Krakowska spółka KiM Group rozważa emisję akcji dla inwestora strategicznego lub publiczną ofertę i wejście na rynek wolny warszawskiej giełdy, powiedział dyrektor handlowy spółki, Wojciech Lewicki. KiM Group jest agentem Polskiej Telefonii Cyfrowej. Firma miała w 2002 roku przychody ze sprzedaży na poziomie około 27 milionów złotych. "Biorąc pod uwagę postępujący proces koncentracji sprzedaży produktów i usług telefonii komórkowej, rozważamy przejęcie innych firm działających na rynku, a do tego potrzebny jest nam zastrzyk kapitału" - powiedział Lewicki. Dodał, że jego zdaniem możliwe będzie pozyskanie inwestora strategicznego przed końcem 2003 roku lub rozpatrzenie ewentualności publicznej emisji akcji i wprowadzenia spółki na rynek wolny warszawskiej giełdy. "W naszej ocenie, na obecnym etapie rozwoju spółki i w poszukiwaniu nowych form działalności, m.in. w ramach informatycznej obsługi firm i tworzenia osiedlowych sieci internetowych, KiM chciałby pozyskać około czterech milionów złotych" - powiedział Lewicki.
Początki firmy KiM Group sięgają roku 1995, kiedy to powstała firma KiM Computers zajmująca się dystrybucją sprzętu komputerowego, podzespołów komputerowych i oprogramowania. Niemal równolegle z działalnością związaną ze sprzedażą komputerów zrodził się pomysł sprzedaży usług telefonii cyfrowej. Zamierzenia te urzeczywistniły się w październiku 1996 roku, kiedy firma podpisała umowę z Polską Telefonią Cyfrową. W jej ramach KiM Computers rozpoczął sprzedaż telefonów pod marką Era GSM. Początkowo sieć sprzedaży KiM Computers obejmowała 4 salony.
Podpisanie umowy z PTC rozpoczęło proces dywersyfikacji działalności firmy, tzn. rozgraniczenia branż telekomunikacyjnej i komputerowej. W 2000 roku proces ten zakończył się wydzieleniem zależnej spółki KiM S.A., która przejęła dział komputerów i nowych technologii informatycznych. Równocześnie firma KiM Computers zmieniła nazwę na KiM Group.
KiM Group jest dzisiaj jednym z głównych partnerów PTC. Obecna sieć dealerska firmy to 50 punktów sprzedaży, co stanowi niemal 10 proc. całej sieci sprzedaży Ery, oraz ponad 200 autoryzowanych punktów sprzedaży kart "Era Tak Tak".
KiM Group unikał tworzenia własnych salonów firmowych. Firma doszła do wniosku, że sprzedawca jej produktów będący właścicielem sklepu jest najlepszą gwarancją sukcesu. Zna lepiej lokalne uwarunkowania a przede wszystkim lepszą motywację do działania. Stąd punkty dealerskie KiM Group zlokalizowane są w sklepach innych pokrewnych branż, takich jak m.in. RTV czy AGD.
Punkty delearskie KiM Group zlokalizowane są głównie na południu Polski od województwa dolnośląskiego po podkarpackie, ale także w Warszawie i województwach łódzkim i poznańskim. Jednak największa koncentracja punktów KiM Group to Małopolska i Podkarpacie.
KiM Group jako pierwsza w Polsce wprowadziła ubezpieczenie telefonu na wypadek kradzieży. Ostatnio firma pracuje nad wprowadzeniem dystrybucyjnego portalu internetowego. Krakowska spółka została uznana najlepszym agentem PTC za rok 2000/2001, w latach 1999/2000 i 2001/2002 KiM Group zajmował II miejsce.
W ubiegłym roku firma zorganizowała w Krakowie pierwsze w Polsce targi telefonii komórkowej. W tym roku odbędzie się ich kolejna edycja. Nie zrywając kontaktu z Erą firma planuje wypromować się sama. W tym celu jej sieć firmowa otrzyma nową nazwę. Trwają prace nad stworzeniem nowego logo.