Nokia ogłosiła swoje wyniki za I kw. 2006 r. Sprzedaż netto koncernu w porównaniu do I kw. 2005 r. urosła o 29% do 9.5 mld euro. Sprzedaż działu Mobile Phones urosła o 30% do 5.9 mld euro, a sprzedaż działu Multimedia o 55% do 1.8 mld euro. Zysk operacyjny firmy wzrósł z 1.1 mld euro do 1.3 mld euro. Marża operacyjna Nokii spadła z 15.1% do 14.4%. Marża działu Mobile Phones spadła z 19.2% do 18.5%, ale marża działu Multimedia urosła z 13.7% do 18.4%. Zysk netto Nokii wzrósł o 21% do 1 mld euro z 863 mln euro rok wcześniej.
Nokia sprzedała w I kw. 75.1 mln sztuk telefonów, o 10% mniej w porównaniu do IV kw. 2006 r. i o 40% więcej w porównaniu do I kw. 2005 r. Światowa sprzedaż telefonów według Nokii wyniosła w I kw. br. 215 mln sztuk, 12% mniej niż w IV kw. 2006 r. i 27% więcej w porównaniu rok do roku. Nokia w I kw. zwiększyła swój udział w rynku do 35%, o 1% więcej niż w IV kw. zeszłego roku i o 3% więcej w porównaniu do I kw. 2005 r.
Średnia cena telefonu (ASP) wzrosła do 103 euro, w porównaniu do 99 euro w ostatnim kwartale zeszłego roku.
Nokia N70 stała się w bieżącym kwartale najczęściej sprzedawanym telefonem UMTS na świecie.
Fiński producent przewiduje, że w tym roku rynek telefonów komórkowych urośnie o 15% lub więcej w porównaniu do 795 mln sztuk sprzedanych w roku ubiegły. Nokia zapowiedziała spadek wskaźnika ASP ze względu na dużą sprzedaż tanich telefonów na rynkach rozwijających się.