Do aplikacji mObywatel została dodana legitymacja doradcy podatkowego, czyli cyfrowa wersja dokumentu wydawanego przez Krajową Izbę Doradców Podatkowych (KIDP). Dzięki temu doradcy podatkowi mogą potwierdzać swoje kwalifikacje i uprawnienia za pomocą dokumentu dostępnego w telefonie.
Doradcy podatkowi pomagają klientom w realizacji zobowiązań podatkowych, sporządzaniu deklaracji i ksiąg rachunkowych oraz doradzają w sprawach celno-skarbowych i rozliczaniu funduszy publicznych. Mogą także reprezentować klientów przed organami podatkowymi, podczas kontroli skarbowych lub ZUS, a także przed sądami administracyjnymi.
Legitymacje dla doradców podatkowych są wydawane przez Krajową Izbę Doradców Podatkowych i potwierdzają przynależność do samorządu zawodowego oraz kwalifikacje. Dokument ten, dotychczas dostępny wyłącznie w formie papierowej, jest teraz dostępny także w postaci cyfrowej w aplikacji mObywatel.
Aby dodać legitymację do aplikacji, użytkownik powinien w jej głównym widoku wybrać opcję „Dodaj”, następnie spośród dostępnych dokumentów wskazać „Legitymację doradcy podatkowego”. Dokument pojawi się na liście dokumentów w aplikacji.
Do korzystania z legitymacji wymagane jest zaktualizowanie aplikacji mObywatel do wersji 4.59 oraz posiadanie aktywnego mDowodu. Weryfikacja legitymacji może odbywać się poprzez zeskanowanie kodu QR.
Aktualizacja aplikacji mObywatel w wersji 4.59 jest obecnie udostępniana użytkownikom i będzie dostępna dla wszystkich w pierwszej połowie czerwca.