Nokia przedstawiła swoje wyniki finansowe za 2005 r. Sprzedaż koncernu urosła o 16% z 29.4 mld euro do 34.1 mld euro. Sprzedaż działu Mobile Phones urosła o 12% z 18.5 mld euro w 2004 r. do 20.8 mld euro w 2005 r. Dział multimedia zwiększył swoją sprzedaż aż o 63% do 6 mld euro. Zysk operacyjny całej firmy wzrósł o 7% do 4.6 mld euro, ale zysk działu telefonów komórkowych zmalał o 5%. Marża operacyjna koncernu zmalała do 13.6%, a marża operacyjna działy Mobile Phones do 17.3% z 14.7% rok wcześniej. Zysk netto koncernu urósł o 13% do 3.6 mld euro.
Nokia sądzi, że w zeszłym roku rynek sprzedaży telefonów komórkowych urósł o 24% i producenci w sumie sprzedalu 795 mln sztuk aparatów. Na koniec roku na świecie było 2.2 mld użytkowników telefonii mobilnej. Nokia sprzedała o 28% więcej aparatów niż rok wcześniej i jej roczna sprzedaż osiągnęła 265 mln sztuk. Nokia szacuje, że ma 33% udziału w światowym rynku sprzedawców telefonów.
Nokia zredukowała swoje wydatki na R&D z 12.9% sprzedaży netto w 2004 r. do 11.2% w roku ubiegłym.
W IV kw. 2005 r. średnia cena sprzedaży telefonu wynosiła 99 euro, w porównaniu do 102 euro w III kw. 2005 r. i 111 euro w IV kw. 2004 r.
W zeszłym roku fiński producent sprzedał 28.5 mln telefonów typu smarphone, w porównaniu do 11.8 mln rok wcześniej. Nokia sprzedała ponad 40 mln telefonów z odtwarzaczem MP3.