Nokia najpopularniejsza w Polsce

Newsy
Żródło: TNS OBOP
Opinie: 65

Telefony Nokia to najczęściej rozpoznawane telefony komórkowe w Polsce - wynika z badania TNS Telecoms Index*, przeprowadzonego w styczniu 2005 roku przez TNS OBOP.

Nokia nie tylko tradycyjnie cieszy się dużą popularnością wśród ludzi młodych - w wieku 15-29 lat, gdzie wskaźnik znajomości sięga 98% - lecz także wśród osób po 50 roku życia, gdzie wskaźnik ten wynosi 70%. Co więcej, w tej grupie wiekowej dystans Nokii do reszty marek jest nawet bardziej widoczny, niż wśród osób młodszych.
Niemal wszystkie nastolatki znają też inne marki telefonów komórkowych. Większość z nich zna też marki takie jak: Siemens, Sony/Ericsson, Motorola, Sony, Samsung, czy Alcatel. Wśród osób starszych znajomość ta nie jest tak wysoka.

Wykres. Znajomość wspomagana marek telefonów komórkowych w podziale na grupy wiekowe, N=1005

Ponadto pozycja Nokii jako lidera jest najmniej zagrożona na wsiach oraz w małych miejscowościach. W większych miastach rośnie znajomość innych marek telefonów i jej prze-waga względem takich producentów jak Motorola, Siemens, Samsung nie jest już tak jedno-znaczna.

*Przedstawione powyżej wyniki pochodzą z ciągłego badania TNS Telecoms Index zrealizowanego przez TNS OBOP w styczniu 2005 roku na reprezentatywnej próbie mieszkańców Polski powyżej 15 roku życia. W badaniu styczniowym został położony szczególny nacisk na poznanie rynku aparatów telefonii komórkowej. W styczniu 2005 zrealizowano 1005 wywiady. TNS uruchamiając w 2002 roku badanie TNS Telecoms Index zdecydował się na ciągły monitoring rynku telekomunikacyjnego. Co miesiąc badanych jest 1000 gospodarstw domowych.

Opinie:

Opinie archiwalne (65):

Komentuj

Komentarze / 65

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    przemopk pisze: 2005-03-14 14:46
    to było do przewidzenia - i jeszcze długo tak będzie
    0
  • Users Avatars Mini
    radek77 pisze: 2005-03-14 14:49
    biorąc pod uwagę parę procent błędu statystycznego, to w kategorii wiekowej 15-19 lat znajomość marek telefonów jest na podobnym poziomie
    0
  • Users Avatars Mini
    kfysiek pisze: 2005-03-14 14:51
    Duze znaczenie ma przywiązanie do marki
    0
  • Users Avatars Mini
    zapinator pisze: 2005-03-14 15:13
    jesli chodzi o rozpoznawanie marki w Polsce to taki Mercedes wsrod telefonow;)
    0
  • Users Avatars Mini
    reboot pisze: 2005-03-14 15:14
    Polakom gratulujemy Nokii :) Nokii gratulujemy 9500 :)
    0
  • Users Avatars Mini
    Bartek pisze: 2005-03-14 15:21
    ... a także 6310i :P
    0
  • Users Avatars Mini
    hucherko pisze: 2005-03-14 15:21
    *kfysiek: Zgadzam się. Nokia jeszcze długo będzie najlepiej rozpoznawaną marką w naszym kraju. Poza tym mam pytanie: Czemu w Waszym zestawieniu występuje marka Sony ? O ile wiem nie produkuje ona telefonów komórkowych od co najmniej 5 lat !!!! Powinno być chyba Samsung a nie Sony. Nie ???
    0
  • Users Avatars Mini
    Andrez pisze: 2005-03-14 15:28
    hmm mnie też dziwi.... Może poprosu sony powinni podawac azem z Sony Ericssonem :P. Jesli chodzi o nokie to durzo osób szczegolnie młodsze dzieciaki i starsi ludzie myslą że nokia robi najlepsze telefony. Jak sie już nie raz okazało to tak nie jest. Jesli chodzi o społeczność miejską większych miast... ludzie powoli odzwyczajają się od noki i pzrzezucają na se albo siemensy albo samsungi i sagemy (ta frma już jest coraz lepiej kojżona na rynku). Jeśli chodzi o mniejsze miejscowości i wsie no to tam rzeczywiście nokia do,minuje... Ale coż.... po prostu co niektórzy nie mają pojecia o telefonach i znają tylko 1 markę no i by poszpanowac 9chociaż nei wiem czy komórką można poszpaować bo telefon powinien służyc do dzwonienia i pokrewnych).
    0
  • Users Avatars Mini
    STAR GSM Wolf pisze: 2005-03-14 15:29
    SIEMENNS POMIMO WPADKI Z SOFTEM DOBRZE SIĘ TRZYMA. TO CIESZY ŻE NADAL JEST NR 2 W POLSCE.
    0
  • Users Avatars Mini
    RaffiX pisze: 2005-03-14 15:30
    Zdziwił bym się gdyby Nokia nie była najpopularniejsza
    0
  • Users Avatars Mini
    Andrez pisze: 2005-03-14 15:35
    ***RaffiX a dlaczego byś się ździwił???? Ja szczerze mówiąc wiem że to nastapi nei natychmiast ale za klika lat chyba że nolia zmieni polityke cenową i oczywiście mniejszą awaryność marki i stawianie na jakość a nie na wygląd.
    0
  • Users Avatars Mini
    makoban pisze: 2005-03-14 15:47
    Nokia rządzi na wsiach i w małych miejscowościach... nie ma co sie dziwić w wiekszości przypadków ci ludzie nie znają sie na telefonach nie interesują się nimi poprostu, a kupują nokie bo usłyszeli od sąsiada ze nokia jest dobra ponieważ wszyscy ją kupują...
    0
  • Users Avatars Mini
    milo pisze: 2005-03-14 15:48
    Z tym badaniem to jest mniej więcej tak jakbym zapytał się grupy ludzi po co dzwonią, a następnie stwierdził iż 98% respondentów udzieliło mi odpowiedzi, że dzwonią po to by porozmawiać, ai??
    0
  • Users Avatars Mini
    kulboj pisze: 2005-03-14 15:44
    zapinator***mercedes??? moim zdaniem to raczej fiat albo daewoo.Do mercedesa to jeszcze daleko.Tymbardziej,że największą popularnością cieszą się modele z dolnej półki.Co wcale nie oznacza,że są kiepskie.
    0
  • Users Avatars Mini
    barracuda pisze: 2005-03-14 15:48
    kulboj*** mercedes teraz zjechal z jakoscia podobnie jak nokia... dlatego bardzo podoba mi sie to porownanie.
    0
  • Users Avatars Mini
    kulboj pisze: 2005-03-14 15:56
    Na czym polega fenomen nokii w Polsce?Może na tym,że najłatwiej jest z niej zdjąć simlocka czy zmienić soft.To też używane nokie najjlepiej się sprzedają.
    0
  • Users Avatars Mini
    rollo pisze: 2005-03-14 15:56
    napisze tak : nokia nie robi tragicznych telefonow ale nie mozna juz chyba znalezc uzasadnienia dla jej kultowej pozycji oprocz przywiazania do marki - U mlodych ludzi widac kult uwielbienia Nokii - nieraz jadac autobusem widze jak dzieciaki z klas podstawowych - 12 latki wyjmuja telefony i zaczynaja epatowac ich markami - z reguly jest to jeden wielki wrzask - Ja tez mam Nokie !!!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    rollo pisze: 2005-03-14 15:58
    inna sprawa ze wsrod resellerow :) typu 3 paski telefony moga cieszyc sie wybitnym kultem z powodu szybkiego usuwania simlocka jak i tez znacznej klienteli na ich "produkty" - ludzie wiec czesciej traca Nokie i je kupuja to napedza dalsza spirale !
    0
  • Users Avatars Mini
    Misek pisze: 2005-03-14 16:12
    ciekakawe dlaczego nokia jest tak popularna bo sąsiad powiedział a sąsiadowi kto?a moze dlatego ze się psują? mam szóstą i nic! moze dlatego ze innych wieśniaki nie znają? jestem ze wsi i co? miałem inne fony sony, eryka, alkatela, motke i wróciłem do noki bo ma naprawde solidne telefony, obporne z b.dobrym softem!!! a te co wymieniłem miały albo słabą baterie albo zawieszały się lub dziwaczne menu w dodatku bez ladu i składu!!
    0
  • Users Avatars Mini
    lukasz_maly pisze: 2005-03-14 16:15
    Osobiście uważam, żę Nokia jest najbardziej znana, ale Sony Ericssona uważam za nalepszego prducenta telefonów komórkowych. i kropka
    0
  • Users Avatars Mini
    Andrez pisze: 2005-03-14 16:25
    ***Misek moe poprostu jakieś stare telefony porównywaleś między sobą.... nokia kiedyś miała dobre telefony ale teraz nie ma i KROPKA :P.
    0
  • Users Avatars Mini
    Andrez pisze: 2005-03-14 16:28
    ***Misiek wiesz ile ja miałem telefonów a z 12 i co uważam że nokie sa beznadziejne... wszyscy je mają. Mój brat pracuje w komsie GSm i co. Często gęsto przychodza do nich zepsute nokie... oi ot własnie np. zepsuty soft, częste problemy z wyświetlaczami itd. A jakoś Sagemy wcale sie nei psują... a ludzi emowią ze gluniane telefony. I co najważneijsze powiem tak... Noia kiedyś była doba, sagemy iedyś kiepskie i awaryjne. teraz jest na odwrot.
    0
  • Users Avatars Mini
    marek179 pisze: 2005-03-14 16:30
    zadna niespodzianka...
    0
  • Users Avatars Mini
    marek179 pisze: 2005-03-14 16:31
    sam mam 6230 i nie ma chyba konkurencji dla tego telefonu
    0
  • Users Avatars Mini
    Misek pisze: 2005-03-14 16:42
    kolega kupił sobie c62 i juz trzy razy był z nim w serwisie, za trzecim wymienili całą płyte! tel chodzi juz miesiąc w miare dobrze chociaz ostatnio dostał mmsa telefon zawił! najlepsze jest to ze w salonie ery była nawet kolejka z tymi telefonami do naprawy jak był ostatnio! niewiem jak z innymi modelami ale ten to tragedia!!
    0
  • Users Avatars Mini
    Misek pisze: 2005-03-14 16:48
    **Andrez zgadza się starsze! ale wrazenie pozostało, straciłem zaufanie do tych marek a nokia mnie jeszcze nie zawiodła dlatego wiem ze jeśli kupie nokie to będzie dobry tel z dobrą baterią normalnym menu i nie będzie z nim problemów
    0
  • Users Avatars Mini
    Killer! pisze: 2005-03-14 17:10
    W sumie nadal uzywam Noki 6310i i chyba jeszcze przez jakis czas nie zmienie tel. jak dla mnie ten tel. jest niezawodny :)
    0
  • Users Avatars Mini
    pawlikkk pisze: 2005-03-14 17:23
    a ja lubie nokie a sam mam 6820a ;-) choć sam nie wiem czym się różni 6820 od tą z końcówką a ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    orko1990 pisze: 2005-03-14 17:37
    znaja alcatela ten news mi sie podoba
    0
  • Users Avatars Mini
    marek179 pisze: 2005-03-14 17:40
    coz z tego ze znaja alcatela? ostatnio nic ciekawego nie maja w ofercie a na cebice to juz porazka to co zaprezentowali, mnie bardziej dziwi brak samsunga w czolowce
    0
  • Users Avatars Mini
    Pfuk pisze: 2005-03-14 18:08
    Co to jest nokia? Nie znam tego.
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2005-03-14 18:23
    Andrez - zastanów się trochę, zanim zaczniesz zabierać głos... Dlacxzego najczęściej z Nokiami przychodzą? To oczywisste - jeśli na 1000 ludzi 500 ma Nokię a 25 Sagema, przy awaryjności na tym samym poziomie - 1 % - do serwisu przyjdzie pięcioro ludzi z nokiami i statystycznie nikt z Sagemem ;-) To kompletni nic wspólnego z "awaryjnością" nie ma ;-) Że fiaty najczęściej ludize przyptowadzają do serwisu? Tak - bo jest ich najwięcej - nie dlatego, że się częściej niż inne samochody psują.
    0
  • Users Avatars Mini
    RaffiX pisze: 2005-03-14 18:39
    Andrez, ja osobiście nie znam osoby, która nie słyszałaby o Noki, natomiast wiele osób robi wielkie oczy przy nazwach np. Sagem lub Sendo :)
    0
  • Users Avatars Mini
    marek179 pisze: 2005-03-14 18:52
    btw. dziwne czemu bossnokia nic nie mowi :P pzdr!
    0
  • Users Avatars Mini
    qbek pisze: 2005-03-14 18:56
    Znam ten ból małych miasteczek ... sam w takim miasteczku mieszkam. Nawet nie wiecie jak się głupio żyje, gdy dookoła tylko Nokie i Siemensy. Innych marek świat nie widzi, no oprócz mnie. Ja mam jako jedyny Alcatela i jestem z tego bardzo zadowolony. Wyróżniam się i to mnie cieszy, mimo że wszyscy się na mnie gapią jak na kompletnego idiotę. Ludzie z małych miasteczek i wsi nie rozumieją, że za mniejszą kasę mogą mieć coś równie dobrego (a nawet lepszego) od Nokii i Siemensa, tylko że bez tych logo na obudowie. Inni producenci są wciąż mało doceniani, choć powoli to się zmienia. Nie żebym nienawidził Nokii i Siemensa, na kilka ich modeli też warto zwrócić uwagę.
    0
  • Users Avatars Mini
    qbek pisze: 2005-03-14 19:00
    ***marek 179, Alcatel na CeBIcie zaprezentował tylko jeden model, ale na prawdę fajny (S853). Będzie kosztował ok 300 dolarów. Znajdź mi Nokię z takimi możliwościami w tej cenie. To jak szukanie igły w stogu siana.
    0
  • Users Avatars Mini
    RaffiX pisze: 2005-03-14 19:16
    qbek, zawsze będą mogli domalować sobie logo Nokii lub Siemensa .. :D
    0
  • Users Avatars Mini
    irzin pisze: 2005-03-14 20:44
    Ha ha ha ! Nokia najpopularniejsza ! Alem się uśmiał ! Najpopularniejsza ale chyba wśród telefonów najczęściej oddawanych do serwisu !
    0
  • Users Avatars Mini
    Czepek pisze: 2005-03-14 20:57
    Ekhmnn :| Chyba się mylisz. Bo nie masz żadnych danych statystycznych aby potwerdzic swoje zdanie. Jedank Nokia jest bardzo znana i nie dziwie sie tym wykresom. Ani troche. mam nadzieje ze tak zostanie. qbek. Co do tego Alcatela to jestem pod wrażeniem 2.1 stereo surround :O aparat 1.3 1.3-megapiksela z kamerą (ciekawe czy tez jakośc 1.3 ;p ale raczej nie)
    0
  • Users Avatars Mini
    BOSSNOKIA pisze: 2005-03-14 21:27
    marek179:Masz jakis problem ? Ty dzis napisales bardzo ,,mądre inaczej zdanie" : ,,sam mam 6230 i nie ma chyba konkurencji dla tego telefonu" -troche sie pośmiałem ... masz racje do 6230 nie dorasta nic,ani 9500 ani żadna inna nokia czy inny kom !
    0
  • Users Avatars Mini
    Andrez pisze: 2005-03-14 21:46
    **wlo Otóż ździwie cię co Sagem x 5-2 był hitem w germanosie. Jesli chodzi o Awaryjność noki to powiem że nadal przystaje przy swoim. Sagemy szczególnei x 5-2 i x 6 są bardzo pożądane. Szybko się sprzedają i nie ma z nimi problemu. A jesli nie wierzysz twoja sprawa. Awaryjnoiśc noki i softu jest nbaprawde durza ostatnio.
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2005-03-14 22:18
    Andrez - "durzy" to Ty masz problem ;-) Sorry - nie wyrabiam jak to czytam... To muszą być jakieś specyficzne albo egzemplarze (może w Idei albo w Erze jak pamiętna "wadliwa" partia 8210 w którejś sieci) bo od 7 lat tylko Nokii używam - nie z miłości - z rozsądku - jeśli mam 5 Nokii to jedna podstawka w domu wystarczy dla wszystkich i jedna ładowarka na sałe zajmująca jedno gniazdko, kabel, oprogramowanie... To wygoda po prostu. Wracając do awaryjności - fakt - raz oddałem telefon do serwisu - wymiana klawiatury w 6310i... Trzeszczała po 2 miesiącach używania. Następna bez problemu dwa lata działała i dzała nadal. W żadnej ani jak mówisz soft ani nic innego nie "padło". Chociaż nie - w 5110 którą dałem koledze kilka lat temu "padł" wyświetlacz... Zapomniał, że położył na podłodze obok łóżka i rano na nią nadepnął :-) Stówkę waży. Po wymienie w serwisie (firmowym - drogo) działa nadal.
    0
  • Users Avatars Mini
    Szymek pisze: 2005-03-14 22:40
    Ale ludziska,o co się kłócicie,który telefon lepszy? Ja nie lubię takich porównań ,a w sondażu nie ma,która jest lepsza,tylko najpopularniejsza. Jak ktoś używa nieoryginalnych akcesoriów,to pewnie,że uwali telefon. To już jednak inny temat ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    Szymek pisze: 2005-03-14 22:43
    A "awaryjność softu" może się pojawić w każdym modelu - ktoś na górze pisał o Siemensach.
    0
  • Users Avatars Mini
    marek179 pisze: 2005-03-14 23:55
    spokojinie boss tylko zartowalem :)
    0
  • Users Avatars Mini
    marek179 pisze: 2005-03-14 23:55
    poza tym pisalem konkurencji nie sadze zeby 9500 byla konkurencja dla 6230 :/
    0
  • Users Avatars Mini
    Misek pisze: 2005-03-15 02:15
    **Szymek ale tutaj chodzi o to ze niektóży wmawiają noki chorobę a ona tymczsem jest zdrowa! Gość jeden z drugim nienawidzi noki to OK ma prawo! ale niech nie opowiada bajek! Ja gdy nienawidze sąsiadki! TO poprostu z nia nie gadam! a nie zmyślam ze ona daje dupy na dworcu!
    0
  • Users Avatars Mini
    Andrez pisze: 2005-03-15 09:03
    **wlo mówisz że używasz 631i no i wały telefon. A często telefony z zrabanym softem przychodzą bo ludzie prbóją zdjąć simlocka albo coś majstrią w telefonie a nie znają się wcale, powiem tak w 6610 i 6100 wyświetlacze padałią i to dość często. Nie chodzi mi o to aby upodlić tutaj nokie tylko nokia spadła z jakości to Ci powie wiele osób. Sam w swoim życiu miałem 2 nokie i z 1 byłem zadowolony z 2 nie ale o inna sparawa. Nie chce nic mówić ale ty chyba poprostu nie uważasz żadnej innej marki. woja sprawa. Ja lubie Se, Sagemy i inn marki bo nie zatrzymaem sie na 1 marce. A w całym moim życiu miałem z 20 telefonów. A to dlatego aby nie przywiązać sie do 1 marki i czcić ja ponadwszystko. Uważam że menu SE, Sagema jest spoko, motka mo troszke nie poukładane (sagem eż 2 funkiee dziwini ułożone, ale motka bardziej dziwnie), samsungi mają fajne menu po za tym nec ma fajne menu i LG ;].
    0
  • Users Avatars Mini
    Andrez pisze: 2005-03-15 09:08
    Co do baterii to sam jestem ździwiony że przy częstym używaniu telefonu najlepsy jest sagem x 5-2 trzyma ponad tyzień na bateri potem se t610 z 5 dni nie bawiiłem się jeszcze k 700i i 500i więc nie mowi il trzymają. Ale ogólnei Podsumując nie chce płacić za logo, wedugł Ciebei dobrą komunikacjie (szkoda że ona nie jest taka dobra z innymi komputerami i podobnymi użądzeniami i telefonami gsm chodzi mi o podczerwień w nokiach nic nie wyślaesz). jeśli chodzi o Bluetooth to w nowszych nokiach da ie wysyła inne rzeczy oprócz wizytówek i kalendarza). I kończe tym akcentem.
    0
  • Users Avatars Mini
    Andrez pisze: 2005-03-15 09:24
    ***Misek nie chodzi o to że ja nie nawidze noki bo notabene wcale ak nie jest. Ale nokia kiedyś lepsze telefony robiła teraz są gorsze nawet pod głupim względem dzwonkow (ograniczenia midi noki). Uważam np. że z nowszysh telów noki o udany jest 7650 choć ma baterie słabą nie bawiłem się 6230 ale eż jest podobno dobra nie neguje tego ale wedugł mnie inni producenci mają lepsze fony zresztą nei lubie siedzieć i używąć telefonów 1 producena dlatego zmieniam telefony tak często jak to tylko możliwe.
    0
  • Users Avatars Mini
    GregPepe pisze: 2005-03-15 10:17
    A ja kupiłem nokię 3410 na allegro i przy pierwszym podłączeniu do ładowarki wywaliła dziwny komunikat, żeby ją jeszcze raz podłączyć a po paru godzinach ładowania, zawiesiła się włączyła się pare razy na chwilę i teraz wydać po włączeniu biały ekran. W serwisie udało im się ją włączyć na chwilę po flaschowaniu ale zaraz się wieszała i wracała do stanu z białym ekranem. Moze ktoś ma pomysł co to moze być. Mam też 3310 i chodzi bezproblemowo :)
    0
  • Users Avatars Mini
    marek179 pisze: 2005-03-15 16:10
    pewnie kupiles uszkodzona ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    Misek pisze: 2005-03-15 16:35
    ***GregPepe a sprzedający miał duzo gwiazdek? dlatego ja nie jestem zwolennikiem kupowania telefonów na allegro!
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2005-03-15 18:42
    Andrez - i znowu - albo mówimy o kombinowaniu przytelefonie i w ten sposób "uwalonym sofcie" albo o normalnym użytkowaniu. Trochę konsekwencji. Jeśli bowiem uważasz, że telefony są dobre te, w których jakiś domorosły mechanik nie "uwali softu" a reszta sa złe, to życzę powodzenia w życiu - a młody jestes jeszcze - to widać. Wyświetlacze? A co się takiego z nimi dzieje? Akurat modele o których mówisz mam od dwóch lat... Nie zauważam żeby coś się "uwaliło" w wyświetlaczu - może to szczęście tylko? Że używam Nokii to nie znaczy, że że uważam pozostałe marki za gorsze - płaskie podejście... Moje jest takie, że po co mam do auta 3 uchwyty kupować, albo jeden jakiś "uniwersalny" skoro mogę mieć jeden z jedną ładowarką? I tak dalej - o wygodę tylko chodzi. A dlaczeg Nokia? Bo kiedyś wybrałem 6110 i... tak już zostało. Moja żona zaczęła też od 6110, miała 8210 i teraz ma 6100 - po 2 lata każdy co najmniej. Zarówno 6110 jak 8210 do dzisiaj działają u znajomych, którzy je mają.
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2005-03-15 18:45
    Ja nie wiem... Wy nie czytacie komentarzy na GOL-u? Nie czytacie, jak gość pisze, że ma telefon, z którym coś tam się dzieje, ale to nie problem, bo "pogoni" go na allegro i nawet niewiele dołoży i kupi sobie nowszy model z większymi możliwościami? To uważacie odosobnione przypadki? To normlalne jest! Tak samo w tzw. komisach. Zanim się zapłaci trzeba co najmniej kartę do telefonu wsadzić i go włączyć. Zadzwonić czasem...
    0
  • Users Avatars Mini
    Andrez pisze: 2005-03-15 19:19
    ***wlo Ciekawe czemu nie podważysz mojej oceny o komunikacji noki. Pisałeś że taka dobra jest i unbniwersalana. :) I dalczego nie napiszesz że ma dobre dzwonki polifoniczne????
    0
  • Users Avatars Mini
    Andrez pisze: 2005-03-15 19:22
    aha zapomniał bym 6610 i chyba też 6100 to nie ma chyba obsługi amr i wav :) Wcale anwet w mmsach. A jeśi chodzi o psucie się fonów i noki to nie koniecznie trzeba najdrować pzrzy nich aby uruchamiały się ponownie. W nokiach padają często końcówki mocy itp.
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2005-03-15 22:08
    Andrez - dlaczego? Bo to akurat jest mało, najmniej nawet znacząca dla mnie część funkcjonalności telefonu... Mam 5 własnych dzwonków, które przenoszę do kolejnych telefonów i to mi wystarcza. Jeśli lubisz nosić w telefonie wav, to widać kim jesteś - dzieciakiem dla którego gadżety to podstawa ;-) Argumenty o tym, że telefon "nie ma amr czy wav" nie mają żadnego znaczenia ani dla mnie, ani dla większości użytkowników 6610 czy 6100. Osobiście korzystam od prawie roku z 6230 - ma obsługę i co? Niech ma - może nawet w moim telefonie od nieużywania się popsuje... Bo przecież Nokie nawet nieużywane się psują...
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2005-03-15 22:08
    A propos - "W nokiach padają często końcówki mocy" - a co to jest to itp.?
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2005-03-15 22:10
    a ta końcówka mocy? Bo ostatnio byłem z kuchennym radiem (philips z "cyfrowym" tunerem, żeby nie było, że jakiś lampowy) i gość też końcówkę mocy wymieniał...
    0
  • Users Avatars Mini
    Andrez pisze: 2005-03-15 22:38
    ***wlo jeśli chodzi o dzwonki to poprostu lubie jak coś ładnie gra, nie musi to być koniecznie wav albo amr ale w mmsach które często wysylam jest to istotne bo czasami chcesz koós coś zaśpiewac puścić kawałek jakejś muzyki itp. w 6610 i 6100 tego nie ma to wielkie minusy tych telefonów. Jesli codzi o kozystanie z podczerwieni to nei znajdziesz nic na usprawiedliwienie noki no mże 1 wytłumaczenie ż enei chciała nokia aby obrazki i dzwonki były wysyłane do innych telefonów.. Dziwi mnei to że nokia pozwala wysyłać obrazki i dzwoniki nagrane przez 6600 po przez niebieskiego ząbka... wiec dziwią mnie takie posunięcia firmy no ale cóż... :)
    0
  • Users Avatars Mini
    Andrez pisze: 2005-03-15 22:40
    Nie twierdze że nokie tylko sie psują. Ale w porównaniu do tego jak kiedyś si psuly nokie a jak sie teraz nowe psują to,.... jest różnica npo. 3210 czy 3310 6210 6310 żadko przychodzą a nowsze modele szczególnie z kolowymi wyświetlaczami często gęsto. Dlatego cenię nokie za 6310 bo to naprawde bardzo dobry telefon.
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2005-03-15 23:05
    Andrez - jeśli chcesz przesyłać obrazki przez podczerwień, kup sobie 6230 - może ;-) Mnie zastanawia np. dlaczego Motorola V600 czy V500 w ogóle nie maja podczerwieni... Wiem - jest to rozwiązanie problemu przesyłania obrazków przed podczeriweń - lepiej podczerwień zlikwidować ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    Rockets pisze: 2005-03-23 18:13
    To było pewne że Nokia leży najgłębiej w sercach polaków, przykładem może byc frima Volkswagen :P
    0
  • Users Avatars Mini
    Pułkownik pisze: 2005-03-28 04:25
    wlo: Blutooth staje się coraz bardziej popularny, może dlatego Irda traci na znaczeniu
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: