Nokia sprzedała 1.5 mln modelu N95

Newsy
Opinie: 4

Nokia sprzedała w II kw. 100.8 mln sztuk telefonów, o 11% więcej niż w 1Q2007 oraz o 29% więcej niż rok wcześniej. Nokia zwiększyła swój udział w rynku do 38%, z 36% w 1Q1007 oraz z 34% w Q22006. Nokia zwiększyła także minimalnie średnią cenę sprzedaży telefonu z 89 (1q2007) do 90 euro (rok wcześniej 102 euro). Bardzo dobrze sprzedają się telefony Nokia 6300, Nokia 5200 i 5300, Nokia N95, Nokia E65, Nokia N70, N73.

Nokia sądzi, że w całym II kw. producenci sprzedali 262 mln sztuk telefonów (wzrost o 14% rok do roku oraz o 3% w porównaniu do poprzedniego kwartału). Rynek telefonów zaawansowanych Nokia ocenia na 27 mln sztuk. Fiński producent sprzedał takich urządzeń 13.9 mln. Nokia sprzedała m.in. ponad 9 mln sztuk Nserii oraz prawie 2 mln sztuk Eserii.

Wartościowo sprzedaż fińskiego koncernu urosła o 28% do 12.6 mld euro, w porównaniu do 9.8 mld rok wcześniej. Zysk operacyjny urósł o 57% do 2.4 mld euro.. Marża operacyjna Nokii w II kw. wyniosła 18.7%. Bez uwzględnienia jednorazowych zdarzeń marża wynosiła 11% (rok wcześniej 12.5%).

Nokia prognozuje, że w 2007 r. rynek telefonów komórkowych urośnie o około 10% z poziomu 978 mln sprzedanych przez wszystkich producentów telefonów w 2006 r.

Zdarzenia w 2q2007

  • siedem produktów na rynki rozwijające się: Nokia 1200, Nokia 1208, Nokia 1650, Nokia 2660, Nokia 2505, Nokia 2630 i Nokia 2760

  • wprowadzenie na rynek Nokia 8800 Sirocco Gold Edition i Nokia 8600 Luna

  • telefony 3G ze średniej półki: Nokia 6500 classic, Nokia 6500 slide, Nokia 6121 classic, Nokia 6120 classic i Nokia 6267

  • Nokia 3109 classic i Nokia 3500 classic

  • Vertu Ascent Summer Season Special Editions, Vertu Signature Rose Gold Pink Diamonds oraz Vertu Signature Rose Gold Pink Sapphires

  • sprzedaż Nokii N95 osiągnęła poziom 1.5 mln

  • rozpoczęła się sprzedaż modelu DVB-H Nokia N77 oraz Nokia N76

Na koniec czerwca br. Nokia zatrudniała 109 871 pracowników (68 483 na koniec 2006 r.). Wzrost wynika z powstania firmy Nokia Siemens Networks.

EUR million Q2/2007** Q2/2006** Change

sprzedaż netto

12 587 9 813 28%
Mobile Phones 5 931 5 875 1%
Multimedia 2 680 1 891 42%
Enterprise Solutions 549 283 94%
Nokia Siemens Networks 3 438 1 766  

zysk operacyjny

2 359 1 502 57%
Mobile Phones 1 252 979 28%
Multimedia 561 304 85%
Enterprise Solutions 99 -63  
Nokia Siemens Networks -1 266 399  
Group Common Functions 1 713 -117  

marża operacyjna (%)

18.7% 15.3%  
Mobile Phones (%) 21.1% 16.7%  
Multimedia (%) 20.9% 16.1%  
Enterprise Solutions (%) 18.0% -22.3%  
Nokia Siemens Networks (%) -36.8% 22.6%  

zysk netto

2 828 1 140 148%

Sprzedaż telefonów komórkowych z podziałek geograficznym

(million units) Q2 2007 Q2 2006 YoY Change
(%)
Q1 2007 QoQ Change
(%)
Europe 27.1 21.1 28.4 23.9 13.4
Middle East & Africa 17.1 12.5 36.8 15.7 8.9
China 15.9 11.7 35.9 15.7 1.3
Asia-Pacific 25.6 18.8 36.2 23.7 8.0
North America 4.1 5.2 -21.2 4.8 -14.6
Latin America 11.0 9.1 20.9 7.3 50.7
Suma 100.8 78.4 28.6 91.1 10.6

Opinie:

Opinie archiwalne (4):

Komentuj

Komentarze / 4

Dodaj komentarz

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: