Nokia i Ukrainian Mobile Communications wprowadzają kompletne rozwiązanie Nokia Multimedia Messaging Service na rynek ukraiński - usługi te pojawią się po raz pierwszy w tym kraju. Początkowo będą one dostępne dla wybranych klientów UMC, natomiast szersza grupa abonentów będzie mogła z niej skorzystać na początku 2003 roku. Pierwszego listopada UMC przeprowadził pierwsze na Ukrainie publiczne połączenie MMS.
Dzięki rozwiązaniu firmy Nokia 1,5 miliona klientów sieci UMC będzie mogło tworzyć wiadomości multimedialne składające się z fotografii, obrazków, nagrań dźwiękowych i tekstu. Takie wiadomości można następnie przesłać do innego telefonu lub pod adres e-mail. Udostępnione zostaną także liczne tekstowe serwisy informacyjne, dotyczące sportu, rozrywki, plotek, wiadomości, podróży i pogody.
"Nokia jest liderem nowych technologii, a ponieważ ma już udokumentowane doświadczenie we wdrażaniu rozwiązań MMS, była dla nas oczywistym wyborem - wyjaśnił Eric Franke, dyrektor generalny UMC. - Cieszymy się, mogąc zademonstrować tę technologię nowej generacji, wykonując w Kijowie pierwsze na Ukrainie połączenie MMS. Demonstracja udowodniła, że już wkrótce nasi klienci będą mogli korzystać z bardzo ekscytujących i innowacyjnych usług."
"To porozumienie oznacza, że w naszej niezwykle udanej współpracy z UMC wkroczyliśmy na nowy poziom. Ponadto podkreśla ono, że Nokia jest liderem w dziedzinie MMS i innych technologii następnej generacji. Coraz więcej operatorów decyduje się na wykorzystywanie rozwiązania MMS firmy Nokia, uruchamiając własne usługi," - powiedział Aleksander Timoshenko, Account Manager, Nokia Networks.
Rozwiązanie do przesyłania wiadomości multimedialnych, które Nokia dostarczy firmie UMC, obejmuje Nokia Multimedia Messaging Center (MMSC) i Nokia Multimedia Terminal Gateway. Ponadto Nokia zajmie się wdrożeniem systemu, jego integracją i serwisem, co pozwoli na utrzymanie wysokiej konkurencyjności usług MMS.
UMC jest największym operatorem telefonii komórkowej na Ukrainie, jedną z najlepiej prosperujących firm w tym kraju i najlepiej rozpoznawaną marką wśród firm usługowych. Sieć UMC pokrywa największy obszar kraju, zapewniając abonentom maksymalną jakość jeśli chodzi o zasięg, pojemność sieci i procent skuteczności połączeń. UMC ma obecnie 1 535 000 klientów i oferuje najszerszy pakiet innowacyjnych usług dodatkowych.