Nokia do 25% taniej

Newsy
Żródło: Xinhua FN
Opinie: 50

Według dziennika Financial Times, Nokia rozpoczęła agresywne obniżanie cen telefonów sprzedawanych operatorom. Ma to zapobiec dalszemu traceniu udziału w rynku przez fińskiego producenta. Według raportu FT niektóre ceny w ostatnich dniach spadły aż o 25 %. Swoje ceny zachowały tylko telefony z najwyższej półki np. nowa Nokia 7200. Nokia odmówiła komentarza na temat obniżek, ale jej rzecznik stwierdził, że jego firma będzie agresywnie walczyła o zachowanie i polepszenie swojej pozycji na rynku.

Opinie:

Opinie archiwalne (50):

Komentuj

Komentarze / 50

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    CITER pisze: 2004-05-05 09:57
    No nareszcie jakaś dobra wiadomość z rana :) Dobrze, że obniżają bo te ceny były ciut wysokie. Pozdrawiam
    0
  • Users Avatars Mini
    ojciec.dyrektor pisze: 2004-05-05 09:57
    Ciekawe czy wpłynie to na ceny telefonów w promocjach?
    0
  • Users Avatars Mini
    RobacK pisze: 2004-05-05 10:02
    miejmy nadzieje ze wplynie...ale znajac naszych kochanych opow to sie pewnie zawiedziemy:(
    0
  • Users Avatars Mini
    ojciec.dyrektor pisze: 2004-05-05 10:03
    Ja odpowiem sam sobie na zadane wcześniej pytanie: ceny nie spadną! Z bardzo prostej przyczyny, operator kupując aparat za 299 euro sprzedaje go za 2600 - 2900 PLN (za przykład posłużyła mi N6610 w idei) i twierdzi, że sprzedająć go w promocji za 399 PLN dopłaca do niego prawie 2500 PLN co jest ewidentnym kłamstwem! Jeśli zamiast 299 euro zapłaci 225 PLN to nadal jego oficjalna cena wyniesie 2600 - 2900 PLN więc zysk z tańszego zakupu operator zostawi sobie i tyle.
    0
  • Users Avatars Mini
    ojciec.dyrektor pisze: 2004-05-05 10:05
    "...Jeśli zamiast 299 euro zapłaci 225 PLN to..." miało być "...Jeśli zamiast 299 euro zapłaci 225 euro to..." za błąd przeoraszam.
    0
  • Users Avatars Mini
    miliard pisze: 2004-05-05 10:11
    Zgadzam się z ojcem.dyrektorem - nasi operatorzy są na tyle pazerni, że zostawią sobie rabaty dla siebie tłumacząc się, że obniżając ceny usług muszą dźwigać a w najlepszym przypadku nie zmieniać cen aparatów
    0
  • Users Avatars Mini
    RobacK pisze: 2004-05-05 10:14
    ojciec.dyrektor*** to mialem na mysli piszac nasi kochani...a szkoda ze tak to sie najpewniej skonczy.
    0
  • Users Avatars Mini
    AQQ pisze: 2004-05-05 10:24
    tak to bywa ze buble sie przecenia
    0
  • Users Avatars Mini
    AQQ pisze: 2004-05-05 10:26
    czy wplynie na ceny w promocjach? tak wszystkie beda po 5 zł plus VAT
    0
  • Users Avatars Mini
    miki pisze: 2004-05-05 10:41
    Poblem Nokii to nie wysokie ceny (chyba że u polskich operatorów), ponieważ w ubiegłym roku średnia cena tel. Nokii była o ok. 20 euro niższa niż Sony Ericssona, który nawet w ub. roku zdrożał! A dlaczego? Bo SE zaczął produkować niezłe fony, a Nokia po prostu śpi. I tyle. Teraz schodzą z cen, ale jak nie zaczną robić dobrych telefonów (i nie wciskać tandety w inne opakowania mówiąc, że to calkieminny fon), to pod koniec roku będzie gorzej dla Nokii niż teraz. Stali się po prostu za pazerni.
    0
  • Users Avatars Mini
    Voyagerek pisze: 2004-05-05 10:48
    Bardzo dobrze, że obniżają ceny. Nokia powoli pnie się w górę jak widać i może już być konkurencją chociaż cenową dla innych marek, bo niedawno to nie było mowy o żadnej konkurencji - telefony Nokii (poza paroma wyjątkami) były słabe i drogie.
    0
  • Users Avatars Mini
    tomi pisze: 2004-05-05 10:51
    Aparaty tanieją bo producent ma z czego spuszczać i widzi że cena zaczyna być zaprą w zbycie. Inna sprawa toto czy operatorzy zmienią swoje ceny - ewentualne promocje - pownni w przypadku subsydiowania skracać lojalki (bo mówią że sa takei długie bo aparaty drogie) a w przypadku normalnych????? cen powinni je obniżyć i kropka ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    andvhs pisze: 2004-05-05 10:56
    Magazyny pełne towaru to łaski nie robią , że obniżają cenę .
    0
  • Users Avatars Mini
    AQQ pisze: 2004-05-05 10:56
    tak miki - jak ktos produkuje na sile nowe modele to tak ma. czepiali sie ericssona i ES ze soft ale to zawsze mozna zmienic, nie to co w noki kiepsko wykonany aparat poczynajac od obudowy, bateri, wyswietlacza, sposobu osadzenia (montarzu) mikrofonu i sluchawki - to na podstawie testowanych (urzywanych w firmie i nie tylko przez jedna osobe) ok. 30 roznych telefonow noki, zadna nokia nie wytrzymala tyle co T28s, czy T39m, nie mowiac o T68i czy o R320s
    0
  • Users Avatars Mini
    SZ3RYF pisze: 2004-05-05 10:57
    slabo to widze. tak jak pisalu juz poprzednicy, na zmiane cen u naszych operatorow to nie wplynie.
    0
  • Users Avatars Mini
    SZ3RYF pisze: 2004-05-05 10:57
    slabo to widze. tak jak pisalu juz poprzednicy, na zmiane cen u naszych operatorow to nie wplynie.
    0
  • Users Avatars Mini
    mattulko pisze: 2004-05-05 11:10
    Fony coraz gorzej idą bo konkurencja ostro poszła do przodu. Trzeba więc zachęcać ceną. Zgadzam się z przedmówcami że jeszcze nad jakością muszą ostro popracować bo inaczej będą tracić rynek na rzecz firm prężnie się rozwijających.
    0
  • Users Avatars Mini
    AQQ pisze: 2004-05-05 11:12
    Rzecznik T-Mobile zapewnił, że dostawy telefonów 3G rozpoczną się niemal natychmiast. Do SKLEPÓW mają trafić Nokie 7600 w cenie około 280 euro.
    0
  • Users Avatars Mini
    Wicherek pisze: 2004-05-05 11:22
    **ojcze.dyrektorze - święta:-) prawda. Dodam jeszcze jeden wątek. Średni koszt pozyskania abonenta to 800-900 zł, czyli dotacja do aparatu, odliczając upusty i rabaty na usługi, (niektórzy podają jeszcze wliczone w tę kwotę koszty sprzedaży, reklamy, itp. ) jest jeszcze mniejsza od tej kwoty. Operatorzy zarabają i to nie mało, ale taka jest polityka firm - nastawiają się na zysk.
    0
  • Users Avatars Mini
    loco pisze: 2004-05-05 11:35
    No id obra widomość, chociaż sceptycy i ojciec.dyrektor pewnie mają rację. Może najlepiej byłoby rozdzielić telefony i oeratorów? Niech będą tanie rozmowy a telefony w skelpach firmowych. Tylko kogo będzie wtedy na nie stać... karki w BMW?? :(
    0
  • Users Avatars Mini
    2973 pisze: 2004-05-05 11:35
    nokia obnizy, a operatorzy nie. i nic z tegoo nie wyjdzie
    0
  • Users Avatars Mini
    jarpol pisze: 2004-05-05 11:36
    Niemniej, jesli op kupi aparat taniej to ma takie wyjścia: chapnąć całą różnicę w cenie, a wtedy będzie miał więcej kasy- na pewno część z tego zainwestuje lub obniży ceny-nie z dobroci serca, tylko by zwiększyć udział w rynku- albo podzieli sie z abonentem i będziemy mieć tańsze fony. Tak czy siak choć trochę zawsze na tym zyskamy. Poza tym inni producenci też bpewnie będa musieli trochę spuścić z ceny w pogni za liderem. I o to chodzi...
    0
  • Users Avatars Mini
    _boniek_ pisze: 2004-05-05 11:48
    no to jak ceny spadaja 25% to opy przestają je dotować, niezłe co :))))) i nie bedzie ani obnizek cen słuchawek, ani połączeń :))))))))))))))
    0
  • Users Avatars Mini
    Szymek pisze: 2004-05-05 12:05
    Nawet jak ceny nie spadną u operatorów,to będziemy mieli gdzieś te wszystkie programy lojalnościowe (które nic nie są warte,bo aparaty w nich są droższe dla starych abonentów,niż jakbym zrezygnował i kupił ten sam model w zwykłej promocji) i zwykłe promocje. Pójdziemy sobie do komisa lub kupimy nóweczkę w Nokii i w ten sposób nie przedłuży się cyrografu.
    0
  • Users Avatars Mini
    ICEWIND pisze: 2004-05-05 13:28
    NOWA STRONA PLUSGSM !!!
    0
  • Users Avatars Mini
    kriss pisze: 2004-05-05 13:39
    Fuj!Brzydka ta strona,bardzo prosta,amatorska!Stary byla lepsz,duuuzo lepsza...
    0
  • Users Avatars Mini
    pajorro pisze: 2004-05-05 14:12
    Zmienili tylko strone główną. Mnie się podoba, to, że prosta, to niekoniecznie znaczy, że zła...
    0
  • Users Avatars Mini
    ojciec.dyrektor pisze: 2004-05-05 14:19
    Faktycznie. Zmieniła się tylko pierwsza strona. Może nie powinniśmy o gustach dyskutować ale moim zdaniem jest całkiem ładna.
    0
  • Users Avatars Mini
    vision pisze: 2004-05-05 14:22
    A no to juz wiemy, czemu ostatnio telefony w Polsce poszly w gore. Opki zweszyly okazje do tego, aby jeszcze wiecej wydusic ze swoich kllientow. Ceny aparatow u nokii o 25% w dol, za to u nas skonczyly sie tanie aparaty i poszybowaly w gore... Zamiast dotychczasowego kursu u operatorow 1E = 10zl teraz bedzie 1E = 13zl A potem sie dziwimy, jak czytamy info, ze nowiusienkie najnowsze modele kosztuja 250-300E a u nas 2500-4000zl
    0
  • Users Avatars Mini
    miki pisze: 2004-05-05 14:44
    Mnie jednak dziwi, dlaczego producenci telefonów nie wchodzą na nasz rynek w bezpośrednią sprzedaż. Na pewno uniezależnili sie choć trochę od opów, sprzedając fony po cenach, jakie widzimy Zachodzie. W Warszawie Siemens ma salon, ale ceny fonów w nich kosmiczne. Czyżby opy i producenci nie chcieli wchodzić sobie w drogę kosztem klienta? (producenci musieliby konkurować ceną, a także opy cenami usług, bo wtedy nie byłoby całego gadania o dotacjach, kosztach koncesji (to już bezczelność, bo w liczają je w ceny) itd. Za to klient traci i niech płaci. Jedni warci drugich.
    0
  • Users Avatars Mini
    nobel pisze: 2004-05-05 14:45
    napewnota obniżka cen nie bedzie miała wpływu na ceny dla indywidualnych klientów,bynajmniej w Polsce.Z reszta domniemana postawa naszych opów mnie nie dziwni,przecież dajmy na to ktoś kto handluje butami (i robi je)gdy kupi taniej materiał na te buty to i tak je sprzeda po tej samej cenie,w sklepie marża ta sama, cudów sie nie spodziewam.Cięzko nazwac postawę naszych opów pazernością,przeciez tą różnicę w obniżce sobie zostawią a nie obniżą cen za aparaty w promocjach:)taki rynek,taki biznes;-\
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2004-05-05 15:21
    Uprzejmie proszę PTK Centertel , o sprowadzenie dla mnie jednej Nokii 6810 , niekoniecznie już dziś ;-) I wcześniej ,tegoż samego mojego kochanego opertora, o uruchomienie EDGE :-) Ten telefon jest piękny , no i to Nokia , czyli 25% taniej ;-) Z wyrazami szacunku. Issa
    0
  • Users Avatars Mini
    vision pisze: 2004-05-05 16:05
    ***issa: To juz lepiej napisz do swietego mikolaja, bo u niego masz znacznie wieksze szanse na realizacje swojej prosby :-)))) Ew. mozesz sprobowac uderzyc do zajączka, lub ladnie sie usmiechac w dniu dziecka :D Ja bede probowal hihi
    0
  • Users Avatars Mini
    vision pisze: 2004-05-05 16:14
    ***issa: ew. mozesz kupic ja sobie tutaj za 349E (cena przed obnizka) www.nokia-online-shop.de
    0
  • Users Avatars Mini
    kolo pisze: 2004-05-05 17:27
    AQQ: Ale nie wszystkie bo Siemens i Motorolla nic nie przeceniaja
    0
  • Users Avatars Mini
    alonzo pisze: 2004-05-05 17:38
    Wreszcie te dupki z Nokii poszli po rozum do głowy i obnizyli ceny swych telefonów - a powód jest jeden : Nokia traci rynek, coraz mniej sprzedaje ! Ale z wyglądem ich nowych telefonów to nawet po obniżkach za wiele nie zwojuje !
    0
  • Users Avatars Mini
    Biały_ pisze: 2004-05-05 18:28
    Wy ludzie narzekacie tylko ale to jest dobra informacja! Im taniej tym lepiej! Co z tego, że opy nie obniża cen?? Kij im w ucho jaki problem pojechać do np. niemiec i kupić nóweczke 25% taniej?? :P
    0
  • Users Avatars Mini
    adit pisze: 2004-05-05 19:31
    akcje lecą to rura mięknie... ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2004-05-05 20:27
    Wszystkim wątpiącym w obniżki mówię - "Jesteście w błędzie!". Teraz za Nokię w promocji nie zapłacicie 1 zł netto , ale 75 groszy netto ! ;-) Nie będzie powodów do narzekań. ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    kaosone pisze: 2004-05-05 21:38
    moim zdaniem nie musi chodzic o obnizke ceny dla usera-bardziej nokii zalezy, zeby opki szybciej wprowadzaly na rynek nowe modele i mocniej reklamowaly produkty nokii(beda teraz mialy wieksza przebitke na nokiach) w promocjach-np wprowadzajac nokie jako produkt wiodacy jakiejs promocji (tak jak bylo z sagemem x-6 w erze)
    0
  • Users Avatars Mini
    Alexander25 pisze: 2004-05-05 21:44
    Może jednak nie odczujemy tak bardzo polityki odchodzenia operatorów do dotowania telefonow...
    0
  • Users Avatars Mini
    JS1 pisze: 2004-05-05 22:03
    Dobra decyzja - najwyższa pora aby dostosować ceny dość porządnych - aczkolwiek o gorszych niż produkty konkurencji możlwiościach - telefonów - właśnie do poziomu konkurencji. Jak widać o ile "wolny" rynek nadal jest chory i ustala cenę nowej 6100 na poziomie nowego T610 - to już kupujący nową aktywację i wybierający telefon dla siebie woli tańszego i lepszego T610 od droższej i gorszej 6100. Te dwa modele to tylko przykład, ale jest wiele takich par w których nokia jako gorszy telefon jest w promocjach opów jednocześnie fonem droższym. Długo się tak nie pociągnie - bo Klient coraz mądrzejszy...
    0
  • Users Avatars Mini
    kamil200222 pisze: 2004-05-05 22:36
    Moze to i dobrze ze nokia tanieje ale ja wole motorole i nnie zamienie mojej v600 za zadna nokie bo wedlug mnie nokia jest w tykle za motorolom. Ale sie ciesze ze tanieje nokia to moze emotorole przez to staniaja
    0
  • Users Avatars Mini
    DeeM pisze: 2004-05-06 00:15
    myśle ze na ceny telefonów w promocjach to nie bedzie miało wpływu - nokia obniża ceny bo okazało sie że sprzedaż spada a to troszke niepokojące dla tak dużego koncernu.....
    0
  • Users Avatars Mini
    j24 pisze: 2004-05-06 00:29
    I tak popyt na Nokie bedzie spadal, operatorzy głupi nie są, kupią tyle samo albo i mniej sluchawek i zaoszczedza do 25% :) Widać nie tylko designerów nokia ma z przedszkola....
    0
  • Users Avatars Mini
    hubi pisze: 2004-05-06 00:32
    u nas sie nic nie zmieni tyle ze bedzie wiecej nokii na rynku do kupienia ale ceny pozostana takie same
    0
  • Users Avatars Mini
    rgumkowski1 pisze: 2004-05-06 10:44
    Każda obniżka cen telefonów powinna cieszyć konsumenta. :)
    0
  • Users Avatars Mini
    rgumkowski1 pisze: 2004-05-06 13:20
    mppt: No właśnie, czy da? Moim zdaniem nie we wszystkich.
    0
  • Users Avatars Mini
    mardall pisze: 2004-05-06 14:31
    Ciekawe jak to będzie wyglądało w praktyce? Obniżka nie ma być standartowa - wszystkie modele po 25% tylko niektóre i do 25%. wiec najprawdopodobniej stanieją w hurcie dla opów najtańsze modele, które i tak są tanie w promocjach, droższe stanieją 10-20% ale czy to przelozy się na obniżkę cen fonów w promocjach to nie wiem, tym bardziej, że coraz glosniej o braku dotowania aparatów. Tak więc może być sytuacja, że nokia której cena podawana przez opów wynosi 2500 zł, po obniżce bedzie wynosić np. 2250 zł, a w promocji dalej np. 1200zł...
    0
  • Users Avatars Mini
    wandik pisze: 2004-05-07 04:17
    Może 6230 stanieje...
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: