Stephen Cullen, Head of Sales, Global Services w Nokia Siemens Networks w Europie poinformował o planach rozwoju działu Services w Polsce i oczekiwanym wzroście zatrudnienia. Nokia Siemens Networks rozważa obecnie możliwość stworzenia w Polsce kolejnego globalnego centrum operacyjnego (Global Network Operations Center). Decyzja może zapaść w ciągu najbliższych miesięcy.
Dziś Nokia Siemens Networks zajmuje drugie miejsce na świecie pod względem udziału w rynku usług operatorskich, z 265 umowami Managed Services wśród operatorów mobilnych i stałych, obsługując 380 milionów abonentów. Blisko połowa przychodów Nokia Siemens Networks pochodzi ze świadczenia profesjonalnych usług.
„Polska jest jednym z kluczowych krajów dla naszej firmy. Planujemy dalszy rozwój działu usług profesjonalnych w Polsce i prawdopodobnie podwojenie lub potrojenie liczby naszych pracowników ,” dodaje Cullen. „Rozważamy też możliwość zbudowania w Polsce jednego z naszych globalnych centrów operacyjnych, które może obsługiwać nie tylko rynek Polski, ale też i naszych klientów w różnych krajach Europy.”
Ostateczna decyzja powinna zapaść w ciągu najbliższych 12 miesięcy, dodaje Cullen
Nokia Siemens Networks ma doświadczenie w zakresie transferu pracowników, wynikającego z umów outsourcingowych: w ostatnich latach przejęła ponad 13 300 pracowników z firm operatorskich na całym świecie.
Nokia Siemens Networks zatrudnia w Polsce już ponad 2000 osób: w Warszawie, gdzie znajduje się centrala firmy wraz z działami sprzedaży i serwisu (m.in. Globalne Centrum Serwisowe), oraz we wrocławskim „Development Center”, największej placówce badawczo-rozwojowej w branży telekomunikacyjnej w Polsce.
Inżynierowie we wrocławskim Centrum tworzą rozwiązania i prowadzą długoterminowe badania w wielu obszarach najnowszych technologii telekomunikacyjnych oraz sieci nowych generacji, takich jak stacje bazowe, systemy zarządzania siecią i usługami, sieci szkieletowe, Carrier Ethernet, czy sieci optyczne.