W badaniu reputacji marek PremiumBrand 2006, firmie Nokia przyznano prestiżowy tytuł Marki Najwyższej Reputacji w kategorii „Telekomunikacja”.
Badanie przeprowadzono w grupie 1500 polskich konsumentów, którzy spośród 73 marek wyłonili 65, którym przyznali tytuł Marki Wysokiej Reputacji. Marki Wysokiej Reputacji podzielono na 8 kategorii, a następnie wybrano Markę Najwyższej Reputacji w każdej z nich. Nokia zwyciężyła w kategorii „Telekomunikacja” a w klasyfikacji generalnej zajęła 4 miejsce.
Badanie PremiumBrand2006 zostało przeprowadzone przez firmę Millward Brown SMG/KRC na zlecenie firmy MMT Management – organizatora badania. Partnerem przedsięwzięcia był miesięcznik Forbes.
Wśród kryteriów, które wzięto pod uwagę znalazły się: zaufanie i lojalność wobec marki, prestiż, dobre imię, popularność i znajomość marki, CSR (Corporate Social Responsibility) oraz tzw. referencje, czyli gotowość do rekomendowania marki innym ludziom.