Nokia przedstawila swoje przewidywania na 2005r.

Newsy
Żródło: Nokia
Opinie: 5

Na Światowym Kongresie 3GSM w Cannes firma Nokia uznała muzykę w urządzeniach mobilnych, dostosowywanie urządzeń do marki operatorów oraz dalszy wzrost rynku 3G za trzy główne czynniki stymulujące branżę w 2005 roku. Zarząd firmy zaprezentował także, jak istotne znaczenie ma mobilność jako technologia globalna i element kształtujący style życia. 

Zatarcie dotychczasowych podziałów branżowych przynosi w efekcie nowe urządzenia i usługi mobilne, a także nowe sposoby korzystania z urządzeń mobilnych zarówno w kontekście towarzyskim, jak i służbowym. Doskonałym tego przykładem jest sukces telefonów fotograficznych oraz wzrastająca liczba użytkowników smartfonów i ich "komputerowych" aplikacji, takich jak poczta elektroniczna, przeglądanie Internetu i pobieranie muzyki. Po tym, jak liczba tego typu urządzeń przekroczyła 20 milionów w 2004 roku, Nokia spodziewa się, że globalny rynek smartfonów w roku 2005 przekroczy 50 milionów urządzeń.

W dziedzinie mobilnych multimediów coraz większego znaczenia nabiera muzyka.

"Muzyka to kolejny hit w obszarze mobilnych multimediów" - mówi Anssi Vanjoki, wiceprezes i dyrektor generalny działu Multimedia - "i naszym zdaniem w 2005 roku muzyka nabierze rzeczywiście mobilnego charakteru. Już w 2004 roku sprzedaliśmy 10 milionów telefonów z wbudowanymi odtwarzaczami muzycznymi. W tym roku ponad połowa nowych modeli telefonów Nokia ma mieć funkcje muzyczne".

Aby zapewnić użytkownikom-melomanom jak najlepsze doznania, Nokia i Loudeye Corporation wspólnie przedstawiły najbardziej wszechstronne w branży rozwiązanie muzyczne dla operatorów. Nokia ogłosiła także współpracę z firmą Microsoft, dzięki której użytkownicy będą mogli słuchać cyfrowej muzyki zawsze i wszędzie, nie zwracając uwagi na formaty plików.

Szeroka komercjalizacja sieci 3G/WCDMA w 2005 r.

"W ciągu tego roku spodziewamy się szeroko zakrojonej komercjalizacji sieci 3G/WCDMA" - mówi Simon Beresford-Wylie, wiceprezes i dyrektor zarządzający działu Networks - "o czym będzie świadczyć ponad sto sieci 3G udostępnionych do końca roku 2005. Nokia spodziewa się także dynamicznego wzrostu liczby abonentów 3G - aż do 70 milionów przed upływem 2005 roku z 16 milionów w roku ubiegłym". 

Wspierając rozpowszechnienie usług 3G w skali globalnej, firma Nokia zaprezentowała dziś smartfon 3G Nokia 6680 z funkcjami błyskawicznej komunikacji, takimi jak udostępnianie wideo, drukowanie XpressPrint i zawsze aktywna poczta elektroniczna. Wraz z coraz większym popytem na urządzenia i usługi nowej generacji oraz wzrostem liczby użytkowników na nowych rynkach Nokia ocenia, że całkowita liczba użytkowników usług mobilnych w skali globalnej sięgnie 2 miliardów do końca roku 2005 oraz 3 miliardów do roku 2010.

Nokia 6101: kolejny produkt marki Nokia, który operatorzy mogą dostosować do swojej marki

Jako kolejny, główny punkt programu w Cannes Nokia przedstawiła możliwości dostosowywania urządzeń mobilnych do preferencji operatorów. Oprócz dotychczasowych możliwości indywidualizacji składany telefon fotograficzny Nokia 6101 przedstawiony na Kongresie udostępnia operatorom opcje modyfikacji takich elementów oprogramowania, jak ikony i menu, grafiki i dzwonki oraz dostęp do usług operatora. Co równie istotne, Nokia 6101 jest pierwszym telefonem komórkowym firmy, który czołowi operatorzy mogą dostosowywać także pod względem sprzętowym, dobierając na przykład kolory, modyfikując wzornictwo oraz rezerwując numery produktów.

"Możliwości dostosowywania infrastruktury i urządzeń mobilnych są ważnym elementem strategii firmy Nokia, mającej na celu zwiększenie zadowolenia klientów" - mówi Olli-Pekka Kallasvuo, wiceprezes i dyrektor generalny działu telefonów komórkowych. "Około 90% urządzeń mobilnych, które planujemy zaprezentować w roku 2005, będzie udostępniać opcje indywidualizacji".

Opinie:

Opinie archiwalne (5):

Komentuj

Komentarze / 5

Dodaj komentarz

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: