CEO firmy Nokia, Olli-Pekka Kallasvuo, ogłosił dziś pewne elementy strategii tego producenta na najbliższe lata. Kallasvuo wierzy, że Nokia ma solidne podstawy w postaci oferowania zarówno usług, jak i sprzętu, ale szef Nokii przyznał, że jeszcze dużo pracy jest do zrobienia. Nokia wierzy, że w przyszłości ludzie będą częściej korzystali z usług mobilnych, bo będą mniej związani z jednym miejscem. Kallasvuo podał, że obecnie 83 mln osób na świecie korzysta z usług dodanych oferowanych przez fińskiego producenta. Ovi Store notuje 1.7 mln pobrań dziennie. Bezpłatna nawigacja od stycznia br. została pobrana już 10 mln razy. Nokia Messaging jest oferowana przez 70 operatorów. Ovi Mail ma 8 mln zarejestrowanych użytkowników - oznacza to, że miesięcznie rejestruje się około 1 mln nowych klientów tej usługi. Z Nokia Life Tools korzysta 1.5 mln użytkowników.
Nokia w 2009 r. sprzedała 432 mln telefonów - to więcej niż jej trzej najwięksi konkurenci razem. Nokia od 12 lat jest największym producentem telefonów na świecie. W tym roku Nokia zaprezentuje nową generację urządzeń mobilnych, która ma zmniejszyć dystans do konkurentów oferujących najbardziej zaawansowane smartfony.