Nokia zaleca stosowanie oryginalnych baterii

Newsy
Żródło: Nokia
Opinie: 82

Niedawno w Holandii doszło do wybuchu baterii znajdującej się w telefonie komórkowym Nokia 7210. Badanie przeprowadzone przez specjalistów firmy Nokia wykazało niezbicie, że bateria ta nie została wyprodukowana przez firmę Nokia. Od kilku miesięcy pojawiają się doniesienia o wybuchach nieoryginalnych baterii do telefonów komórkowych, skutkujących uszkodzeniem nie tylko samej baterii, ale i telefonu. Wszystkie przypadki dotyczyły baterii nieoryginalnych. Firma Nokia deklaruje chęć współpracy z urzędami i organami ścigania przy wykorzystaniu środków prawnych przeciwko osobom, które sprzedają i rozpowszechniają złej jakości nieoryginalne akcesoria do telefonów komórkowych, kompatybilne z produktami marki Nokia.

Ogólną przyczyną zgłaszanych przypadków było wewnętrzne krótkie spięcie. Wewnętrzne krótkie spięcie może wynikać z wadliwej konstrukcji, niedostatecznej kontroli procesu produkcyjnego albo obu tych czynników. Oryginalne baterie i ładowarki Nokia są projektowane i wytwarzane zgodnie z zachowaniem surowych zasadami bezpieczeństwa i jakości. Są to między innymi ściśle określone wymagania w zakresie materiałów i izolacji stosowanych w bateriach, a także procedury ciągłej kontroli produkcji oraz intensywne testy produktów.

"Nokia dużo inwestuje w badania i rozwój, aby zagwarantować i stale ulepszać jakość oraz bezpieczeństwo swoich produktów" - powiedział Juha Murtopuro, dyrektor działu akcesoriów do telefonów komórkowych firmy Nokia Mobile Phones. "Przebadane przez nas baterie nie spełniały wymagań bezpieczeństwa i jakości, które firma Nokia stawia własnym bateriom. Używanie produktów gorszej jakości może prowadzić do takich sytuacji. Najlepiej można się przed nimi uchronić, stosując wyłącznie oryginalne akcesoria firmy Nokia, kupowane u autoryzowanego lub innego godnego zaufania sprzedawcy".

W związku z ostatnimi incydentami firma Nokia nasila egzekwowanie swoich praw. W tym celu ostrzegamy naszych partnerów z kanałów dystrybucyjnych o zagrożeniach związanych z podrabianymi produktami, naruszającymi prawa do znaku towarowego Nokia, i apelujemy o pomoc w ujawnieniu źródła takich produktów oraz ściganiu ich dystrybutorów.

Ponadto Nokia zacieśnia współpracę z lokalnymi instytucjami celnymi i innymi organami. W ramach tej współpracy odbędą się także szkolenia poświęcone odróżnianiu produktów oryginalnych od podrabianych. O produktach podrabianych można powiadamiać firmę Nokia pod specjalnym adresem poczty elektronicznej: brandprotection@nokia.com.

Opinie:

Opinie archiwalne (82):

Komentuj

Komentarze / 82

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    voytec pisze: 2003-10-17 19:01
    Wybuchających baterii ??? Coś takiego istnieje czy to tylko próba zastraszenia i "namówienia" do używania baterii Nokii (czyli nabijania im portfela) ???? Ciekawe...
    0
  • Users Avatars Mini
    voytec pisze: 2003-10-17 19:02
    pierwszy tak w ogóle ;p hehehe...
    0
  • Users Avatars Mini
    Kenet pisze: 2003-10-17 19:04
    Moja mama ma N8210. Bateria sypie sie po 5 minutach rozmowy i trzeba ładować, skandal. Może jakby wybuchła to i lepiej by było :). Pozdro...
    0
  • Users Avatars Mini
    tommi pisze: 2003-10-17 19:18
    mój dziadek ma nokie 5110 i bateria trzyma 7 dni. Sprawdza się powiedzenie "im nokia nowsza tym gorsza"
    0
  • Users Avatars Mini
    tomek pisze: 2003-10-17 19:20
    Kenet - niektóre typy baterii trzeba co jakiś czas wymieniać, np. co 2-3 lata. To samo dzieje sie w innych telefonach, np. nokii 3310 czy siemensie s35. Wszystko zależy od żywotności baterii. Po jakimś czasie (przeważnie 2-3 lata) bateria zostaje po prostu "rozregulowana" i po kilku minutach a nawet sekundach telefon siada.
    0
  • Users Avatars Mini
    light7 pisze: 2003-10-17 19:24
    Żaden z producentów telefonów nie skarzył się że nieoryginalne baterie wybuchają. A może to jest wina telefonów Nokia.
    0
  • Users Avatars Mini
    bzyk77 pisze: 2003-10-17 19:29
    to są jakieś totalne bzdury !! Chyba ze baterie są produkowane z materiałem wybuchowym w środku, a tak powaznie, to nokia woli aby kupowac ich baterie a kazdy wie jaka jest roznica ceny pomiedzy bateriami oryginalnymi a modelami zastepczymi :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    light7 pisze: 2003-10-17 19:32
    Ale pewnie znajdą się osoby które się przestraszą i bedą kupować tylko oryginalne baterie.
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-10-17 19:40
    Powiem tak - znam wielu ludzi, którzy świadomie kupują nieoryginalne baterie - nie tylko do Nikii i jeszcze się nie zdarzyło, żebyy taka barteia komuś wybuchła... Owszem - w jednym czy dwóch przypadkach (przytrafiło się to nawet mojej siostrze), że przez stosowanie nieoryginalnej ładowarki - to dotyczy szczególnie tych impulsowych - podczas ładowania bateria tak napęczniała, że aż spowodowała odskoczenie klapki - w C35i np. Po tej operacji trzeba było kupić nową i baterię i klapkę. Natomiast ja kupuje tylko oryginalne baterie - nie dlatego, że lubę wydawać pieniądze, tylko dlatego, że lubię oszczędzać... Bo jeszcze nie spotkałem nikogo, komu ieoryginalna bateria w poczciwym stanie wytrzymywała dłużej niż rok - a mój szwagier w 3210 miał kiedyś takiego pecha, że w okresie gwarancji trzy razy mu wuymieniali mu baterię, a po okresie gwarancji (3 m-ce) kiedy ta najlepsza pakdła, również telefon się wkurzył i wziął sobie spadł z paraketu na podłogę i skończył się problem :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-10-17 19:41
    Tak więc wolę raz zapłacić 150 złotych niż 3 razy 70 :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    bzyk77 pisze: 2003-10-17 19:44
    ja wole zaplacic ok 30zl za baterie nieoryginalna z hurtowni niz 150zl za oryginalna :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    Bartplus pisze: 2003-10-17 21:20
    Nokia już ostrzegała o tym w lutym tego roku, ale ja nie znam żadnego przypadku żeby bateria "wybuchła". Mam tego newsa zachowanego i brzmiał on następująco:"Fiński producent telefonów komórkowych Nokia ostrzegł o rosnącej liczbie przypadków topienia się produktów spowodowanego używaniem baterii wytwarzanych przez innych producentów. Liczba telefonów zniszczonych w ten sposób stale rośnie. Podstawowym problemem baterii produkowanych przez konkurencyjne firmy jest brak układu wyłączającego telefon, gdy bateria zaczyna się przegrzewać. Według Nokii w ten sposób generowana jest energia wystarczająca do stopienia telefonu. Koncern zapowiedział, że w takich przypadkach umowa gwarancyjna nie obowiązuje. Równocześnie firma nie chciała podać czyjej produkcji baterie uszkadzają telefony Nokii. Główny rywal fińskiego koncernu Motorola poinformował przy okazji, że problem topienia się telefonów z powodu wykorzystania niewłaściwych baterii w zasadzie w przypadku jej aparatów nie występuje."
    0
  • Users Avatars Mini
    bakx pisze: 2003-10-17 21:22
    kupilem juz z 15bateri (nie tylko do nokii ) i foreverka i niebylo z nimi problemow... co wiecej czasem sa lepsze od oryginalnych baterii tej samej pojemności....
    0
  • Users Avatars Mini
    Bartplus pisze: 2003-10-17 21:23
    Najpierw baterie topiły telefony a teraz wybuchają. Ciekawe co będzie następne :)
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-10-17 21:26
    bzyk77 - mże w Legnicy macie na każdym rogu hurtownię z bateriami do telefonów komórkowych - w Sieradzu mamy tylko kilka sklepów i najniższa cena to 40 zł np. do Siemensa C35i, a średnio to jest 60 zł i więcej do nowszych telefonów. Poza tym czas ma dla mnie też znaczenie - nie będę latał po mieście i płacił parkingowego żeby ceny obejrzeć - to po drugie, a po trzecie - jeśli kupujesz po 30 zł baterie to oryginalna nie może kosztować 150 - nawet prosto od Nokii :-) no i po czwarte - jak mówiłem oryginalna przeżyje trzy nieoryginalne...
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-10-17 21:29
    bakx - tak - bo piszą na nićh o 200 mAh godzin więcej - ale kup taką baterię i poproś gdzieś w serwisie o test... zobaczysz co będzie - szwagrowi kupowałem kilka razy do 3210 baterie - jeśli nowa miała 70% nominalnej pojemności to była dobra :-) nie mówuię już o innyum ważnym parametrze jakim jest opór wewnętrzy - niestety okolice 1 oma ptzu nowej baterii to stanowczo za dużo :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    dziobek pisze: 2003-10-17 21:34
    ***wlo : racja: male oszczednosci najwiecej kosztuja... a co do wybuchow, to nie sadze ze sa tak spektakularne jak to spece nokii przedstawiaja, natomiast uszkodzic telefon to moga..
    0
  • Users Avatars Mini
    adzik pisze: 2003-10-17 21:50
    No i dobrze przecierz jest tylu piratów!!
    0
  • Users Avatars Mini
    tommi pisze: 2003-10-17 22:06
    MOIM ZDANIEM NOWA BATERIA WYTRZYMA WIĘCEJ NIŻ ROK. TYLE JEST GWARANCJI NA TELEFON, WIĘC GDY KUPIĘ NIEORGINALNĄ BATERIE I TAK NIE STRACĘ GWARANCJI, BO JEJ JUŻ BAWNO NIE BĄDZIE;))
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-10-17 22:08
    tommi - ale co masz na myśli?
    0
  • Users Avatars Mini
    The Zerter pisze: 2003-10-17 22:12
    Ja także nie znam żadnego wypadku wybuchu baterii ale jeden zakup nieoryginalnej baterii do motoroli skutecznie zniechęcił mnie do kupowania podróbek. Bateria była ładna, elegancko zapakowana i czuwała 6 godzin (!) Pan w komisie wymienił mi ją. Ta nowa czuwała dobę...Ale to znacznie za mało jak na tego typu baterie. W końcu kupiłem drogą, oryginalną, która czuwała cztery dni. Dodam, że wiem co znaczy formatować baterię...zgadzam się z wlo...mnie nie stać na tanie rzeczy. Ale mechanizm zakupu podróbek jest pewnie taki sam jak chociażby z nieoryginalnymi płytami CD.
    0
  • Users Avatars Mini
    hansen pisze: 2003-10-17 22:15
    co do baterii tak po całości to czasem wybuchają. Chodzi mi tu przede wszystkim o akumlatory a takimi sa ogniwa uzywane w telefonach. Sam widziałem jak wybuchł akumlator w wózku widłowym. Inna skala ale powiem wam, ze operator wyskoczył na kilka metrów w góre i skończyło sie na złamanej nodze. Jesli nie ma izolacji ogniw czyli plusa z minusem to następuje zwarcie. W aku wydziele sie wtedy dużo ciepła. Dla niedowiarków - mozna wykonac test i poprosić tatę o połączenie dwóch biegunów w akumlatorze samochodu. Powiem wam, ze tworzy sie taki łuk elektryczny, ze można spawac przez chwilę. W bateriach telefonów sa mniejsze natęzenia i prady ale efekty sa podobne. Nokia ostrzega i nabija sobie jednoczesnie kabze. Kupujcie nieorginalne baterie ale tylko znanych producentów. Bo aku czasem wybuchaja :)))
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-10-17 22:19
    właśnie - oryginana bateria jaką mam w swojej 6310i - już półtora roku - wg testera w serwisie Nokii podaje 111 % pojemnosci nominalenej!!! Przy moich połączeniach ok. 3 godz, wychodzących i 5 przychodzących, sporo podczerwieni i trochę transmisji danych, włączony całą dobę - ładuję co 5 dni - po 1,5 roku i tak samo ładowałm, kiedy ją kupiłem. Wziąłem tę nową li-poli forevera do tej serii nokii (70 złotych do 5110 znajomego), poprosiłem o test i co? G...o !!! nawet połowy nominalnej pojemności nie podawało... Co z tego, że 6 miesięcy gwarancji skoro po 8 nową i tak trzeba kupić? I nie chodzi mi o wybuchy (w to akurat nie wierzę) ale chodzi o oszczędność i bezstresowe korzystanie z telefonu :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    Bart_22 pisze: 2003-10-17 22:32
    Troche mnie smieszy news. Ja slyszalem o tym kilka dni temu i slyszalem ze baterie byly oryginalne! Dziwny traf ze wszystkie "problemowe" baterie okazaly sie podrobami?? 100% prawdopodobienstwa?? Czegos takiego nie ma...
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-10-17 22:44
    Bart_22 - ja nie wnikam bo samo to co pisali o tych wybuchających bateriach to dla mnie dziwna sprawa, że tak same nagle eksplodują - jak mówiłem podczas ładowania spotkałem się z przypadkiem kiedy diabli wzięli baterię - ale to wina ładowarki była... Sądzę, że sprawa była taką, że jeden z drugim coś zakombinował (np. nieoryginaną ładowarkę gdzieś kupił) a później twierdził , że w kieszeni jak gdyby nigdy nic wybuchło... to śmieszne...
    0
  • Users Avatars Mini
    Bart_22 pisze: 2003-10-17 22:44
    A co do "forever" - fakt te baterie sa do D...
    0
  • Users Avatars Mini
    Bart_22 pisze: 2003-10-17 22:46
    kupilem kiedys 3 nieoryginalne ladowarki wlasnie do nokii - wszystkie sie spalily przy 1 ladowaniu :]
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-10-17 23:04
    a ja w domu od bodajże 5 lat korzystam z ciągle tej samej ładowarki transformatorowej (acp-7 chyba, bardzo wolna, ale i tak ładuję w nocy) i podstawki biurkowej... Pozostali domownicy także z tej korzystają (już bez podstawki - mają nowsze telefony) i telefony żyją i ładowarka żyje...
    0
  • Users Avatars Mini
    Celeronik pisze: 2003-10-18 00:36
    Mi się wydaje ze nie trzeba koniecznie uzywać oryginalnych baterii - przecież są producenci baterii tylko a nie od razu telefonów i trzeba im zaufać. Jakoś nie moge uwierzyc ze nie oryginalna bateria w telefonie wybuchła. Pozdrawiam
    0
  • Users Avatars Mini
    Celeronik pisze: 2003-10-18 00:52
    apropo - czy tylko Nokia zaleca stosowanie oryginalnych baterii czy też inne koncerny GSM także .. ?
    0
  • Users Avatars Mini
    kfysiek pisze: 2003-10-18 01:51
    Celeronik:Pewnie ze tak np Motorolka i to w dodatku robi na swoich oryginalach hologramy, jednak co do zywotnosci baterii to jednak bym wolal nieoryginalana;) A wracajac do tematu to ja uzywam siemensa M35i i mam w nim 10cio miesiecznego Forevera 1000 mAh.3m do 6 dni i laduje to"gow..o"Nieryginalana ladowarka;) a co do serwisu Nokii to kraza po GOLU rozne opowiesci:)
    0
  • Users Avatars Mini
    mik007 pisze: 2003-10-18 02:08
    szkoda tylko że badania przeprowadzili specjaliści firmy Nokia a nie jakiegoś niezaleznego instytutu, jak dla mnie bardzo wpływa to na wiarygodność informacji..po drugie; sądzę że nie mozna do jednego wora wrzucać wszystkich nieoryginalnych akcesoriów, jest chyba róznica między bateria powiedzmy GP, a no name ze Wschodu.po trzecie; komis w którym sprzedaję bierze baterie od firmy która na baterie daje 2 lata gwarancji, o ile sie nie mylę to np.Nokia daję 6 miesięcy. co do hologramów to ich podrobienie nie jest specjalnym problemem, więc nie łudźmy sie hologramami :)
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-10-18 02:42
    mik007 - nie mam takiego zamiaru - sam kupuje czasem takie akcesoria - do dzisiaj mam (miałem raczej bo używa jej kto inny) baterię do 5110/6110 z dwoma gniazdami SIM włoskiej firmy Cellular Line - świetne, wysokiej jakości akcesoria - nie tylko baterie - ta, o której mówię już ma ponad 4 lata i w 5110 używanej w Tak-Tak przez mojego kolegę wytrzymuje co najmniej... TYDZIEŃ !!! Ale nie kosztowała 1/5 czy 1/3 a nieco ponad połowę ceny baterii oryginalnej. Natomiast nikt, nikt powtórzę nie namówi mnie na zakup chińszczyzny i okolic... I dotyczy to nie tylko baterii do telefonów komórkowych :-) 2 lata ngwarancji na baterię powiadasz... no, no... a na piśmie to ludziom dajesz? jakie są warunki gwarancji wobec tego? Bo nie powiesz mi, że nie ma tu haczyka (jak wszyscy piszą pod newsem o darmowych rozmowach w tepsie) :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-10-18 02:46
    Fakt - ładowarki Nokii są produkowane w Chinach, ale przechodzą kontrolę jakości... Zresztą co Wam będę mówił - wiecie o co chodzi - Olympus swoje aparaty cyfrowe też na Filipinach produkuje a jakością mało co może dorównać Camediom nie mówiąc już o sprzęcie medycznym, w którym są potentatem światowym i od czego zaczynali (wiecie, że pierwszy aparat - przełom w standardzie sprzętu fotograficznego - OM-1 - lustrzanka swego czasu najmniejsza i najlżejsza na świecie - została wyprodukowana na potrzeby właśnie medyczne?).
    0
  • Users Avatars Mini
    bohdan pisze: 2003-10-18 02:56
    Nie doczytalem do konca ale napisze, ze to prawda- 3310 wybuchaja :) Czytalem niedawno artykul w pewnej zagranicznej gazecie opisujacy ludzi pokrzywdzonych przez... nokie :)
    0
  • Users Avatars Mini
    mik007 pisze: 2003-10-18 10:49
    **wlo: 2 lata daje firma produkująca te baterie, ja klientom rok, co i tak nie jest krótkim czasem, na piśmie. Ja sam takiej polityki nie rozumiem, choć przyznaje że baterie tej firmy bardzo rzadko wracają, w przeciwieństwie do np. Foreverów. zresztą po wejściu do UE ogólnie wydłużą się gwarancje :)
    0
  • Users Avatars Mini
    trojkat pisze: 2003-10-18 13:31
    nokia zapewne przesadza probuje "namowic " na swoje baterie, i mieliby racje gdyby powiedzieli zeby nie kupowac baterii niwiadomego pochodzenia i nieznanego producenta, ale jak juz ktos napisal baterie dobrych producentow sa pewne i czasami nawet lepsze od oryginalnych nokii czy innych producentow tel
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-10-18 14:26
    trojkat - tu nie chodzi o to, że coś ma być oryginanego czy nie - chodzi o to by to yło dobre. A jeśli firma, która nie może pozwolić sobie na utratę zaufania bo to za użo kosztuje, korzysta z produktu od niezależnego producenta, narzuca mu pewne normy jakościowe. Tak jest we wszystkim... Czy na katrtach grafiki (tychg firmowych) widzisz firmowe chipy pamięci? Nie - są one od niezależnych producentów, ale też od znaczących na rynku a nie no name'y. Podobnie w innych branżach - mam takiego klienta, który zaczął prodikować dla międzynarodowego koncernu o światowej marce - znanej wszystkim z mebli, wyposażenia wnętrz... Narzucili takie wymagania, jakościowe, że żaden inny odbiora nie żądał spełnienia takich warunków - począwszy od planowania produkcji skończywszy na opakowaniu produktu... Tak jest jeśli chce się sprzedawać produkt pod dobrą marką.
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-10-18 14:35
    A produkowanie z odrzutów poprodukcyjnych czy wręcz odpadów to powszechna praktyka... Dlatego ja nigdy nie kupuję najtańszych produktów, niemarkowych w szczególności. Nie stać mnie na to :-) Spojrzałem na swój skaner - chyba z 8 lat go mam - AGFA SnapScan 1236. Nie jest błyskawicą jak te nowe, ale tym nowym daleko do jakości tego :-) Trwałość? Bardzo dużo skanuję - jeszcze nie był czysczony (szyę tylko czyszcze), natomiast kolega już ma trzeci skaner - pierwszy kupił o połowę taniej ode mnie, drugi już wyrównał koszty, trzeci znaczocą przerósł i po gwarancji już mu zaczyna szwankować - naprawiać coś co 35 złotych kosztuje? Bez sensu bo za naprawę i transport zapłaci 250... Kupi pewnie nowy w przyszłym roku :-) Znowu tańszy, bo ile można wydać na skanery? Można raz wydać 1000 złotych jak ja :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    wieszak pisze: 2003-10-18 15:21
    a ja mam w swojej 3210 baterię firmy Forever, i po 8 miesiącach zaczyna siadać. Ale i tak uważam, że 120zł za oryginał to po prostu zdzierstwo. Zastanawiam się, dlaczego markowi producenci aku i baterii np. Varta nie produkują dobrych baterii do telefonów...
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-10-18 15:45
    wieszak - bo te firmy działają zgodnie z prawem :-) A ponadto ich baterie nie byłyby tanie jak "chińszczyzna" - powiem nawet, że z powodu mnogości modeli mogłoby się okazać, że produkcja wielu modeli w małych seriach zupełnie nie byłaby opłacalna - wszak większość produkowanych baterii produkuje się do nowych telefonów, a tutaj producenci telefonów mają swoich wytwórców - tańszych pewnie. Zwróć uwagę ile kosztuje zwykły "paluszek" markowy i niemarkowy... 8 miesięcy - i tak nieźle - ale 1400 mAh pewnie miała? A oryginalne niklowo-wodorkowe do 3210 nawet po 3-4 lata chodzą o ile nie są ładowane tymi szybkimi ładowarkami... Chyba jednak jest różnica? Mój teść do dzisiaj używa 3210, którą dostałem w PWA chyba 4 lata temu - z oryginalną baterią wytrzymuje mu 5 dni (zasila simplusa co miesiąc kartą "50" i nie wyłącza na noc telefonu). Impedancja też na dopuszczalnym poziomie - nie rozładowuje się nagle w trakcie dłuższej rozmowy.
    0
  • Users Avatars Mini
    trojkat pisze: 2003-10-18 16:54
    wlo - zdaje sobie sprawe ze nokia jedynie daje znaczek dla baterii ,a wykonawca jest podfirma -chcialem tylko powiedziec ze jest kilka firm ktore nie produkuja baterii (ogolnie akcesoriow ) pod metka nokia siemens tylko pod swoim wlasnym -sam napisales o wloskiej baterii cellular line- i takim firmom mozna zaufac -tak jak z akumulatorem do samochodu -mozesz kupic w salonie firmowym akumulator z napisem np vw i taki sam w sklepie obok z napisem bosch...
    0
  • Users Avatars Mini
    Bartplus pisze: 2003-10-18 17:08
    Jakość po prostu kosztuje :)
    0
  • Users Avatars Mini
    Bartplus pisze: 2003-10-18 17:16
    Popatrzyłem sobie na stronkę salonu Nokii i ceny baterii są naprawdę wysokie. Litowo-jonowa bateria do Nokii 3310 kosztuje 170 zł, a NiMH 115 zł. Natomiast bateria litowo-polimerowa BPS-2 m.in. do Nokii 6310i kosztuje aż 230 zł.
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-10-18 18:05
    Bartplus - tę BPS-2 powinieneś kupić za nie więcej niż 199 brutto raczej wszędzie. Do tego jeśli jesteś członkiem Club Nokia 7 % upustu...
    0
  • Users Avatars Mini
    BassPlayer pisze: 2003-10-18 18:16
    Jakość kosztuje? W moim trzyletnim Philipsie Ozeo bateria bez problemu trzyma kilka dni i mogę śmiać się z jakości baterii a Nokiach i Siemensach, w których baterie zdychają po ok. 2 latach. A ceny niewybuchających :) są rewelacyjne (vide: Bartplus)!
    0
  • Users Avatars Mini
    Bartplus pisze: 2003-10-18 20:27
    wlo - na razie nie potrzebuje, chciałem tylko zwrócić uwagę ile kosztuje oryginalna bateria. A członkiem Clubu Nokia już jestem :) BassPlayer - przez dwa lata używałem Sony CD5 i bateria po dwóch latach wytrzymywała tyle samo jak wtedy kiedy była nowa. Zależy jeszcze jak "traktuje się" baterię.
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2003-10-18 22:31
    No to ładnie,a ja kupiłem kuzynowi baterię do Noki 5110-forever-1500mAh.Już po nim.Ale to "dobry" sposób-masz z kimś zatarg z rodziny-kupujesz mu baterię na urodziny.Czytałem o tych bateriach dziś w gazecie,nie wiem co o tym do końca sądzić,ale wydaje mi się ,że już niedługo co najmniej kilka milionów Polaków z 15 milionów używających telefony zostanie zdetonowanych.Przecież te baterie nieoryginalne idą jak woda-wystarczy spojrzeć na allegro.
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-10-18 22:55
    issa - do 5110 też bym nieoryginalną kupił... Na ile mu wystarcza ładowanie? Pewnie na dwa tygodnie bez problemu?
    0
  • Users Avatars Mini
    kfysiek pisze: 2003-10-18 22:59
    aha zapomnialem powiedziec ze mojejmu koledze trzasnela oryginalana bateria nokii ladowana oryginalana ladowarka, ale dobrze ze byly oryginalane bo choc telefon pretrwal a jakby nieoryginalne to by zmiotlo mu chyba pol mieszkania:)
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2003-10-18 23:18
    Z reklamówki tej baterii na allegro wynikało ,że będzie trzymać w stanie czuwania 7-8 dni.Jak go spotkam i się dowiem ,a bateryjka osiągnie już pełną wydajność to napiszę.Kosztowała 36 zl.Szkoda tylko ,że już po nim....Żartuję oczywiście. :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-10-18 23:54
    7-8 dni? to moja 110o półtoraroczna na czuwaniu co najmniej tyle wytrzymuje...
    0
  • Users Avatars Mini
    Lewar pisze: 2003-10-19 01:52
    Hehe. Niech spuszczą ceny!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    Poke pisze: 2003-10-19 15:10
    Mecza mnie osoby ktore zaoszczadzaja 20 zl, a pozniej sie dziwia ze to nie jest takie jakie byc powinno i jeszcze maja pretensje bo przeciez "zaplacily".
    0
  • Users Avatars Mini
    tomcio44 pisze: 2003-10-19 21:01
    wlo: czo do Nokii 3210 i baterii, to IMHO raczej to wina telefonu (ew. telefon+ładowarki). Po prostu ten telefon dobija baterię przynajmniej tak wynika z mojego doświadczenia i rozeznania. A baterie będą wybuchać i już (widzieliście kiedyś wybuch baterii telekomunikacyjnej albo od dużego UPS'a ?? To dopiero jest efekt :))
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-10-19 21:49
    tomcio44 - to chyba tylko dobija te nieoryginalne bo oryginalne po 3-4 lata chodzą. Owszem dobija każdą jeśli stosuje się impulsowe ładowarki, ale teoretycznie telefon nie powinien rozpocząć ładowania taką ładowarką. No i pozostaje kwesta ładowarek samochodowych - te faktycznie rozwalaja każdą baterię - ale to nie jest wina sprzętu tylko użytkownika - w instrukcji jest wyraźnie napisane jakimi ładowarkami można ładować ten telefon. Akurat z 3210 mam duże doświadczenie bo ze względu na trwałość i nowoczesność tego telefonu polecam go wszystkim z mniej zasobnymi portfelami - ma go sporo ludzi, rodzina, znajomi - są zadowoleni - czasem rezygnują z 3310 na rzecz 3210 - jest odporniejszy po prostu :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    Bartplus pisze: 2003-10-19 22:14
    wlo - masz rację, jeżeli chodzi o ładowarki samochodowe. Mój wujek korzystał z takiej ładowarki do 3210 i po dwóch latach używania bateria nie wytrzymywała nawet dnia czuwania.
    0
  • Users Avatars Mini
    hansen pisze: 2003-10-19 22:35
    co do ładowarek to najlepiej jest ładować akumlatory pradem o małym natężeniu. Ładowarki impulsowe ładuja duzym pradem nad procesem ładowania powinien czuwac mikroprocesor, który mierzy na biezaco stan baterii ładowanej. Jezeli jest to bateria i ładowarka no name to efekty bywaja różne. Ja ładuje wszystkie telefony stara ładowarka nokii która ma 5 lat i baterie o pojemności 900 ładuje około 4 godzin Wszystkie baterie, nawet te Li i polimer nalezy co jakis czas całkowicie rozładować i naładować. Producenci zalecaja by te operacje powtarzać raz na 5-10 ładowań. Ja tak robie i 4 letnia bateria trzyma mi 4-5 dni bez problemu. Wiem, ze może odezwa sie głosy ze baterii litowych to nie dotyczy, ale jesli ktoś uważał na lekcjach fizyki w 3 klasie LO to wie o czym mówie.
    0
  • Users Avatars Mini
    hansen pisze: 2003-10-19 22:40
    baterie starego tymu najlepiej się sprawuja jesli pracuja w tzw pełnych cyklach od naładowania do całkowitego rozładowania gdyż posiadają tzw efekt pamięciowy. Dobrze sformatowana bateria, znanego producenta powinna wytrzymać ok 800-1000 cykli ładowania i rozładowania. Oczywiście jej sprawnośc sie bedzie zmniejszać ale jesli będziemy o nia dbac to tyle powinna wytrzymac.
    0
  • Users Avatars Mini
    Bartplus pisze: 2003-10-19 22:58
    Ja używam do ładowania swoich telefonów standardowych ładowarek. Nokie 6150 i 3310 ładuje ładowarką Nokii ACP-7E a 6310i ACP-12. Na pewno nigdy nie kupię nieoryginalnej ładowarki do swojego telefonu.
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-10-19 23:11
    hansen - ja robię to samo - na dowód, że to dobrze (mimo, że do 6310i jest impulsowa fabrycznie dodawana) mogę wysłać niedowiarkom skan testu baterii mojego półtorarocznego telefonu - jak nowa! Ja ładuję telefony kiedy już "pikają" - wtedy po prostu na noc podłączam do transformatorowej wolnej ładowarki i za bardzo mnie czas ładowa niea nie obchodzi. Owszem kiedy musze - ładuję godzinę do pełna ACP-12 albo LCH-12 w samochodzie... Ale nie codziennie i nie co 5 razy...
    0
  • Users Avatars Mini
    Bartplus pisze: 2003-10-19 23:25
    Różne są "szkoły" traktowania baterii, ale też pozwalam zeby telefon rozładował się do końca, chyba że jest mi akurat potrzebny to go podładuję. Baterię w swoim poprzednim Sony CD5 zawsze rozładowywałem do końca i dopiero ładowałem i po 2 latach bateria trzymała tyle co na początku. wlo - czy w takim razie zalecasz stosowanie wolniejszych ładowarek, np. w przypadku 6310i lepiej ładować ją wolniejszą ACP-7E czy nie ma to znaczenia?
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-10-20 00:02
    Bartplus - nie wiem - nie znam się na tych sprawach - mówię tylko jak ja to robię - mam do biurkowej podstawki podłączoną ACP-7 i tyle. A ACP-12 mam w biurze, w samochodzie mam również ładowarkę - najczęściej ładuję tą ACP-7 - 4-5 godzin 6310i prawi ecałkiem rozładowana. ACP-12 ładuje w ciągu 1,5 godziny do pełna. Wiem, że takie ładowanie pozwala mi na nie kupowanie baterii do moich telefonów (raz tylko kupowałem do 8210 żony, ale to wiekowy telefon był... oryginalną oczywiście, mimo, że 2x więcej niż nieoryginalna kosztowała - teraz używa jej koleżanka mojej żony i jest zadowolona - co 5 dni ładuje przy korzystaniu z simplusa). Prawie nigdy nie podładowuję telefonu - nawet jeśli mam jedną kreskę - do wieczora wystarczy, żeby postawić na ładowarce na noc :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    Bartplus pisze: 2003-10-20 00:10
    wlo - dzięki za odpowiedź. Dbam o baterię w telefonie i chcę żeby mi długo służyła dlatego też staram się unikać podładowywania baterii, i pozwolić pracować jej w pełnych cyklach tj. ładowanie - rozładowanie. Po tym co napisałeś o swojej baterii w 6310i jak zachowuje się po półtora roku jestem spokojny o swoją :)
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-10-20 00:12
    Bartplus - wyślę Ci ten skan - żebyćś ew. potwierdził to co mówię :-) Chociaż i tak można powiedzieć, że była badana inna bateria niż ta z mojego telefonu, który dostałem z 5Plus latem zeszłego roku za 11 tys. punktów :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    Bartplus pisze: 2003-10-20 00:29
    wlo - OK nie ma sprawy :) Baterie litowo-polimerowe to jak się nie mylę najnowocześniejsze ogniwa i przy swojej małej wielkości są naprawdę bardzo wydajne.
    0
  • Users Avatars Mini
    Bartplus pisze: 2003-10-20 00:38
    wlo - no właśnie otrzymałem skan. No niesamowite!
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-10-20 00:52
    Ale jak widać możliwe - serwisant z Nokii na moim przykładzie tłumaczy klientom, że na prawdę nie trzeba co pól roku czy co rok kupować nowych baterii - trzeba jedynie przestrzegać prostych zasad... ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    Bartplus pisze: 2003-10-20 01:06
    Dokładnie. Jak dba się o baterię to będzie długo długo służyć....
    0
  • Users Avatars Mini
    szady pisze: 2003-10-20 10:38
    PIERDU PIERDU. NOKIA W WIEKSZOSCI MODELI MA BLAD OPROGRAMOWANIA, KTORY NISZCZY BATERIE PONIEWAZ NIEPRAWIDLOWO ODCZYTYWANA JEST INFORMACJA O NALADOWANIU LUB ROZLADOWANIU BATERII. POWODUJE TO W NAJLEPSZYM WYPADU JEJ ZNISZCZENIE PO ROKU CZASU A CZASAMI MALE BUUM.
    0
  • Users Avatars Mini
    szady pisze: 2003-10-20 10:44
    Mialem 4 Nokie 3210, 3410, 3510 i ostatnio 6310 i tylko ta ostatnia nie miala tego bledu. Rada: oddac do serwisu przed zakonczeniem sie gwarancji w celu wymiany oprogramowania i jesli to juz konieczne rowniez baterii albo najlepiej kupic sobie SE ;) a Nokie sprzedac z zyskiem bo chetni sie znajda.
    0
  • Users Avatars Mini
    tomcio44 pisze: 2003-10-20 14:04
    wlo: Być może ja używałem Nokii 3210 ok. roku i też nie miałem większych problemów z trzymaniem. Później mój brat ją wziął na 1,5 roku i po powrocie musiałem kupić nową baterie, bo trzymała 2-3 dni a na jednej kresce to nawet nie dało się odebrać połączenia :))
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-10-20 18:35
    tomcio44 - zapytaj brata jak ją ładował ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    tmc.masterb pisze: 2003-10-20 19:17
    Ludzie przecież nie dam za oryginalną baterię do starej 5510 np:70zł bo przypuszczam za mniej więcej tyle chodzą (o ile w ogóle są do nabycia) jak samą 5510 z baterią można kupić za góra 100 zł.
    0
  • Users Avatars Mini
    blobi pisze: 2003-10-20 19:25
    Taki post był dokładnie rok temu :D Widać ze N przeznaczyła kse na kampanie walki z uzywanie tańszych o kilkadziesiąt procent baterii nie-N :DDD
    0
  • Users Avatars Mini
    BONUS pisze: 2003-10-20 20:35
    Zastanawiajaą mnie wypowiedzi kolegi wlo. Owszem, generalnie zgadzam się z Tobą. Lepiej kupowac akcesoria oryginalne. Ja, podobnie jak Ty, nigdy nie kupuję baterii do swoich telefonów, dzieje się tak dlatego, ze zawsze ładuję baterie całkowicie rozładowane, na wyłaczonym telefonie w nocy, standardowymi ladowarkami. Moja 3210 ma juz ponad 3 lata a może prawie 4 i chodzi nawet 4-5 dni, jednak po calkowitym jej naładowaniu ostrzega :"bateria słaba" podczas pierwszej i kolejnych rozmów, jednak mimo to, można jeszcze używac telefonu kilka dni. Nie wiem dlaczego ostrzega. Gdy była całkiem nowa lub 2 letnia, czas jej działania był podobny, jednak nie ostrzegał mnie telefon o słabej baterii. Nie przeszkadz mi to bo 3210 to moj telefon zapasowy. Ciekaw jestem ile czasu w dobrym stanie "pociagnie" mi akumulator w niedawno zakupionej Nokii 6510.
    0
  • Users Avatars Mini
    BONUS pisze: 2003-10-20 20:39
    Raz kupiłem do 3310 nieoryginalny akumulator Li-ion. Uzywałem go około 6 miesięcy i było dobrze!!! Kupiłem go tylko dla obnizenia wagi aparatu - pomogło, aparat stał się SPORO lzejszy a parametry baterii nie wykazywały jej zuzycia po 6 miesiącach uzytkowania, potem telefon sprzedałem.
    0
  • Users Avatars Mini
    BONUS pisze: 2003-10-20 20:44
    800-1000 cykli ładowania ktos napisał - taka jest teoria. Czy nie zauwazyliscie jednak, że akumulatory wytrzymuja maksymalnie 2-3 lata uzytkowania, NIEZALEŻNIE OD INTENSYWNOŚCI KORZYSTANIA Z APARATU? Tak mi się przynajmniej wydaje, 2-3 lata, potem trzeba wymienic akumulator. Te 1000 cykli to owszem, moze i prawda, jednak jesli ktoś wykona tyle ładowań w czasie 3 lat. Sadzę ze wykonując jedno ładowanie w tygodniu, nie pouzywam jednago akumulatora 20 lat, a tyle trwałoby wykonanie 1000 cykli :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    tomcio4 pisze: 2003-10-20 22:09
    BONUS: Cykle ładowania i rozładowania to jedno, a starzenie się baterii to drugie. Bateria traci pojemność niezależnie czy jej się używa czy nie, choć oczywiście nieużywana traci ją wolniej. Poza tym duży wpływ mają warunki użytkowania. Bateria jest jak człowiek :)) źle pracuje gdy jest zimno i gdy jest gorąco, najbardziej lubi temp. 20-25. Zresztą podejrzewam, że producenci świadomie zakładają 2-3 letnią żywotność telefonu i tym samym baterii.
    0
  • Users Avatars Mini
    DhD_Corp pisze: 2003-10-20 22:56
    tomcio4 Twoja uwaga nie tylko jest sluszna, ale rowniez odpowiada rzeczywistosci... 2-3 lata to w komorkach przepasc... Nie trzeba byc caly czas na czasie, ale jezeli sie chce i ma kase (mala analogia do samochodow), to raczej nie ma innego wyjscia :-( pzdr.
    0
  • Users Avatars Mini
    rgumkowski1 pisze: 2003-10-25 15:27
    A ja korzystałem z dwóch nieorginalnych baterii do Motoroli, i nie miałem z nimi żadnych problemów, jedyny mankament, jaki zauważyłem, to krótszy czas trzymania, w porównaniu do orginalnej.
    0
  • Users Avatars Mini
    axel97 pisze: 2003-11-10 01:56
    to oczywiste ze nokia straszy , bo chce wiecej zarobic ma sprzedazy baterii , podobnie strasza producenci drukarek , ze jak bedziemy "ladowac" kartridze to sie nam wszystko spier... , a to bzdura , dziala swietnie , choc niektrorzy sie nabieraja i drukarke taka jak moja ( koszt 300 pln Z KARTRIDGAMI) zamiast naladowac za ok. 2x30 = 60 ( dwa kart. kolor i cz-b ) wola dokupic oryginalne kartridge za uwaga ok. 200 pln , wracajac do baterii to jasne ze lepsze jakosciowo sa oryginalne sa za to drozsze kazdy musi tu zrobic maly bilans zeby wyszedl mu jak najlepszy stosunek jakosc / cena i tyle koniec filozofii
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: