Dziś w Warszawie odbyła się prezentacja trzeciej edycji Nokia Game 2002. Rok wcześniej w Polsce w grze uczestniczyło około 50 tys. graczy. W tej edycji, według dyrektora marketingu Nokia Mobile Phones Polska Grzegorza Możdzyńskiego, ma ich być dwukrotnie więcej.
Nokia Game 2002, interaktywna gra przygodowa organizowana przez firmę Nokia, będzie toczyć się pomiędzy 11 a 29 listopada w ośmiu językach, na obszarze 25 państw równocześnie. Podczas gry jej uczestnicy otrzymają misję, którą będą musieli ukończyć w ciągu następnych 20 dni. Zwycięzcami będą ci zawodnicy, którzy najpełniej zrealizują postawione zadania, to znaczy zdobędą najwięcej punktów. Nowością w porównaniu z poprzednimi wersjami Nokia Game jest to, że w tym roku gracze zarówno czynni jak i okazjonalni będą mieli możliwość gry na swym własnym poziomie. Dzięki nowej koncepcji gry, zawodnicy będą mogli w niej uczestniczyć 24 godziny na dobę, jeżeli tylko będą tego chcieli. Będą też mogli wysyłać na serwer i rozpowszechniać stworzone przez siebie materiały, aby w ten sposób zaskoczyć innych graczy lub im zaimponować.
Dodatkowym wyzwaniem dla zawodników będzie stworzenie nowej tożsamości na potrzeby gry i zbadanie, korzystając z tej tożsamości, granic pomiędzy fikcją a rzeczywistością. Bliska współpraca z największymi na świecie muzycznymi firmami wydawniczymi zaowocowała tematem gry, który nauczy jej uczestników arkanów współczesnego biznesu muzycznego.
Do przekazywania graczom informacji, wskazówek i instrukcji Nokia Game wykorzystuje Internet, SMS-y, czat, połączenia IVR (interaktywna odpowiedź głosowa) i minifilmy rozsyłane siecią. Udział w grze jest bezpłatny. Aby wziąć w niej udział, trzeba mieć dostęp do Internetu, adres poczty elektronicznej i telefon komórkowy odbierający krótkie wiadomości. Nie ma też żadnych ograniczeń wiekowych, ale osoby niepełnoletnie muszą uzyskać zgodę swych opiekunów na włączenie się do zabawy.
Na koniec gry najlepszych 10-100 graczy w każdym kraju zdobędzie specjalny nowy telefon Nokia 3650 z wbudowanym aparatem cyfrowym, odtwarzaczem i camkorderem. Zwycięzcy będą w swych regionach jednymi z pierwszych posiadaczy i użytkowników tego nowego telefonu.
"Już po raz czwarty organizujemy Nokia Game dla użytkowników telefonów komórkowych. W ubiegłym roku w grze uczestniczyło ponad pół miliona zawodników i spodziewamy się, że co najmniej tyle samo, jeżeli nie więcej, włączy się do zabawy w tym roku. Zawodnicy mogą tworzyć własne strony, służące do wymiany informacji i materiałów, które sami opracują", powiedział Pekka Rantala, wiceprezes działu Marketing Services w Nokia Mobile Phones. "Ten rodzaj działań promocyjnych świetnie pasuje do naszego hasła 'connecting people' (łączymy ludzi) i odzwierciedla rosnące znaczenie rozrywki w usługach komórkowych".
W Nokia Game 2002 będą wykorzystywane wiadomości multimedialne (MMS) i usługi cyfrowe. Logo operatora, melodie dzwonków i wiadomości obrazkowe z motywami Nokia Game można pobrać z witryny internetowej Nokia Game (www.NokiaGame.com) oraz ze stron Club Nokia, zrzeszającego wiernych użytkowników tej marki i oferującego wyjątkowe usługi posiadaczom telefonów Nokia w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce. Z usług Club Nokia, dostępnych w serwisach internetowych i WAP, można korzystać natychmiast po zarejestrowaniu w Club Nokia telefonu Nokia.