Nokia i Twentieth Century Fox International podpisały umowę o promowaniu filmu Planeta małp przez telefony komórkowe na obszarze Europy. Na mocy ogłoszonej dziś umowy, posiadacze telefonów Nokia w Niemczech, we Włoszech i Wielkiej Brytanii będą mogli w swych aparatach zainstalować unikalne wygaszacze ekranów i logo filmu, które będą dostępne poprzez strony internetowe Klubu Nokia. Uczestnikiem umowy jest też Starcut, fińska firma zajmująca się usługami rozrywkowymi udostępnianymi przez telefony komórkowe, której zadaniem będzie branżowe zintegrowanie przedsięwzięcia. Działania promocyjne będą docierać do klientów poprzez kampanię reklamową w gazetach i magazynach, zachęcającą ich do "przygotowania się i dołączenia do rebelii" poprzez wejście na strony internetowe Klubu Nokia. Pobierając ponad 20 różnych wysokiej jakości znaków i charakterystycznych obrazów z Planety małp (mających postać SMS i logo w formacie WAP), komunikatów obrazkowych i animowanych wygaszaczy ekranu, właściciele telefonów Nokia mogą wzbogacić swe filmowe przeżycia i dzielić się nimi z przyjaciółmi. Na stronach internetowych zorganizowany też zostanie konkurs z wyjątkowymi, nawiązującymi do filmu nagrodami, wśród których będą telefony komórkowe Nokia 3330 Ape Warrior. "Cieszymy się mogąc dostarczyć naszym klientom znane na całym świecie, chronione prawami autorskimi, dostępne tylko przez wybrane terminale materiały rozrywkowe, dzięki którym telefonia komórkowa wkroczy do nowych obszarów naszego życia" powiedział Ilkka Raiskinen, wiceprezes działu Applications and Services w Nokia Mobile Phones. "Umowa ta jest pierwszą w historii Nokia dużą, multimedialną kampanią realizowaną wraz z branżą filmową i stanowi ważny kamień milowy w tego typu działaniach, gdyż udostępnia filmowcom nowe możliwości promowania rozrywki rodem z Hollywood. Marki Nokia i Fox są wysoko cenione w swych branżach, a współpraca między tymi firmami przyniesie konsumentom materiały o najwyższej jakości i wrażenia na najwyższym poziomie". "Planeta małp" jest światowym fenomenem kulturowym i cieszymy się mogąc wraz z Nokia zaoferować użytkownikom telefonów komórkowych materiały związane z tym filmem. Możliwości technologiczne Nokia dają nam wyjątkową możliwość przekazania atrakcyjnych treści licznej grupie użytkowników łączności komórkowej. Mamy nadzieję, że promocja ta stanie się punktem wyjścia do większych inicjatyw związanych z przyszłymi filmami fabularnymi" powiedziała Sarah Meltzer, dyrektor naczelny International Promotions w wytwórni Fox. Dzięki bogactwu wizualnemu i reputacji oryginalnego filmu, Planeta małp jest materiałem idealnie nadającym się do zaspokojenia szybko rosnącego zapotrzebowania na usługi rozrywkowe dostępne przez telefony komórkowe. Film rozpoczyna się tak, jak klasyczna powieść science fiction Pierra Boulle'a: Astronauta ląduje awaryjnie na obcej planecie i trafia do brutalnego, pierwotnego świata, w którym rządzą małpy. Ludzie walczą o utrzymanie się przy życiu, a bezwzględne małpy polują na nich i obracają w niewolników. Tim Burton, twórca takich obrazów jak Batman, Sok z żuka, Edward Nożycoręki, Sleepy Hollow, wykorzystał główny pomysł Boulle'a i opierając się na nim, zabiera widzów w niezwykłą, sugestywną podróż do niewiarygodnego, postawionego na głowie świata. W premierowy weekend w USA Planeta małp zanotowała imponujące wpływy w wysokości 68,5 mln USD, a po kilku ubiegłotygodniowych, rekordowych debiutach w Ameryce Łacińskiej osiągnięto niewiarygodny poziom 26.040.709 USD w 16 krajach. Film opowiada klasyczną historię ludzi będących niewolnikami małp, wzbogaconą o wyjątkowy wizjonerski styl reżysera Tima Burtona, co nadaje nowy wymiar całej opowieści, scenografii i efektom specjalnym. Premiera filmu w Niemczech odbędzie się 30 sierpnia, we Włoszech 14 września a w Wielkiej Brytanii 17 sierpnia. Posiadacze telefonów Nokia uzyskają dostęp do materiałów z Planety małp na około dwa tygodnie przed debiutem filmu w poszczególnych krajach. |