W Strategii .Grow Orange kładzie nacisk na „wzrost oraz monetyzację inwestycji”.
W przyszłym roku planowany jest powrót do wypłat dywidend (poziom bazowy 0,25 zł na akcję).
W firmie wdrożony będzie nowy długoterminowy program motywacyjny, połączony ze wzrostem wartości spółki.
Najważniejsza w poprzedniej strategii Orange.One była konwergencja. W nowej strategii to się nie zmieni. Do końca 2024 roku Orange planuje zwiększyć liczbę klientów usług konwergentnych o 20%. Dziś jest ich około 1,5 mln. W .Grow (zgodnie z naszymi przewidywaniami) najważniejsze mają być sieć światłowodowa, 5G i usługi ICT. Kompensując spadki w "schyłkowych segmentach działalności", wprowadzone mają być nowe źródła wzrostu - dostęp hurtowy do sieci światłowodowej i mobilnej (one już są wprowadzone). Ważne też będą działania ekologiczne (to też dało się przewidzieć).
Na koniec 2024 roku Orange Światłowód będzie dostępny dla około 7-8 mln gospodarstw domowych, czyli ponad połowy wszystkich gospodarstw domowych w kraju.
Orange Polska planuje, że w 2024 roku aż 75% kontaktów klientów z firmą w zakresie obsługi będzie się odbywać poprzez kanały cyfrowe. Operator zakłada, że kanały cyfrowe będą odpowiadać za 25% sprzedaży.
Orange chce zwiększyć udział kobiet wśród liderów do ponad 35%, a na stanowiskach menadżerskich do co najmniej 40%.
Nowy szef Orange w czasie dzisiejszej prezentacji określił nową strategię .Grow jako ewolucję, a nie rewolucję.
Wzrost przychodów | Niski jednocyfrowy (CAGR) |
Wzrost EBITDAaL | Niski-średni jednocyfrowy (CAGR) |
Ekonomiczne nakłady inwestycyjne (eCapex) | 1,7-1,9 mld zł (średni roczny poziom) |
ROCE | Wzrost 3-4x (z poziomu 1,6% w 2020 roku) |
Dywidenda | Powrót do dywidendy począwszy od wyników za 2021 rok (płatnej w 2022 roku) Poziom bazowy 0,25 zł na akcję |
Dług netto / EBITDAaL | Przedział 1,7-2,2x w długim okresie |