Od 6 lipca w sieci sprzedaży mPunkt można zakupić telefon komórkowy na raty. Klient może stać się właścicielem nowego aparatu bez aktywacji, bez simlocka, ale z gwarancją. Do tej pory jedyną możliwość korzystnego cenowo zakupu komórki dawały komisy, gdzie klient był jednak narażony na ryzyko nabycia aparatu nie zawsze wiadomego pochodzenia. mPunkt liczy, że w momencie, w którym coraz większą popularność zyskują pre-paidy, w której nie zawsze otrzymuje się aparat telefoniczny, popyt na ten rodzaj oferty będzie duży. Potencjalnymi odbiorcami oferty mPunktów mogą stać się m.in. użytkownicy głośnej ostatnio sieci Heyah. Zainteresowanie może ona wzbudzić również wśród klientów płacących abonament, którzy chcieliby zmienić np. uszkodzoną komórkę na nową, bądź stary model telefonu na bardziej nowoczesny.
Obecnie w ofercie sklepów mPunkt można otrzymać na raty lub za gotówkę jeden z kilku modeli telefonów marki Nokia. mPunkt zapewnia klientowi poza sprzedażą, również serwisowanie zakupionego sprzętu, co podnosi atrakcyjność oferty.
mPunkt wprowadzając tę nowość na polski rynek pewny jest dużego zainteresowania ze strony klientów. Telefon komórkowy jest teraz nie tylko sprzętem użytkowym, ale i gadżetem, elementem budującym wizerunek jego właściciela, również tego najmłodszego. Poza tym jak pokazują analizy Fitch Ratings dynamiczny wzrost liczby abonentów telefonii komórkowej będzie trwał jeszcze kilka lat. Nasycenie rynku ma nastąpić dopiero, kiedy telefony komórkowe będzie miało 60% Polaków. Obecnie liczba abonentów komórek /17,8 mln./ wyprzedziła liczbę użytkowników telefonii stacjonarnej /12,3 mln./*, co stanowi 42% rynku. Według raportu Instytutu III RP i Instytutu Badań nad Gospodarką Rynkową w krajach Unii Europejskiej nasycenie telefonią komórkową wynosi od 61 do 99%.
Oferta sieci sprzedaży mPunkt zostanie wsparta kampanią promocyjną w Radiu Zet i Radiostacji.