Nokia sprzedała w II kw. 100.8 mln sztuk telefonów, o 11% więcej niż w 1Q2007 oraz o 29% więcej niż rok wcześniej. Nokia zwiększyła swój udział w rynku do 38%, z 36% w 1Q1007 oraz z 34% w Q22006. Nokia zwiększyła także minimalnie średnią cenę sprzedaży telefonu z 89 (1q2007) do 90 euro (rok wcześniej 102 euro). Bardzo dobrze sprzedają się telefony Nokia 6300, Nokia 5200 i 5300, Nokia N95, Nokia E65, Nokia N70, N73.
Nokia sądzi, że w całym II kw. producenci sprzedali 262 mln sztuk telefonów (wzrost o 14% rok do roku oraz o 3% w porównaniu do poprzedniego kwartału). Rynek telefonów zaawansowanych Nokia ocenia na 27 mln sztuk. Fiński producent sprzedał takich urządzeń 13.9 mln. Nokia sprzedała m.in. ponad 9 mln sztuk Nserii oraz prawie 2 mln sztuk Eserii.
Wartościowo sprzedaż fińskiego koncernu urosła o 28% do 12.6 mld euro, w porównaniu do 9.8 mld rok wcześniej. Zysk operacyjny urósł o 57% do 2.4 mld euro.. Marża operacyjna Nokii w II kw. wyniosła 18.7%. Bez uwzględnienia jednorazowych zdarzeń marża wynosiła 11% (rok wcześniej 12.5%).
Nokia prognozuje, że w 2007 r. rynek telefonów komórkowych urośnie o około 10% z poziomu 978 mln sprzedanych przez wszystkich producentów telefonów w 2006 r.
Zdarzenia w 2q2007
siedem produktów na rynki rozwijające się: Nokia 1200, Nokia 1208, Nokia 1650, Nokia 2660, Nokia 2505, Nokia 2630 i Nokia 2760
wprowadzenie na rynek Nokia 8800 Sirocco Gold Edition i Nokia 8600 Luna
telefony 3G ze średniej półki: Nokia 6500 classic, Nokia 6500 slide, Nokia 6121 classic, Nokia 6120 classic i Nokia 6267
Nokia 3109 classic i Nokia 3500 classic
Vertu Ascent Summer Season Special Editions, Vertu Signature Rose Gold Pink Diamonds oraz Vertu Signature Rose Gold Pink Sapphires
sprzedaż Nokii N95 osiągnęła poziom 1.5 mln
rozpoczęła się sprzedaż modelu DVB-H Nokia N77 oraz Nokia N76
Na koniec czerwca br. Nokia zatrudniała 109 871 pracowników (68 483 na koniec 2006 r.). Wzrost wynika z powstania firmy Nokia Siemens Networks.
EUR million | Q2/2007** | Q2/2006** | Change |
sprzedaż netto | 12 587 | 9 813 | 28% |
Mobile Phones | 5 931 | 5 875 | 1% |
Multimedia | 2 680 | 1 891 | 42% |
Enterprise Solutions | 549 | 283 | 94% |
Nokia Siemens Networks | 3 438 | 1 766 | |
zysk operacyjny | 2 359 | 1 502 | 57% |
Mobile Phones | 1 252 | 979 | 28% |
Multimedia | 561 | 304 | 85% |
Enterprise Solutions | 99 | -63 | |
Nokia Siemens Networks | -1 266 | 399 | |
Group Common Functions | 1 713 | -117 | |
marża operacyjna (%) | 18.7% | 15.3% | |
Mobile Phones (%) | 21.1% | 16.7% | |
Multimedia (%) | 20.9% | 16.1% | |
Enterprise Solutions (%) | 18.0% | -22.3% | |
Nokia Siemens Networks (%) | -36.8% | 22.6% | |
zysk netto | 2 828 | 1 140 | 148% |
Sprzedaż telefonów komórkowych z podziałek geograficznym
(million units) | Q2 2007 | Q2 2006 | YoY Change (%) | Q1 2007 | QoQ Change (%) |
Europe | 27.1 | 21.1 | 28.4 | 23.9 | 13.4 |
Middle East & Africa | 17.1 | 12.5 | 36.8 | 15.7 | 8.9 |
China | 15.9 | 11.7 | 35.9 | 15.7 | 1.3 |
Asia-Pacific | 25.6 | 18.8 | 36.2 | 23.7 | 8.0 |
North America | 4.1 | 5.2 | -21.2 | 4.8 | -14.6 |
Latin America | 11.0 | 9.1 | 20.9 | 7.3 | 50.7 |
Suma | 100.8 | 78.4 | 28.6 | 91.1 | 10.6 |