We wtorek odbyła się druga edycja Nokia Business Conference poświęcona najnowszym mobilnym rozwiązaniom oraz urządzeniom przyszłości. Uczestnicy i prezenterzy starali się odpowiedzieć na pytanie czy dzisiejszy telefon komórkowy to tylko narzędzie do rozmów telefonicznych czy wielofunkcyjne urządzenie multimedialne.
W konferencji wzięło udział około 400 przedstawicieli wysokiego szczebla kadry menedżerskiej z różnych dziedzin biznesu, specjalistów z branży marketingowej oraz reprezentantów mediów. Uczestnicy konferencji mieli dostęp do najnowszych rozwiązań biznesowych. Wśród nich znalazły się: Cisco z "Mobilną telefonią VoIP dla przedsiębiorstw"; Mobiget i "Mobilne aplikacje dla biznesu"; Oracle Polska z "Oracle Fusion Middleware - Integracja biznesu"; rozwiązanie "Nokia Business Center"; aplikacje muzyczne Nokia; firma Multiscreen.tv z rozwiązaniem "Multiscreen.tv - Interactive Cross-Media Entertainment"; MobiJoy! One-2-One S.A. i "Marketing mobilny"; Psiloc oraz "Aplikacje biznesowe na smartfony"; firma Mobiltek i "Pióro cyfrowe dla biznesu"; firma eLeader - z "Korporacyjnymi rozwiązaniami na smartfony pokazującymi doświadczenia polskie i europejskie"; firma M4B/Terminus i jej rozwiązania "Znajdź, Sprzedaj, Raportuj - bezprzewodowo"; Akcesoria samochodowe Nokia; Dom bez Kabli według wizji Nokia, oraz sposoby nawigacji w telefonie komórkowym.
Rozpoczynająca konferencję prezentacja dr Roberta Gwiazdowskiego z Centrum im. Adama Smitha wprowadziła historyczne spojrzenie na rozwój gospodarki światowej pokazując, że wszystko zaczyna się od pomysłu i jego realizacji, a kiedy produkt lub usługa są gotowe zaczynają kształtować popyt. Dużym zainteresowaniem cieszył się temat telewizji interaktywnej, telewizji, która nie czyni z widza biernego odbiorcy, ale mobilizuje go do pewnej aktywności. Uczestnicy z wielką uwagą śledzili teraźniejszość i przyszłość rynku VoIP, a także wdrożenia systemu BMS w firmie Stroer. Konferencję prowadził Piotr Najsztub.
Patronem medialnym Nokia Business Conference był magazyn Brief.