Telefony Nokia to najczęściej rozpoznawane telefony komórkowe w Polsce - wynika z badania TNS Telecoms Index*, przeprowadzonego w styczniu 2005 roku przez TNS OBOP.
Nokia nie tylko tradycyjnie cieszy się dużą popularnością wśród ludzi młodych - w wieku 15-29 lat, gdzie wskaźnik znajomości sięga 98% - lecz także wśród osób po 50 roku życia, gdzie wskaźnik ten wynosi 70%. Co więcej, w tej grupie wiekowej dystans Nokii do reszty marek jest nawet bardziej widoczny, niż wśród osób młodszych.
Niemal wszystkie nastolatki znają też inne marki telefonów komórkowych. Większość z nich zna też marki takie jak: Siemens, Sony/Ericsson, Motorola, Sony, Samsung, czy Alcatel. Wśród osób starszych znajomość ta nie jest tak wysoka.
Wykres. Znajomość wspomagana marek telefonów komórkowych w podziale na grupy wiekowe, N=1005
Ponadto pozycja Nokii jako lidera jest najmniej zagrożona na wsiach oraz w małych miejscowościach. W większych miastach rośnie znajomość innych marek telefonów i jej prze-waga względem takich producentów jak Motorola, Siemens, Samsung nie jest już tak jedno-znaczna.
*Przedstawione powyżej wyniki pochodzą z ciągłego badania TNS Telecoms Index zrealizowanego przez TNS OBOP w styczniu 2005 roku na reprezentatywnej próbie mieszkańców Polski powyżej 15 roku życia. W badaniu styczniowym został położony szczególny nacisk na poznanie rynku aparatów telefonii komórkowej. W styczniu 2005 zrealizowano 1005 wywiady. TNS uruchamiając w 2002 roku badanie TNS Telecoms Index zdecydował się na ciągły monitoring rynku telekomunikacyjnego. Co miesiąc badanych jest 1000 gospodarstw domowych.