Nokia zanotowała w I kw. 2005 r. 17 procentowy wzrost swojej sprzedaży. Sprzedaż koncernu wyniosła 7.4 mld euro, w porównaniu do 6.3 mld w 1Q2004. Sprzedaż telefonów komórkowych w ujęciu wartościowym urosła o 11% do 4.5 mld euro z 4 mld rok wcześniej. Zysk operacyjny spółki urósł o 10% do 1. 1 mld euro. Dział Mobile Phones zanotował spadek zysku o 16% do 869 mln euro. Zysk netto koncernu wzrósł o 18 % do 863 mln euro.
Nokia w I kw. 2005 r. sprzedała 53.8 mln sztuk telefonów, co oznacza wzrost o 20% w porównaniu rok do roku. W porównaniu z IV kw. sprzedaż spadła o 19%, co wynika z sezonowości sprzedaży terminali. W segmencie "smartphones" Nokia osiągnęła sprzedaż na poziomie 5.4 mln sztuk - wzrost z 1.8 mln rok wcześniej. Cały rynek terminali smartphones Nokia ocenia na 10 mln sztuk.
Nokia przewiduje, że w 2005 r. wszystkim producentom uda się sprzedać 740 mln sztuk telefonów. Średnia cena telefonu sprzedawanego przez Nokię wyniosła aż 110 euro. Według Nokii, ilość użytkowników telefonów komórkowych na świecie wynosiła na koniec I kw. 2005 r. 1.8 mld.