Nokia przewiduje, że wolumen sprzedaży telefonów komórkowych wzrośnie w tym roku o 10% z 405 mln sztuk w 2002 r. Liczba użytkowników telefonii mobilnej w 2005 osiągnie 1.6 mld. Producent przedstawił uaktualnienie swojej rocznej strategii na bieżący rok. Nokia zamierza duży nacisk postawić na telefony wyposażone w aparaty cyfrowe. Obecnie producent oferuje 5 telefonów wyposażonych w kamery, a kolejne pojawią się w II połowie roku. Nokia zapowiedziała także wprowadzenie kamer do aparatów tańszych, co jest warunkiem koniecznym popularności usług multimedialnych.
Nokia zamierza także zacząć działać na rynku rozrywki (gier) wartym obecnie 30 mld dolarów. Nokia N-Gage pojawi się na rynku 7 października 2003 r. Nokia rozpoczyna też komercyjną sprzedaż telefonów UTMS. Pierwsze Nokie 6650 GSM/WCDMA będą wysyłane do operatorów jeszcze w tym miesiącu. W sieciach WCDMA na całym świecie działa testowo już 20 tys. takich aparatów.
Nokia Networks jest obecnie w posiadaniu 30 % rynku WCDMA (UMTS). Firma zamierza zwiększyć ten udział do 35 %. Dotychczas Nokia sprzedała 20 tys. stacji bazowych UMTS.