Filipiński operator telefonii komórkowej Smart Communications Inc. i Nokia podpisali umowę na dostawę rozwiązań do świadczenia usług MMS i usług lokalizacyjnych. Po upływie okresu intensywnych testów obie te usługi są już dostępne dla abonentów firmy Smart.
W ramach umowy Nokia dostarczyła MMS Center, Nokia Multimedia Terminal Gateway umożliwiający odbiór wiadomości MMS przez telefony poprzedniej generacji, a także Nokia WAP Gateway. Nokia dostarczyła również kompletne rozwiązanie m-Position do usług lokalizacyjnych.
Usługi przesyłania wiadomości multimedialnych umożliwiają posiadaczom telefonów obsługujących technologię MMS wysyłanie animowanych elektronicznych kartek pocztowych, polifonicznych dzwonków do telefonów, komiksów i filmów, a także różnego rodzaju wiadomości zawierających zdjęcia.
Usługi lokalizacyjne świadczone przez Smart obejmują Smart zed Establishment Finder (poszukiwanie firm), Person Finder (do lokalizacji przyjaciół i bliskich) oraz Safe Taxi (bazująca na lokalizacji usługa zwiększająca bezpieczeństwo osób korzystających z taksówek).
"Po tym jak udało nam się stworzyć być może najsilniejszy na świecie rynek usług bazujących na SMS, jesteśmy bardzo zadowoleni, mogąc obecnie zaoferować najbardziej zaawansowane usługi multimedialne i lokalizacyjne na Filipinach," - powiedział Napoleon Nazareno, prezes i CEO firmy Smart. "To krok w kierunku świadczenia w przyszłości jeszcze bardziej fascynujących usług, łącznie z usługami bazującymi na Javie."
"Dla Nokia jest to wyraźne potwierdzenie sukcesu naszej długotrwałej współpracy z firmą Smart i wsparcia, jakiego im udzielaliśmy w ich wysiłkach zmierzających do wprowadzenia nowych i kreatywnych usług na filipińskim rynku telefonii komórkowej," - powiedział Markku Nieminen, Account Director odpowiedzialny za współpracę z firmą Smart. "Nokia jest dostawcą urządzeń dla sieci GSM/GPRS firmy Smart od listopada 1998 roku. Ta transakcja zacieśnia naszą współpracę z tak wartościowym klientem, jakim jest Smart."
Nokia posiada obecnie niemal 40 klientów swojej platformy MMS. Ponadto, rozwiązanie m-Position zostało komercyjnie wdrożone przez 12 operatorów w siedmiu krajach.