatars Mini
    spiro pisze: 2002-11-07 11:48
    akcja powoduje reakcje :)
    0
  • Users Avatars Mini
    CiepliX pisze: 2002-11-07 12:47
    qba - misiu, w opluwanym przez ciebie non stop plusie bramka jakos sie nie zacina, a ilosc sms'ow mysle ze nie rozni sie zbytnio od ideii...tu nie chodzi o nic wiecej jak nie inwestowanie w produkty ktore tepsiarskim cepom z zydeii nie przynia okreslonych dochodow - a takim produktem jest bramka. Myle sie???
    0
  • Users Avatars Mini
    Rogus pisze: 2002-11-07 13:00
    To w koncu da sie wysylac czy nie bo mi nie idze przez bramke w tlenie a w domu wszyscy maja phony na idee i troche kicha wtedy
    0
  • Users Avatars Mini
    PZ pisze: 2002-11-07 14:45
    He, he o ile się nie mylę to jako pierwszy zaprezentowałem na GOL'u sposób zamieszczenia na swojej stonie WWW nowej bramki Idei i pomysł (he, he ideę) na ominięcie zabezpieczeń pozwalających na "personalizację" bramki by nie wyświetlać bannerów Idei na swej stronie WWW ... jak się mylę, to mnie poprawcie. No dalej, OTWIERAĆ SAKIEWKI I SYPAĆ TANTIEMAMI !!!! Niekoniecznie na moje konto - wystarczy na PAJACYKA ;-) ... Pozdrawiam "chwalipięta" ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    blobi pisze: 2002-11-07 15:19
    Moduł nawet ten najnowszy nie działa:)
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2002-11-07 17:45
    pc109.gniezno.sdi.tpnet.pl - a ile teraz wysyłasz z komórki esemesów, tak drastycznie masz obniżyć ich ilość po likwidacji bramek...
    0
  • Users Avatars Mini
    ghostdog pisze: 2002-11-07 19:25
    Wiedzialem ze bedzie lajt i juz mozna wysylac!
    0
  • Users Avatars Mini
    ghostdog pisze: 2002-11-07 19:32
    oj nie mozna ale juz niedlugo bedzie zpowrotem dzialalo.A najgorzej z smsami orzez wap!No ale trudno!
    0
  • Users Avatars Mini
    aqq66 pisze: 2002-11-07 21:06
    fajnie, ze juz mozna wysyłać z gg, teraz czekamy na Erę i Plusa
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2002-11-08 01:38
    aqq66, na co mamy czekać??????????? szczególnie o Plusa mi chodzi? na zablokowanie jego bramiki czy na złamanie blokady? Plus sie jasno zdeklarował - limity bramki publicznej sa określone (nie podaję - każdy może znaleźć, jeśli umie, na stronach Plusa), poza tym każdy abonent i klient pre-paidowy Plusa ma własne konto e-mail do odbierania esemesów z internetu. Co miałeś na myśli aqq66????????
    0
  • Users Avatars Mini
    maruch pisze: 2002-11-11 13:32
    Zarówno update do GG jak i nowe tlen 3,71b są do niczego, a jedno od drugiego gorsze. Na GG trzeba za każdym sms-em wpisywać nowe słówko, poprawia więc to jedynie nieznacznie komfort wysyłania SMS - nie trzeba wypełniać licznych pól w sms.idea.pl. Tlen natomiast ma podobne rozwiązanie co GG, ale po wpisaniu tokena i tak nie reaguje i wisi na jednym numerze.
    0
  • Users Avatars Mini
    maruch pisze: 2002-11-11 13:33
    Do programistów Tlenu i GG: spróbujcie napisać takie update, które pozwalałoby na wpisanym jednym słowie wysłać przynajmniej kilka sms-ów. Jako zabezpieczenie przez spamami, żeby się TP nie czepiała, można okrelić "ene zaporową" modułu.
    0
  • Users Avatars Mini
    bodopl pisze: 2002-11-28 01:55
    mnie najbardziej podoba się rozwiazanie plusa z smsami wysyłanymi w formie maila
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: