Wyniki badań przeprowadzonych przez serwis NetSprint.pl na bazie niemal 30 milionów zadanych zapytań wskazały, iż po raz kolejny zwycięzcą wśród marek w polskim Internecie została Nokia, wyprzedzając Siemensa oraz Fiata, który awansował na 3. miejsce kosztem Sony. W zestawieniu umocniła się pozycja wszystkich producentów samochodów (łącznie 5 marek w pierwszej dziesiątce), a największym awansem w stosunku do ubiegłego roku mogą się pochwalić BMW i Honda.
Kategoria: Najpopularniejsza marka
Marka | % | |
1 | NOKIA | 100% |
2 | SIEMENS | 47% |
3 | FIAT | 44% |
4 | SONY | 43% |
5 | OPEL | 40% |
6 | FORD | 38% |
7 | BMW | 23% |
8 | PANASONIC | 21% |
9 | HONDA | 21% |
10 | PHILIPS | 21% |
"%" oznacza stosunek liczby zapytań o markę w stosunku do liczby zapytań o "Nokię" - zwycięzcę kategorii.
Wyszukiwarka NetSprint koncentruje swą działalność tylko na polskim Internecie. W modelu licencyjnym korzystają z niej również portale Wirtualna Polska i Hoga (zapytania z tych portali nie były jednak analizowane w zestawieniu). Wyszukiwarka jest dostępna też na 58 serwisach internetowych (w tym NetSprint.pl, Internetia.pl, Pcworld.pl, PRV.pl, GSMonline.pl, Emulti.pl, Infoseek.pl i innych) oraz na kilku tysiącach witryn amatorskich korzystających z wersji darmowej.