Nokia ujawnia swoją wizję biznesowej mobilności

Newsy
Żródło: Nokia
Opinie: 13

Podczas konferencji prasowej, która odbyła się 23 lutego w Cannes firma Nokia ogłosiła strategię szerszego wykorzystania mobilności w firmach o różnej wielkości. Jorma Ollila, prezes i dyrektor generalny firmy Nokia, oraz Mary McDowell, wiceprezes i dyrektor generalny Enterprise Solutions - nowej grupy biznesowej firmy Nokia, przedstawili ogólne zarysy tego planu. Jednocześnie firma ogłosiła wprowadzenie nowej platformy komunikatorów dla przedsiębiorstw (zob. osobny komunikat) oraz nawiązanie nowych, ważnych porozumień z liderami w branży rozwiązań dla przedsiębiorstw.

"Z zalet mobilności może skorzystać każda firma, niezależnie od wielkości, podejścia biznesowego i położenia geograficznego" - powiedziała McDowell. "Nokia dąży do łączenia największych zalet mobilności i świata informatycznego. Dzięki naszej ofercie zaawansowanych rozwiązań mobilnych firmy mogą uzyskać lepsze wyniki, a operatorzy mają wyjątkową szansę zwiększenia przychodów i rynku docelowego".

Już teraz firma sprzedaje pełny asortyment całościowych rozwiązań do mobilnej transmisji głosu i danych oraz zabezpieczeń dla firm i instytucji. Są to między innymi dostosowane do potrzeb przedsiębiorstw bramki dostępu zdalnego, które integrują się z najnowocześniejszymi urządzeniami mobilnymi i stacjonarnymi.

"W każdej organizacji są różni użytkownicy - od osób zaawansowanych po pracowników mających podstawowe potrzeby i umiejętności" - powiedziała McDowell. "Dotychczasowe mobilne rozwiązania dla przedsiębiorstw docierały właściwe wyłącznie do odbiorców zaawansowanych, czyli mniej niż pięciu procent. Tymczasem, kiedy zaledwie mała część pracowników ma dostęp do wydajnych rozwiązań mobilnych, zwrot z inwestycji dla firm i rentowność dla operatorów są niewystarczające". 
McDowell wymieniła też inne zasadnicze czynniki wpływające na rozwój. "Różnorodność urządzeń, sieci, systemów operacyjnych i aplikacji sprawia, że większość firm nie ma wypracowanej wizji wykorzystania mobilności ani kompleksowego systemu zarządzania w tej dziedzinie. Rozwiązania, które są rzekomo dobre dla wszystkich, nie zaspokajają rozbieżnych potrzeb przedsiębiorstw. Nokia oferuje całościowe podejście z uwzględnieniem zarówno bramek, jak i platform urządzeń, dzięki czemu umożliwia użytkownikom rzeczywiste zwiększenie wydajności urządzeń, a działom informatycznym - kontrolę kosztów i zabezpieczenia".

McDowell potwierdziła także długoterminowy cel firmy Nokia, która zamierza stać się "liderem w dziedzinie rozwiązań mobilnych dla przedsiębiorstw". Najkrótsza droga do osiągnięcia tego celu polega na wykorzystaniu obecnej czołowej pozycji firmy w dziedzinie głosowych rozwiązań dla przedsiębiorstw do opracowywania rozwiązań z zakresu mobilności aplikacji, niedrogiej mobilnej transmisji głosu oraz bezpieczeństwa łączności mobilnej.

W bliższej perspektywie McDowell upatruje szanse firmy Nokia w zwiększeniu penetracji wśród użytkowników urządzeń oraz atrakcyjności inwestycji dzięki rodzinie zoptymalizowanych terminali Nokia 6800, łączonym mobilno-stacjonarnym rozwiązaniom biznesowym, usługom dającym szczególne korzyści, aplikacjom biznesowym, mobilnej poczcie elektronicznej i dostępowi do danych osobistych oraz usługom z funkcjami internetowymi - wszystko to z wykorzystaniem bezpiecznego dostępu do intranetu. Według niej firma z entuzjazmem podchodzi do pilotażowych zastosowań nowego urządzenia Nokia 9500 Communicator.

Jeżeli chodzi o operatorów, przedstawiciele firmy Nokia są zdania, że największe zyski przyniesie temu sektorowi właśnie rozwój mobilności biznesowej. Nokia uważa, że korzyści operatorom przyniesie zwiększenie docelowego rynku, średnich przychodów na użytkownika oraz kompatybilności, a także roaming i połączenia międzysieciowe, różne modele świadczenia usług i partnerstwa oraz wykorzystywanie większej liczby urządzeń. Operatorzy będą także pośredniczyć w płatnościach i zapewnieniu jednolitego poziomu usług. Urządzenia biznesowe firmy Nokia z funkcjami poczty elektronicznej i dostępu do informacji osobistych (kontaktów) oraz kalendarza umożliwiają operatorom znaczne zwiększenie nowego rynku mobilnej poczty elektronicznej przy równoczesnym powiększeniu całego rynku.

Z punktu widzenia firmy Nokia najważniejszą rolę będzie odgrywać współpraca. "Powodzenie firmy Nokia na rynku rozwiązań dla przedsiębiorstw w oczywisty sposób zależy od strategicznej współpracy z liderami" - stwierdziła McDowell. "Jesteśmy obecni na kilku poziomach rozwiązań informatycznych, ale musimy być konkurencyjni na każdym z nich - samodzielnie lub we współpracy".

W ramach tej strategii firma Nokia ogłosiła lub potwierdziła na 3GSM współpracę z kilkoma parterami, m.in.:

  • Wspólny z IBM plan opracowywania bezprzewodowych rozwiązań zwiększających mobilność pracowników (zob. osobny komunikat).

  • Kompatybilność z bezprzewodową infrastrukturą LAN IEEE 802.11 firmy Cisco i jej licznymi funkcjami dla przedsiębiorstw. "Zgodność aparatów Nokia 9500 Communicator z programem Cisco Compatible Extensions umożliwia współpracę naszych firm nad wyjątkowo bezpieczną transmisją głosu i danych w lokalnych sieciach bezprzewodowych. Dzięki temu więcej klientów z sektora przedsiębiorstw będzie mogło skorzystać z licznych zalet komunikacji bezprzewodowej" - powiedział Bill Rossi, wiceprezes i dyrektor generalny działu sieci bezprzewodowych Cisco.

  • Współpraca z firmą Symantec nad aplikacją kliencką do aparatu Nokia 9500 Communicator i innych urządzeń biznesowych, zwiększającą bezpieczeństwo ich używania. Nokia ściśle współpracuje z firmą Symantec nad zintegrowanym rozwiązaniem klienckim do zabezpieczeń internetowych, obejmującym mechanizm antywirusowy, zaporę (firewall) i usługi aktualizacji oraz umożliwiającym zdalne, scentralizowane zarządzanie. "Od bezpieczeństwa połączeń internetowych zależy skala wykorzystania możliwości w przedsiębiorstwach" - uważa Matthew Moynahan, wiceprezes firmy Symantec do spraw zarządzania produktami oraz rozwiązań host-klient. "Zintegrowane, zabezpieczające rozwiązania klienckie firmy Symantec, oferowane przez firmę Nokia na jej komunikatorach, zwiększą zaufanie klientów, którzy chcą skorzystać z większej mobilności pracowników. W firmie Symantec jesteśmy dumni ze współpracy z najlepszymi w tej branży".

  • Współpraca z firmą Computer Associates nad sprawnym zarządzaniem urządzeniami mobilnymi, w tym nad automatyczną konfiguracją i inwentaryzacją, a także dołączenie komunikatora Nokia 9500 do platformy biznesowej dla aplikacji CA do zarządzania. "Klienci CA zaczynają wykorzystywać rozwiązania biznesowe firmy Nokia w różnych kontekstach biznesowych" - powiedział Louis Blatt, wiceprezes ds. rozwiązań Unicenter do zarządzania przedsiębiorstwem. "Dzięki naszej współpracy ci klienci mogą odnieść maksymalne korzyści z technologii mobilnych, minimalizując jednocześnie całkowity koszt posiadania infrastruktury mobilnej".

  • Kontynuacja współpracy z firmą Oracle nad rozwiązaniami dla przedsiębiorstw, w tym wspólne opracowywanie otwartych rozwiązań do Collaboration Suite, 9iAS Wireless i E-Business Suite firmy Oracle, a także praca nad kompatybilnością urządzeń biznesowych firmy Nokia z platformami serwerowymi Oracle. "Od ponad roku Oracle ściśle współpracuje z firmą Nokia nad optymalizacją korzyści ze wspólnego wykorzystania Oracle Collaboration Suite i oferty produktów Nokia Communicator" - powiedział Jacob Christfort, naczelny dyrektor techniczny i wiceprezes ds. rozwoju w dziale produktów głosowych i mobilnych Oracle. "Najnowszy komunikator firmy Nokia ma nowe, atrakcyjne funkcje, z których mogą skorzystać użytkownicy Oracle Collaboration Suite i Oracle E-Business Suite, a także programiści używający platformy Oracle 10g".

  • Kontynuacja współpracy z firmą Hewlett Packard nad bezprzewodową łącznością Bluetooth z urządzeniami peryferyjnymi, takimi jak drukarki i projektory.

  • Współpraca z firmą SAP nad rozwiązaniami SAP do mobilnej działalności biznesowej przy użyciu platformy komunikatorów firmy Nokia. "SAP docenia możliwości, jakie oferuje przedsiębiorstwom nowa platforma komunikatorów firmy Nokia. Jesteśmy przekonani, że platforma Nokia Communicator będzie znajdować zastosowanie w coraz szerszym segmencie użytkowników w profesjonalnym środowisku biznesowym" - powiedział Peter Kirschbauer, członek zarządu SAP AG. "Wraz z firmą Nokia pragniemy zbadać nowe możliwości, jakie daje ta nowa platforma".

Nokia kontynuuje również obopólnie korzystną współpracę nad rozwiązaniami dla przedsiębiorstw z innymi czołowymi producentami.

Zasadniczą rolę będzie nadal odgrywać Symbian. "Wydajny system operacyjny Symbian, opracowany specjalnie do urządzeń mobilnych umożliwia działanie aplikacji dla przedsiębiorstw w środowisku mobilnym" - powiedziała McDowell. "Jednocześnie będziemy nadal wspierać otwarte standardy, a nasze wszystkie produkty będą współdziałać z innymi technologiami i platformami. Dzięki temu rozwiązania do komunikacji mobilnej będą bezpiecznie łączyć użytkowników w firmach i gwarantować im dostęp do prywatnych i służbowych informacji".

"Nokia poważnie traktuje sektor biznesowy" - podkreśliła McDowell. "Oczywiste jest, że przedsiębiorstwa potrzebują usług mobilnych. Bezprzewodowy dostęp do sieci firmowych, pojawienie się szerokopasmowych i bezprzewodowych sieci lokalnych, dojrzałość nowych urządzeń bezprzewodowych, takich jak Nokia 9500 Communicator, a także dojrzałość rynku do technologii i usług to niewątpliwa szansa dla całego ekosystemu mobilności biznesowej. Jest to także wyjątkowa okazja do rozwoju rynku biznesowej mobilności dla firmy Nokia i jej partnerów".

Opinie:

Opinie archiwalne (13):

Komentuj

Komentarze / 13

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    rafalkoj pisze: 2004-02-25 13:02
    Nokia traci swoją pozycje na rynku...
    0
  • Users Avatars Mini
    rafalkoj pisze: 2004-02-25 13:02
    robi coraz brzydsze telefony...
    0
  • Users Avatars Mini
    rafalkoj pisze: 2004-02-25 13:03
    brakuje im pomysłów i zaczynają wydziwiać.
    0
  • Users Avatars Mini
    irzin pisze: 2004-02-25 13:26
    Popieram przedmówce !
    0
  • Users Avatars Mini
    klops pisze: 2004-02-25 13:56
    ***rafalkoj: limit postu to chyba 100 znakow... nie podskakuj adminom ;) poza tym czy nokia tarci? na ten temat to spojrz w wyniki. cyfry nie klamia.
    0
  • Users Avatars Mini
    McPiteroS pisze: 2004-02-25 14:47
    Nokia jeszcze nie traci, bo ludzie kupują - bo się nazywa Nokia :) A w cenie, jakie prezentuje Nokia można kupić o wiele lepsze fony. Również uważam, że Nokia zaczyna odstawać od konkurencji (Siemens, Sony Ericsson), i próbuje się przeżucić na nowy desong telefonów (7600, 7700), które raczej komórek nie przypominają i do tego są drogie (7600 była na Allegro za 2700 złoty).
    0
  • Users Avatars Mini
    spacetur pisze: 2004-02-25 14:59
    McPiteroS-- Siemens jest konkurentem dla Nokii?? może kiedyś ale od pewnego czasu to właśnie Siemens robi bardzo marne telefony, moim zdaniem niemcy powinni zająć się tym co potrafią czyli tworzeniem aut np:(Porsche) , telefony niech zostawią innym. Pozdrawiam.
    0
  • Users Avatars Mini
    McPiteroS pisze: 2004-02-25 15:27
    spacetur: Może i Siemens robi kiepskie telefony, ale Nokia nie jest od niego dużo lepsza. Z Siemnsów podoba mi się S55. Obecnie (moim skromnym zdaniem) SonyEricsson wymiata wszystko, Nokia daleko z tyłu (szczególnie z ceną).
    0
  • Users Avatars Mini
    michal8419 pisze: 2004-02-25 17:11
    Nokia jest bardzo dobrą firma tylko że za swoje produkty chce nie wspolmiernie dużo w stosunku do konkurencji:(. Jak tylko wprowadza jakies udoskonalenie jakich nie maja inni producenci to cena od razu do gory. To jest chore! Wole mojego SE t610:P. Ma wszystko czego mozna sie spodziewać teraz po fonie:).
    0
  • Users Avatars Mini
    McPiteroS pisze: 2004-02-25 20:06
    michal: ja też nie zamieniłbym mojego T610 na żadną Nokię. Telefon ten ma wszystko za dość przystępną cenę !!!
    0
  • Users Avatars Mini
    gajowy pisze: 2004-02-25 22:15
    Witam. Koledzy niedoczytali do końca, NOKIA przedstawia nam wizję mobilnego biura, o jakiej wielu marzy i potrzebuje. Na stronach WWW wielu firm można przygotować ofertę biznesową, wyliczyć, wydrukować, podłączyć fakturę sprzedaży, KP lub przelew i jedziemy dalej z tym interesem, wówczas cena takiego kombajnu (+ przenośna drukarka) jest do przełknięcia, bo pójdzie w koszty firmy, a pracownik i urządzenie będzie pracowało na siebie i właściciela. N9500 nie jest dla szpanu tylko do pracy. Dodatkowo pracownik cały czas jest pod kontrolą i widać na WWW, co robi i ile sprzedał np. dzisiejszego dnia. Pzdr.
    0
  • Users Avatars Mini
    dawid.kulik pisze: 2004-02-27 12:20
    i tak trzymac....
    0
  • Users Avatars Mini
    rgumkowski1 pisze: 2004-02-27 13:39
    Nokia mobilna dla biznesu, jak najbardziej. A współpraca z tyloma partnerami, może wpłynąc na to tylko korzystnie.
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: