Nokia Game 2001, stworzona przez Nokię interaktywna, obejmująca wszystkie media gra przygodowa, będzie toczyć się od 4 do 23 listopada jednocześnie w dwudziestu ośmiu krajach Europy i Bliskiego Wschodu. Podczas trwania gry, gracze będą się wcielać w osobowość głównego bohatera i zostaną uwikłani w historię, której rozwiązanie będą musieli znaleźć. Nokia Game to gra umiejętności, w której zawodnicy muszą sprostać różnorodnym wyzwaniom oraz rozwiązywać łamigłówki, do których wskazówki zostaną ukryte w otaczającym ich medialnym świecie. Wiadomości SMS, listy wysyłane pocztą elektroniczną, krótkie filmy telewizyjne, strony internetowe, ogłoszenia radiowe i prasowe oraz kontakt telefoniczny będą dostarczać zawodnikom informacji, wskazówek i zadań do wykonania.
Uczestnictwo w Nokia Game jest bezpłatne. Aby wziąć udział w grze, należy posiadać dostęp do sieci Internet, własny adres poczty elektronicznej oraz telefon pozwalający na odbieranie wiadomości SMS. Nie ma także limitu wiekowego, jednakże osoby poniżej osiemnastego roku życia będą musiały uzyskać pozwolenie opiekuna aby przystąpić do gry.
W tym roku gracze będą mogli grać i zdobywać punkty dłużej przed wypadnięciem z gry. Zdobywa się je na przykład poprzez odwiedzanie stron internetowych, uczestnictwo w grach on-line, wyszukiwanie informacji, czy odpowiadanie na różne pytania. Ponadto gracze z największą ilością punktów będą mogli uczestniczyć w wielkim finale. W czasie gry uczestnicy mogą sprawdzać swoje wyniki punktowe na specjalnie przeznaczonej do tego stronie internetowej. Na zakończenie gry, 50 najlepszych zawodników otrzyma od firmy Nokia unikalne nagrody.
"Już po raz trzeci dajemy posiadaczom telefonów komórkowych możliwość uczestniczenia w grze Nokia Game. W zeszłym roku bawiło się w niej pół miliona ludzi z całej Europy. W tegorocznej edycji Nokia Game dotrze do jeszcze większej liczby graczy, w większej liczbie krajów, dostarczając im ekscytujących doświadczeń i wymagających zadań w czasie tych intensywnych trzech tygodni. Podczas gry będzie można ze sobą "czatować" na specjalnej stronie internetowej. Taki rodzaj aktywności w promowaniu produktów dobrze pasuje do naszego reklamowego hasła "Connecting People" oraz jest odzwierciedleniem rosnącego znaczenia rozrywki wśród usług mobilnych" - powiedział Pekka Rantala, wiceprezes działu usług marketingowych firmy Nokia Mobile Phones.
Członkowie Club Nokia będą mogli otrzymać stamtąd sygnały dzwonka, logo operatora i wiadomości obrazkowe z motywami tematycznymi Nokia Game. Club Nokia jest społecznością internetową a zarazem programem dla wiernych klientów, oferującym swoje usługi wyłącznie posiadaczom telefonów komórkowych firmy Nokia na terenie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki. Dostęp do oferowanych przez Club Nokia usług internetowych i WAP staje się możliwy po zarejestrowaniu w Club Nokia telefonu marki Nokia. W celu uzyskania dalszych informacji o klubie można odwiedzać stronę www.club.nokia.com.
Zainteresowani mogą zgłaszać swój udział w grze na stronie www.NokiaGame.com od 4 października do 3 listopada. Na stronie tej będzie także prezentowany przebieg wydarzeń.
Na konferencji prasowej do udziału w Nokia Game namawiał dyrektor marketingu polskiej Nokii Grzegorz Możdżyński oraz zaproszony specjalnie znany socjolog prof. Janusz Czapliński.