Nokia zaprezentowała swoje wyniki za II kw. 2005 r. Sprzedaż netto firmy wzrosła o 25% do 8,059 mld euro. Sprzedaż netto działu Mobile Phones wzrosła o 20% do 4,864 mld euro. Sprzedaż działu Multimedia rośnie najszybciej i wyniosła 1,377 mld euro (co oznacza wzrost o 89% w porównaniu rok do roku). Zysk operacyjny firmy urósł o 13% do 1,004 mld euro. O 2% zmalał zysk działu Mobile Phones: do 789 mln euro z 802 mln rok wcześniej. Zysk netto całej Nokii wzrósł o 15% do 799 mln euro (z 695 mln rok wcześniej).
Nokia twierdzi, że sprzedaż telefonów komórkowych w sztukach zwiększyła się o 34%, co oznacza, że Nokia ma obecnie udział w rynku na poziomie 33%. Nokia zwiększyła swoją prognozę, co do globalnego rynku terminali o 20 mln i przewiduje, że w tym roku uda się producentom sprzedać 760 mln sztuk. W 2004 r. globalna sprzedaż wyniosła 643 mln sztuk. Nokia potwierdza, że w związku z dużą sprzedażą najprostszych modeli oraz rosnącą walką konkurencyjną średnia cena za telefon spada, co wpływa na zyskowność tej branży. Średnia cena telefonu Nokii spadła w II kw. do 105 euro ze 108 euro rok wcześniej oraz 110 euro w I kw. 2005 r.
Od początku roku Nokia wprowadziła na rynek 34 nowe modele telefonów.
W II kw. Nokia sprzedała 60.8 mln sztuk telefonów komórkowych (działy Mobile Phones, Multimedia oraz Enterprise Solutions). Wszyscy producenci sprzedali w tym czasie 183 mln sztuk terminali.
Globalna sprzedaż telefonów typu smartphone w II kw. osiągnęła 12 mln sztuk, w porównaniu do 3.5 mln sztuk rok wcześniej. Nokia sprzedała 6.7 mln smarphonów w II kw. bieżącego roku, w porównaniu do 2.1 mln rok wcześniej.
Sprzedaż telefonów komórkowych Nokia w zależności od regionu
(mln sztuk) | Q2 2005 | Q2 2004 | Zmiana rok do roku (%) | Q1 2005 |
Europa, Środkowy Wschód i Afryka | 27.8 | 17.8 | 56 | 27.4 |
Chiny | 7.4 | 4.2 | 76 | 7.1 |
Azja Pacyfik | 10.5 | 8.2 | 28 | 10.6 |
Północna Ameryka | 6.0 | 7.7 | -22 | 4.3 |
Ameryka Łacińska | 9.1 | 7.5 | 21 | 4.4 |
Całość | 60.8 | 45.4 | 34 | 53.8 |